Ja, het kan.
Of het slim is? Sja, met 2GB RAM en een 32bit CoreDuo (nee, niet Core2Duo) gaat het allicht niet heel rap zijn...
On the other hand, ik heb t ook gedaan met een leeftijd gelijke laptop en soortgelijke specs (32bit Celeron en 2GB RAM) en dat werkt feilloos. Dan praten we niet over snel (eerder over "my god, please kill me now"), maar het werkt zonder problemen.
kalekat schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:21:
Ik zal eens een bootable maken en de an gewoon proberen.
De specificaties laten het inderdaad toe alleen heb ik in het verleden geprobeerd win 7 er op te zetten en toen had ik problemen met de Silverlight? installatie. Vandaar mijn vraag hier op het forum.
Een SSD heeft denk ik geen effect op deze laptop. Zeker omdat deze al zo oud is.
Of maakt het niet uit welke SATA variant er gebruikt en heb je altijd winst met een SSD
ohhhh, ja gegarandeerd dat een SSD effect heeft!
SSD's gaan niet over megabytes per seconde, al is dat wel de spec die wordt geadverteerd en waar iedereen op zit te geilen.
SSD's zijn snel omdat de de access latency totaal tot moes slaan. Een HDD heeft een gemiddelde access latency van 15 miliseconden. Tussen elke transactie waarvoor de leeskop moet verplaatsen heb je dus 15ms wachttijd. Moet je heel veel kleine bestanden laden, zoals Windows opstarten of Office openen, dan zit je dus langer te wachten op de latency dan de daadwerkelijke data.
SSD's zitten op AHCI (het SATA protocol) met slechts 0,1 miliseconde access latency. 150x minder dan een reguliere harddisk.
De eerste SSD's, zoals de OCZ Vertex (classic model), hadden geen transfer snelheden die hoger waren dan harddisks, maar omdat de latency zo laag was, waren ze goddelijk snel en blijven dat tot op de dag van vandaag. Hell, ik heb zelf nog een eerste generatie Vertex liggen. In dagelijks gebruik doet die nauwelijks onder voor m'n veel recentere Samsung 850Evo.
Editje:Dergelijke SSD's hadden zelfs transfer snelheden die lager waren dan harddisks, of op z'n best gelijk lagen met harddisks.
Ik heb destijds mijn eerste build met SSD gedaan (helaas niet voor mezelf

) en mijn onderkaak lag op de vloer van verbazing. Windows booten in sub 20 seconden, inclusief RAID controller (voor de RAID1 harddisks voor storage) en een reguliere BIOS (geen UEFI, da's veeeeeel rapper maar bestond nog niet), was echt ongehoord.
[
Voor 77% gewijzigd door
McKaamos op 31-12-2016 15:39
]