Eset geeft melding van geblokkeerd adres

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:54
Hallo allen,

Even een vraag aan de security pro's hier. Mijn antivirus Eset NOD32 Antivirus geeft sinds kort een melding dat een bepaald adres geblokkeerd wordt.

In eerste instantie gebeurde dit op mijn laptop maar al snel kwam ik er achter dat ook op de pc hier thuis dezelfde melding terug lijkt te komen, wanneer ik bepaalde websites bezoek zoals Tweakers maar ook op Spotify zit komt deze melding tevoorschijn.

In de logboeken van Eset zie ik dat het om de volgende melding gaat:

Tijd;URL;Status;Toepassing;Gebruiker;IP-adres;Bedreiging
31-12-2016 01:19:06;https://d6tizftlrpuof.cloudfront.net;Geblokkeerd door interne zwarte lijst met IP-adressen;C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe;PC-ALLARD\Allard;54.230.11.53;

Is dit een false positive of is er echt wat aan de hand hier? Meer Eset gebruikers die deze meldingen krijgen?

Alle reacties

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je "cloudfront.net virus" invult op Google krijg je toch zat informatie? Het is van Amazon en kan geinfecteerd zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 31-12-2016 01:48 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:41

Compizfox

Bait for wenchmarks

gambieter schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 01:46:
Als je "cloudfront.net virus" invult op Google krijg je toch zat informatie? Het is van Amazon en kan geinfecteerd zijn.
Cloudfront is gewoon een CDN dus dat zegt zo goed als niets. Kan letterlijk alles achter zitten.

Het enige wat je hieruit kan opmaken is dat Chrome een website achter dat adres probeert te bezoeken en dat ESET dat geen goed idee vindt.

[ Voor 4% gewijzigd door Compizfox op 31-12-2016 02:19 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:54
gambieter schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 01:46:
Informatie waar ik weinig mee kan zo lijkt het. Ik krijg in mijn browser geen enkele ad te zien wat betreft cloudfront en ook mijn laptop is verder helemaal schoon qua programma's. Ik heb ook MalwareBytes laten draaien in veilige modus en die zegt ook dat mijn systeem schoon is. Verder heb ik ook geen rare extensie's of redirects naar vage websites.

De meldingen die ik op mijn laptop en ook op mijn pc krijg komen echt alleen van mijn antivirus. Misschien is er een update geweest bij Eset en is dit adres op de zwarte lijst gekomen en dat ik daarom deze meldingen zie?

Edit: Probleem is verholpen, probleem zat wel bij Eset.

[ Voor 9% gewijzigd door Allard Pruim op 02-01-2017 17:23 ]