Mijn vraag
Ik ben van plan om in 2017 mijn gamePC te upgraden of om een compleet nieuwe systeem in elkaar te laten zetten bij Azerty of andere webshops waarbij dit mogelijk is.
Momenteel kan ik games als Battlefield 1 niet hoger draaien dan Low/Mid settings om boven de 60FPS te blijven. Ik game op een resolutie van 1440p 60Hz.
Dit jaar overgestapt van 1080p naar 1440p en in de meeste opzichten een behoorlijke verbetering.
Lekker veel ruimte in Windows en de pixels in games zijn gewoon groter.
Nu wil ik dit jaar weer op Ultra mijn games kunnen draaien op 1440p.
Ik twijfel daarom aan een upgrade naar GTX 1070 of 1080 of misschien wel een compleet nieuwe PC samenstellen, wat uiteraard een stuk duurder is.
Nu is dus mijn vraag, welke videokaart raden jullie mij aan en zal zonder problemen werken in mijn huidige systeem ?
Of zeggen jullie upgraden naar een nieuwe PC Budget is 1700 met Windows en Assemblage en zonder randapparatuur.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Software gaat voornamelijk om het spelen van games.
Zo nu en dan stream ik wel eens op Twitch of neem ik wat gameplay beelden op.
Dit werkt uitstekend, maar High/Ultra/Epic settings zijn niet speelbaar.
Ik speel voornamelijk de volgende games:
- Battlefield 1
- Planet Coaster
- Overwatch
- GTA V
- Team Fortress 2
- Project Cars
- Euro Truck simulator 2
Ik bezit momenteel het volgende systeem, met alle randapparatuur die vermeld zijn.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb eigenlijk eerst even heel mijn hardware uitgezocht, dit was toch al weer 2 jaar geleden.
Mijn voeding heeft 1x 8 pins 1x 6 pins en 1x 2 pins aansluiting. Dus het aansluiten van een videokaart moet gaan probleem zijn.
Laatst ben ik erachter gekomen dat 3 ventilatoren niet goed waren aangesloten.
Aan de voorkant zitten er 2 en 1 grote aan de zijkant. Dit probleem heb ik opgelost, dus er is een betere koeling in mijn kast (niet dat ik hier ooit problemen mee heb gehad of heb ervaren)
Een Videokaart, HDD/SSD, RAM of een DVD driver aansluiten heb ik met regelmaat gedaan in het verleden.
Maar een nieuwe voeding aansluiten of CPU vind ik nog altijd tricky met mijn 2 linkse handen.
Daarnaast ben ik erg slecht met kabelmanagement
Mijn huidige gamePC is in elkaar geassembleerd door Azerty en de kabels zijn mooi weggewerkt.
Simpel de 16 pins uit mijn videokaart halen, schroefje los en volgens mij is de videokaart er dan zo uit te halen.
Twijfel is dus om alleen mijn videokaart te upgraden.
of weer een pc opnieuw samen te stellen voor minimaal 3 jaar
Ik ben van plan om in 2017 mijn gamePC te upgraden of om een compleet nieuwe systeem in elkaar te laten zetten bij Azerty of andere webshops waarbij dit mogelijk is.
Momenteel kan ik games als Battlefield 1 niet hoger draaien dan Low/Mid settings om boven de 60FPS te blijven. Ik game op een resolutie van 1440p 60Hz.
Dit jaar overgestapt van 1080p naar 1440p en in de meeste opzichten een behoorlijke verbetering.
Lekker veel ruimte in Windows en de pixels in games zijn gewoon groter.
Nu wil ik dit jaar weer op Ultra mijn games kunnen draaien op 1440p.
Ik twijfel daarom aan een upgrade naar GTX 1070 of 1080 of misschien wel een compleet nieuwe PC samenstellen, wat uiteraard een stuk duurder is.
Nu is dus mijn vraag, welke videokaart raden jullie mij aan en zal zonder problemen werken in mijn huidige systeem ?
Of zeggen jullie upgraden naar een nieuwe PC Budget is 1700 met Windows en Assemblage en zonder randapparatuur.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Software gaat voornamelijk om het spelen van games.
Zo nu en dan stream ik wel eens op Twitch of neem ik wat gameplay beelden op.
Dit werkt uitstekend, maar High/Ultra/Epic settings zijn niet speelbaar.
Ik speel voornamelijk de volgende games:
- Battlefield 1
- Planet Coaster
- Overwatch
- GTA V
- Team Fortress 2
- Project Cars
- Euro Truck simulator 2
Ik bezit momenteel het volgende systeem, met alle randapparatuur die vermeld zijn.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4770 Boxed | € 335,- | € 335,- |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 58,- | € 58,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 4GB Gaming | € 0,- | € 0,- |
| 1 | XFX 550W Pro | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 830 series SSD 128GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB | € 119,79 | € 119,79 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 28,95 | € 28,95 |
| 1 | Corsair Carbide 400R | € 101,63 | € 101,63 |
| 1 | Razer Goliathus - Extended (Speed) - Overwatch Edition | € 33,99 | € 33,99 |
| 1 | Razer DeathAdder Chroma Overwatch Edition | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Red (US layout) | € 145,95 | € 145,95 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart | € 299,95 | € 299,95 |
| 1 | LG IPS277L Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech Z-4 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston HyperX Cloud Wit | € 68,12 | € 68,12 |
| 1 | Asus B85M-G | € 74,32 | € 74,32 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.355,60 | |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb eigenlijk eerst even heel mijn hardware uitgezocht, dit was toch al weer 2 jaar geleden.
Mijn voeding heeft 1x 8 pins 1x 6 pins en 1x 2 pins aansluiting. Dus het aansluiten van een videokaart moet gaan probleem zijn.
Laatst ben ik erachter gekomen dat 3 ventilatoren niet goed waren aangesloten.
Aan de voorkant zitten er 2 en 1 grote aan de zijkant. Dit probleem heb ik opgelost, dus er is een betere koeling in mijn kast (niet dat ik hier ooit problemen mee heb gehad of heb ervaren)
Een Videokaart, HDD/SSD, RAM of een DVD driver aansluiten heb ik met regelmaat gedaan in het verleden.
Maar een nieuwe voeding aansluiten of CPU vind ik nog altijd tricky met mijn 2 linkse handen.
Daarnaast ben ik erg slecht met kabelmanagement
Mijn huidige gamePC is in elkaar geassembleerd door Azerty en de kabels zijn mooi weggewerkt.
Simpel de 16 pins uit mijn videokaart halen, schroefje los en volgens mij is de videokaart er dan zo uit te halen.
Twijfel is dus om alleen mijn videokaart te upgraden.
of weer een pc opnieuw samen te stellen voor minimaal 3 jaar
Angelo NL / Global Cargo VTC