Daewoo monitor

Pagina: 1
Acties:

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ik heb net een paar topics doorgelezen, en las dat er heel wat mensen zijn die zeggen dat daewoo budget/waardeloos is... ben ik het niet mee eens.. heb hier een daewoo 712D ( 17") die heel fijntjes draait op een res. van 1280*1024@90hz en ik moet zeggen dat het beeld heel scherp/stabiel is.
Ook bij enkele testen komt deze monitor als 1 van de beteren uit de test.
Ik heb voreger een 15"daewoo gehad ( die mijn zussie nu heeft ) en die werkt ook uistekend!
Wat zijn jullie ervaringen?

https://wren.co/join/Devian

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik heb de 712B (witnie wat het verschil is met de D) maar ik ben ook uitermate tevreden. Is mun 2e Daewoo en niet voor niks... geen problemen en gewoon goed voor een redelijke prijs

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:26
Ik heb ook een Deawoo,
712 C geloof ik,
Best scherp en stabiel maar volgens mij is de refresh rate niet best en hoef je ook niet op een lange levensduur te rekenen. Maar staat hier nu meer dan 1.5 jaar en doet het nog prima

• I_stealth_I
  • Laatst online: 23-08 17:20

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

ik heb hier een 707B, opzich niet raar, maar begint berg afwaards te gaan gezien scherpte, en de kleurdiepte

/dev/null

• Devian
  • Nu online
heb die 712D bijna een jaar en nog even scherp als toen ik hem kocht :)

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:20
Ik heb al bijna 2 jaar de 15" 518X, bevalt prima, behoorlijk scherp en zeer stabiel. Jammer dat deze niet meer dan 1024x768@60Hz kan (met powerstrip kan ie tot 69Hz bij die resolutie), maar ik werk nu op 800x600@85Hz en dat gaat prima

• MRic3
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ja, maar het is alleen zo moelijk vergelijken met een jaar geleden he ;).... ik dacht dat ie net zo scherp is....:?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Devian
  • Nu online
de 15 "die ik heb gehad kon 1024@ 75 hz.... powerstrip nooitgeprobeerd ( zo slim was ik toennog nie :o )

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op zondag 01 juli 2001 22:06 schreef MRic3 het volgende:
Ik heb de 712B (witnie wat het verschil is met de D) maar ik ben ook uitermate tevreden. Is mun 2e Daewoo en niet voor niks... geen problemen en gewoon goed voor een redelijke prijs
de D kan een hoger refresh rate aan.., heb oom de B versie

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik heb de 710C en die bevalt me zeer goed :)

Ik draai 1024x768x32bits@ 100Hz op een Matrox G450 DH en dat is echt :9~

Alle proemn in n drek

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Ik had 2 707B, heb er nu nog 1. Waarvan er 1 nog naar alle tevredenheid bij mijn broertje staat. Die andere heb ik verkocht aan een vriend en werkt ook nog steeds goed.

Ik het begin had ik eens met 1 van die monitoren dat hij niets meer deed. Ik dus opbellen en 2 dagen later kwamen ze hem ophalen. Kreeg ik direct een nieuwe, dus kwa service zit het daar wel goed.

Heb nu een Sony 420 GS, dat is dan toch wel weer een stukkie lekkerder :) Maar ook 700 piek duurder.

Verwijderd

Ik heb de 518B, en hij bevalt me goed. Ik heb 'm wel 2x om laten ruilen omdat er iets mis mee was (paarse vlekken in rood scherm & een keertje verkleinde het beeld tot een kleine stip die in het midden van het scherm inbrandde). Nu heb ik echter een exemplaar wat me prima bevalt. Ik heb 'm op 1024x786 staan @ 75 Hz. De 85 Hz haalt hij op deze resolutie ook wel, maar dan krijg je 'm horizontaal net niet meer helemaal beeldvullend :'(

De scherpte is na dik een jaar gebruik nog prima, al word hij wel wat wazig als je het contrast helemaal op 100 zet. Ik heb 'm dus meestal op een helderheid van 50 bij een contrast van 90 op een zonnige dag en snachts draai ik het contrast terug tot 40-50. Helaas zie je dan wel verticale gebieden waar de verdeling van het licht toch niet helemaal lekker is.

Verder zie je bij bepaalde vlakke kleuren nog wel eens rare patroontjes (is een naam voor, maar die ben ik vergeten). Vooral bij die :r kleur groen waarmee win98(se) begint als je 'm net geinstalleerd hebt is dat duidelijk te zien. Het trekt wel wat weg als het scherm al wat langer aanstaat.

Wat ik trouwes wel een pluspunt vind is dattie der zo mooi uitziet qua vormgeving en dat het OSD goed in elkaar zit. Bij de meeste monitoren op school (17" & 100% vlak) is dat werkelijk een ramp vergeleken met m'n Daewoo.

Al met al moet ik wel toegeven dat het een budget monitor is: er zitten behoorlijk vaak foute exemplaren tussen (ik heb nu ook 2 paarse pixels), de lichtverdeling is niet helemaal perfect en er zitten bij bepaalde kleuren vage patronen in... Maarja, dat kun je ook verwachten voor slechts 400 piek (1,5 jaar geleden)

Verwijderd

Errug, ik moet echt een nieuw beeldscherm :(
Ik heb nu een AOC 17 " die maar 1024 x 768 met 85 hz kan..... en dan is het niet zo scherp meer, dus 75 hz moet je doen.. :(

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

sll

Ik heb ook al weer 2 jaar een 17" Daewoo in gebruik (710B), en ben er zeer tevreden over.

Voor een budget-monitor is hij best wel scherp. Ik draai 1024*768@75Hz (toch wel wat scherper dan op 85 Hz). Op de maximale resolutie (1280*1024) haalt hij maar 60 Hz, ik zie dat recentere Daewoo's veel hogere refresh rates kunnen halen.

Vergeleken met de monitoren bij ons op school, Tulip en (budget)-Iiyama's, is mijn Daewoo toch wel wat scherper of minstens zo scherp :)

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:21

TGEN

Hmmmx_

Ikheb hier nog steeds een CMC1511B staan, draait 1152x864 @ 75Hz... netjes beeld, alleen word het tijd voor een grotere monitor.

TGEN

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• Devian
  • Nu online
voor mij roeleert daewoo gewoon.. en ja.. ik heb wel eens naar een duurder schermpje gekeken ( zelfde grootte ) maar zie geen verschil met mijn eigen schermpie :) daowoo ruled met monitoren....

• I_stealth_I
  • Laatst online: 23-08 17:20

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

ik had eerst een gele vlek in m'n scherm, maar hij is inmiddels weg.

Daewoo, redelijk voor de prijs. Echter vind ik 1024x786@85 Hz te laag, dus ga maar eens eens een andere aanschaffen.

/dev/null

Pagina: 1