Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop kopen in USA?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Vanaf 5 januari ga ik een semester studeren aan een universiteit in de Verenigde Staten. Deze hele week twijfel ik over de laptop die ik moet en wil aanschaffen, gezien die van mij is overleden (Lenovo, inmiddels ook al geld terug). Deze week heb ik dus gekeken naar laptops van 1600 euro, en heb ik zelfs de Lenovo 910 besteld, hiervan heb ik een beetje spijt, want waarom nou zo duur?

De programma's die ik gebruik zijn eigenlijk Word, Powerpoint, internet, streaming van films (Netflix). Ik begon met een budget van 1300, maar inmiddels ben ik zwaar over dat budget heen gegaan en zie ik niet in dat 1600 onwijs veel geld is voor een laptop. Wil mijn budget dan ook verlagen, dan kan ik tot 600 euro besparen tijdens mijn verblijf. De laptop neem ik overal mee naar toe, werk, school en visite zelfs. Voorkeurmerken: Dell en Lenovo Yoga. Dell door mijn goede ervaring in het verleden met Dell en de Lenovo Yoga, omdat je hem als convertible kan gebruiken en ik ook graag films kijk!

Ik heb dus gekeken op Amazon.com en daar vond ik de Dell Xps 13'3 inch Infinity Edge QHD 6de generatie i5 8gb en 256 SSD voor 980 dollar, omgerekend 970 euro (incl taxes). Alleen zag ik ook een Lenovo Yoga 710-14 staan voor 680 dollar (670 euro). Ik twijfel, ik zie het als een grote uitgave in die zin dat ik nog lang de laptop zal gebruiken.

Wellicht kunnen de experts helpen, wat vinden jullie het beste?

Alle reacties

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 01:12:
De programma's die ik gebruik zijn eigenlijk Word, Powerpoint, internet, streaming van films (Netflix).
Waarom heb je een laptop van 1600 euro daarvoor nodig? Dat soort dingen kan je nog doen op een laptop van 600 euro.

Een Lenovo Yoga met Core i5 kan je al hebben voor iets over de 700 euro: pricewatch: Lenovo Yoga 510-14ISK 80S7002BMH
Elke CPU zal denk ik voor die werkzaamheden voldoen, dus de Core i3 versie kan je ook overwegen voor 600 euro: pricewatch: Lenovo Yoga 510-14ISK (80S700C9MH)

Deze Lenovo's beschikken over een full HD scherm en een 256GB SSD.

Je maakt het jezelf onnodig duur, althans, je zoekt meteen de duurste versies uit. Overigens als je koopt in de VS moet je officieel bij terugkomst in Nederland aangifte doen en kan je nog belasting na moeten betalen. ;) Garantiezaken kunnen ook mogelijk lastig worden.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-11 22:10

DarkSide

theres no place like ::1

Idd 1600 euro uitgeven voor Office, Netflix is totaal niet nodig.
Gewoon kijken naar een i3 met minimaal 4GB en een SSD die groot genoeg is voor je.

En zoals CMD-Snake al vermeld. Officieel moet je aangifte doen en nog belasting betalen.
Als je "eruit gepikt" wordt moet je goed aan kunnen tonen dat je de laptop al in bezit had voor je naar de states ging. Anders wordt hij toch nog een stuk duurder.
En houdt ook rekening met de adapter. Die zal vast wel 110-240v zijn. Maar heeft wel een Amerikaans snoer. Die moet je vervangen voor een NL stekker. (en misschien ook wel de adapter).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Ikzef heb mindere ervaring gehad met een Lenovo 500 15ibd i7, hij was traag nogal. Maar hij had ook geen SSD. Maar dus ook niet de Dell XPS voor 980 euro? Ik kan overigens wel door de border heen ga ik vanuit! Ik had namelijk de Dell xps via dell nederland besteld, maar daarna geannuleerd, dus heb de facturen nog. Ik moet er nog wel bij vermelden dat ik de laptop nog vele jaren wil gebruiken en de prijs aantrekkelijk klinkt... 970 euro voor Dell Xps of 740 voor een Lenovo Yoga 500..Die 230 kan ik meeleven als het product echt een stuk beter en lang mee zal gaan!

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2016 12:34 ]

• DarkSide

DarkSide

Definieer traag. Een i7 (zelfs een mobiele versie) moet meer dan snel genoeg zijn.
Zelfs een 940m als GPU is nog redelijk snel.
Je zal ongetwijfeld last hebben gehad van de hdd (5400 tpm??).

Een SSD is echt een wereld van verschil. Mijn laptop , nuc (n3700) en desktops starten echt supersnel op en alles reageert snel.
Voor office taken heb je geen i7 nodig, als je niet gamed heb je genoeg aan een intel HD IGP, en met een SSD is het gewoon snel genoeg.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:33:
Definieer traag. Een i7 (zelfs een mobiele versie) moet meer dan snel genoeg zijn.
Zelfs een 940m als GPU is nog redelijk snel.
Je zal ongetwijfeld last hebben gehad van de hdd (5400 tpm??).

Een SSD is echt een wereld van verschil. Mijn laptop , nuc (n3700) en desktops starten echt supersnel op en alles reageert snel.
Voor office taken heb je geen i7 nodig, als je niet gamed heb je genoeg aan een intel HD IGP, en met een SSD is het gewoon snel genoeg.
Ja lag wellicht aan de hdd! Ik heb een pc nodig die snel werkt, zeer snel in de zin dat hij snel opstart, meerdere programma's naast elkaar kan hebben en waarbij het touchscreen vloeiend werkt. En 739 euro voor Lenovo 500..hmm, don't know. En als ik hier de laptop koop dan moet ik ook zeker een andere stekker hebben, of dan kan ik gewoon een Amerikaanse stekker kopen right?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2016 12:37 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik snap echt niet wat je gaat doen met zulke laptops voor een beetje studeren.

Voor 975 euro heb je een laptop met een GTX960M, voor als je af en toe nog wat wilt gamen.
pricewatch: HP Omen 15-ax010nd

Laat je dat achterwege, dan ben je hier al mee klaar:

pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR00KTMH

"Nog vele jaren gebruiken" is echt een fabel. Je kunt nu 1600 euro uitgeven, en dan over 2 jaar toch met oude meuk zitten, of twee keer 800 euro uitgeven.... Futureproofen bestaat niet in techniekland.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• DarkSide

DarkSide

zal eerst dan eens goed definieren wat je precies wilt. Want het begon met een beetje office en netflix.
Nu komt er snel opstarten bij (en zelfs een HDD met hybernate icm w10 is snel). En vloeiend touchscreen.
En je weet niet eens of je hem lanng gaat gebruiken of niet.

Allemaal zaken die in mijn ogen invloed hebben over je aanschaf en budget.

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:39:
zal eerst dan eens goed definieren wat je precies wilt. Want het begon met een beetje office en netflix.
Nu komt er snel opstarten bij (en zelfs een HDD met hybernate icm w10 is snel). En vloeiend touchscreen.
En je weet niet eens of je hem lanng gaat gebruiken of niet.

Allemaal zaken die in mijn ogen invloed hebben over je aanschaf en budget.
Excuses daarvoor, weet gewoon niet wat van belang is. Ik zal het helder omschrijven:

Ik wil een laptop die dus snel opstart, waarbij ik tijdens mijn colleges door geen gezeur zal hebben dat ik te lang moet wachten op opstarten. Daarnaast reis ik veel, zowel door Nederland als daarbuiten, in het vliegtuig wil ik dan ook een laptop die gedurende de vlucht meegaat alsmede dat ik een dag lang kan genieten van de batterij. Dus niet dat ik constant moet denken 'oh shit batterij opladen'. Like I said wil ik 1 die mobiel is, dus 13'3 inch tot 14 inch. Ook wil ik de laptop gebruiken indien ik ben afgestudeerd, dus een professionele laptop zou ook fijn zijn. Een laptop die er strak uitziet en zakelijk in plaats van een random Lenovo, omdat ik ook de advocatuur wil ingaan. Het vloeiend touchscherm heeft eveneens ermee te maken dat ik snel door programma's wil switchen, zonder dat ik een tik geef en hij vertraging zal hebben. Ten slotte moet hij een goede brightness hebben als ik buiten ben, ik hoef niet mijn gezicht te zien in het scherm ipv het scherm zelf.

Ik bekijk het meer uit een oogpunt van als ik er 1 koop, doe het dan meteen goed, ipv ik over een aantal jaar weer een nieuwe wil en hier weer kom zeuren bij jullie.

Wellicht is dit verhelderend.

Verwijderd

Topicstarter
Jeroenneman schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:39:
Ik snap echt niet wat je gaat doen met zulke laptops voor een beetje studeren.

Voor 975 euro heb je een laptop met een GTX960M, voor als je af en toe nog wat wilt gamen.
pricewatch: HP Omen 15-ax010nd

Laat je dat achterwege, dan ben je hier al mee klaar:

pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR00KTMH

"Nog vele jaren gebruiken" is echt een fabel. Je kunt nu 1600 euro uitgeven, en dan over 2 jaar toch met oude meuk zitten, of twee keer 800 euro uitgeven.... Futureproofen bestaat niet in techniekland.
Daar zit inderdaad wat in. Alleen vind ik het uiterlijk gewoon niet mooi, sorry to say that. Ook dat speelt een rol wellicht, puur omdat ik er toch geld voor betaald. Maar die 570 klinkt wel aantrekkelijk qua prijs ipv 960 euro..

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:48:
[...]

Excuses daarvoor, weet gewoon niet wat van belang is. Ik zal het helder omschrijven:

Ik wil een laptop die dus snel opstart, waarbij ik tijdens mijn colleges door geen gezeur zal hebben dat ik te lang moet wachten op opstarten. Daarnaast reis ik veel, zowel door Nederland als daarbuiten, in het vliegtuig wil ik dan ook een laptop die gedurende de vlucht meegaat alsmede dat ik een dag lang kan genieten van de batterij. Dus niet dat ik constant moet denken 'oh shit batterij opladen'. Like I said wil ik 1 die mobiel is, dus 13'3 inch tot 14 inch. Ook wil ik de laptop gebruiken indien ik ben afgestudeerd, dus een professionele laptop zou ook fijn zijn. Een laptop die er strak uitziet en zakelijk in plaats van een random Lenovo, omdat ik ook de advocatuur wil ingaan. Het vloeiend touchscherm heeft eveneens ermee te maken dat ik snel door programma's wil switchen, zonder dat ik een tik geef en hij vertraging zal hebben. Ten slotte moet hij een goede brightness hebben als ik buiten ben, ik hoef niet mijn gezicht te zien in het scherm ipv het scherm zelf.

Ik bekijk het meer uit een oogpunt van als ik er 1 koop, doe het dan meteen goed, ipv ik over een aantal jaar weer een nieuwe wil en hier weer kom zeuren bij jullie.

Wellicht is dit verhelderend.
Je beschrijft min of meer mijn laptop in deze post. Stevige aluminium laptop met 13,3" FHD touchscreen, start in 5 seconden op, reageert direct op wat je wilt, gaat de hele dag mee op de accu en draait zelfs lichte games nog redelijk. En hij ziet er sexy uit :9~

Touchscreen is wel spiegelend, maar gelamineerd en zeer helder. Zolang je niet in de volle zon gaat zitten is er prima buiten op te werken. In de volle zon zou ik sowieso niet aanraden, want de aluminium behuizing kan dan wat heet worden. Ik heb hem vorig jaar in de MediaMarkt met BTW-korting gekocht voor 900 euro.

1600 euro is echt absurd duur voor een laptop met het beoogde gebruik dat jij aangeeft. Een dure laptop "voor de lange termijn" kopen is zoals hierboven al werd geopperd geen goed idee; als je de helft van het bedrag nu in je zak houdt koop je daarvan over 2 jaar weer een beter exemplaar dan dat er nu te koop is voor het dubbele.

[ Voor 7% gewijzigd door Jerrythafast op 31-12-2016 13:28 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je kunt beter via https://slickdeals.net/ kijken wat er in de aanbieding is, dan zo een laptop via Amazon aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Zit allemaal wat in! Ik ga denk ik toch voor de Lenovo 500...voor 499 euro, ik heb dan nog een iphone5S die ik ga inleveren! Dus rond 499 euro kom ik dan op uit denk ik.

Is er nog een goedkopere laptop? Met dezelfde specificaties? Dus i3 en 256SSD

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2016 15:29 ]

• noneem
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-11 21:54
Overweeg eventueel de Yoga 710? Heeft prima recensies. Bv YouTube: Lenovo Yoga 710 Review (Late 2016, Kaby Lake)
Als je toch gaat studeren in de VS, waarom niet daar een laptop kopen?! Scheelt je ook weer wat geld. - Je topic 'naam' suggereert wel dat je dat van plan bent maar in je post zie ik dat niet terug of...?

[ Voor 15% gewijzigd door noneem op 31-12-2016 16:45 . Reden: verduidelijking usa kopen ]

Verwijderd

Topicstarter
noneem schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:42:
Overweeg eventueel de Yoga 710? Heeft prima recensies. Bv YouTube: Lenovo Yoga 710 Review (Late 2016, Kaby Lake)
Als je toch gaat studeren in de VS, waarom niet daar een laptop kopen?! Scheelt je ook weer wat geld. - Je topic 'naam' suggereert wel dat je dat van plan bent maar in je post zie ik dat niet terug of...?
Ja klopt idd! Jawel, kijk mijn laatste alinea. Ik denk dat, na lezen van reviews, de batterij van Lenovo 500 te min is. Yoga 710 daar kopen is wel beter, scheelt me 230 euro ongeveer. Daarnaast wereldwijde garantie ook. 670 is een mooie prijs...en daarmee kom ik rond 930 euro voordeliger uit..

Verwijderd

Voor dat budget zou ik de XPS 15 willen hebben aanraden. Heb je ook nog een beetje scherm terwijl de behuizing net zo groot is als 13.3" of 14". Maar die had je dus teruggestuurd. Voor studie had ik zoiets pricewatch: Asus ZenBook UX305CA-FB649T genomen. Tenminste helemaal stil en een accu die 8 uur meegaat.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:27
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:50:
[...]
Yoga 710 daar kopen is wel beter,
De Yoga 710 schijnt wel issues te hebben met de fan. Ik ben op zoek naar een convertible en kwam ook op de Yoga uit maar daarom wacht ik nog even af.

Verwijderd

Topicstarter
D-e-n schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:47:
[...]

De Yoga 710 schijnt wel issues te hebben met de fan. Ik ben op zoek naar een convertible en kwam ook op de Yoga uit maar daarom wacht ik nog even af.
Ik heb de yoga 710 besteld...

• Internepper
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-06 08:22
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:19:
[...]

Ik heb de yoga 710 besteld...
Wanneer krijg je hem binnen? Ben wel benieuwd of iedereen last heeft van de fan, of dat het een beetje geluk hebben is. Kan je laten weten hoe de laptop bevalt?

Verwijderd

Topicstarter
Internepper schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:58:
[...]

Wanneer krijg je hem binnen? Ben wel benieuwd of iedereen last heeft van de fan, of dat het een beetje geluk hebben is. Kan je laten weten hoe de laptop bevalt?
Zit momenteel in het vliegtuig, ontvang hem vanavond op adres. Uiteraard laat ik een kleine recensie achter. Ben benieuwd naar de fan noise.

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:59
Waarom koop je de laptop niet in Amerika? Daar zijn ze aanzienlijk goedkoper.. Je hebt daar voor zo'n $1000,- al een model met GTX 1060 als je een beetje rondkijkt.

Ah je hebt hem al.. En gekocht in USA 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door sbin op 06-01-2017 12:06 ]

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11 15:19

Yuco

Womanizer!

Heb zelf ook interesse in een laptop die niet in de EU te koop zal zijn. Wat zijn de voor en nadelen om de laptop in Amerika te kopen en naar NL te laten versturen? Heb wat zoekwerk gedaan maar kom alleen maar info tegen die alweer enkele jaren oud is.

• Internepper
Yuco schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:04:
Heb zelf ook interesse in een laptop die niet in de EU te koop zal zijn. Wat zijn de voor en nadelen om de laptop in Amerika te kopen en naar NL te laten versturen? Heb wat zoekwerk gedaan maar kom alleen maar info tegen die alweer enkele jaren oud is.
Groot nadeel is dat het van buiten de EU komt, waardoor je importkosten moet betalen. De totale kostprijs zal daardoor waarschijnlijk duurder uitvallen dan het Europese model en bijbehorende kosten.

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Hoe/waar kan ik bereken hoeveel importkosten ik voor mijn kiezen krijg? Het gaat om een Samsung laptop die dus in de EU niet meer worden verkocht.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

op de site van douane

Everything is better with Bluetooth

• Internepper
Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:47:
[...]

Zit momenteel in het vliegtuig, ontvang hem vanavond op adres. Uiteraard laat ik een kleine recensie achter. Ben benieuwd naar de fan noise.
Maar even weer terug on topic. Inmiddels al getest? :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb de laptop binnen! Heerlijke laptop! Net opgehaald in USA! Totaal geen fan noise, zo stil als wat. Opgehaald met uber in middle of nowhere en vind USA tot nu toe een heerlijk land, warme mensen waar ik woon ook.

De Laptop is een 14 inch, prachtig beeldscherm, de touch is heel soepel ook. Wil foto's toevoegen als dat kan! Had niet verwacht dat ik zo tevreden zou zijn. Thanks tweakers, bespaart me bijna 1000 euro.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2017 18:26 ]

• D-e-n
Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:17:
Heb de laptop binnen! Heerlijke laptop! Net opgehaald in USA! Totaal geen fan noise, zo stil als wat. Opgehaald met uber in middle of nowhere en vind USA tot nu toe een heerlijk land, warme mensen waar ik woon ook.

De Laptop is een 14 inch, prachtig beeldscherm, de touch is heel soepel ook. Wil foto's toevoegen als dat kan! Had niet verwacht dat ik zo tevreden zou zijn. Thanks tweakers, bespaart me bijna 1000 euro.
Goed om te lezen. Welk configuratie heb je uiteindelijk gekocht?

• Yuco

Yuco

Womanizer!

In hoeverre is het mogelijk om geen naheffing aan je broek te krijgen door een laptop door iemand woonachtig in Amerika te katen aanschaffen en dat deze hem hem dan verstuurt naar Nederland?

• Internepper
Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:17:

Nice! Goed om te horen :)

Ik ben ook wel benieuwd welke versie je gekocht hebt

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Yuco schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:15:
In hoeverre is het mogelijk om geen naheffing aan je broek te krijgen door een laptop door iemand woonachtig in Amerika te katen aanschaffen en dat deze hem hem dan verstuurt naar Nederland?
Heel erg mogelijk. Met name pakketjes worden goed/altijd gecontroleerd

Zelf meenemen geeft een groter kans dat je niet wordt aangeslagen, maar pech kan je altijd hebben
Zorg voor gebruikssporen op het apparaat en dat je heen al een NL stekker mee hebt genomen. Plak er een mooie Nederlandse sticker op of zo. Verder alles wat op aanschaf duid, dus bon, doos en boekjes/cds opsturen naar je zelf, en niet meenemen in je tas (tenzij iemand anders op een andere vlucht dit voor je doet). Nog beter is als je een NL bon bij je hebt, maar ik wil je niet aanzetten toe fraude...

Everything is better with Bluetooth

• GlowMouse
  • Niet online
jeanj schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:28:
[...]

Nog beter is als je een NL bon bij je hebt, maar ik wil je niet aanzetten toe fraude...
Je bedoelt: "ik wil niet aanzetten tot valsheid in geschrifte". Want door het verkeerde douanepoortje lopen is wel fraude.

Verwijderd

Topicstarter
Internepper schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:48:
[...]

Nice! Goed om te horen :)

Ik ben ook wel benieuwd welke versie je gekocht hebt
Ik heb de 7de gen. i5 256gb SSD met 8gb ram gekocht. Het is een touchscreen en 2-1 laptop. Ik wil foto's sturen als dat mogelijk is. De laptop is dus heel stil, daarnaast echt mooi. Op de laptop staat strak 'yoga'. Voor 650 euro, dat is echt niks! Ik neem de laptop gewoon mee langs douane..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2017 15:27 ]

• GlowMouse
  • Niet online
Als je het product zes maanden hebt gebruikt, mag je voor de invoer ervan uitgaan van de dagwaarde. Die zal wel lager zijn dan 450 euro. Let wel op dat je met andere inkopen niet boven die grens komt, anders moet je het wel aangeven.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Niet moeilijk doen en de laptop gewoon meenemen als handbagage, daar heb je meestal ruimte zat voor. Enige waar TS wellicht op moet gaan letten (al zal het tegenwoordig wellicht standaard meegeleverd zijn) is een Europese stekker voor de lader, als hij eenmaal terug in NL is.

[ Voor 57% gewijzigd door CH4OS op 09-01-2017 16:39 ]

• GlowMouse
  • Niet online
CH40S schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:35:
Niet moeilijk doen en de laptop gewoon meenemen als handbagage, daar heb je meestal ruimte zat voor.
We hebben het niet over ingecheckte baggage en hoe ruw daarmee wordt omgegaan, maar over het invoeren van goederen naar de Europese unie :)

Verwijderd

Ja nu weten we het wel. :) Sowieso altijd laptop in de handbagage. En gewoon doorlopen. Zowat iedereen heeft zo'n ding bij zich.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GlowMouse schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:34:
We hebben het niet over ingecheckte baggage en hoe ruw daarmee wordt omgegaan, maar over het invoeren van goederen naar de Europese unie :)
Dat weet ik. Dan nog, laptop meenemen in handbagage en er zal geen haan naar kraaien. Laat ze zonder de doos, bon etcetera maar aantonen dat de laptop niet in Europa is gekocht.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

CH40S schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:05:
[...]
Dat weet ik. Dan nog, laptop meenemen in handbagage en er zal geen haan naar kraaien. Laat ze zonder de doos, bon etcetera maar aantonen dat de laptop niet in Europa is gekocht.
Tja, zo werkt het helaas niet met die mannen. De douane heeft bij voorbaat gelijk, tenzij je kan aantonen dat je em wel in de EU hebt gekocht.

Als je door 't rode poortje loopt betaal je 21% + 2,5% over de dagwaarde (mits boven de €430).
Als je door 't groene poortje loopt en ze pikken je uit de rij dan betaal je de 21% + 2,5% + boete die kan oplopen tot 100%. Als het boetebedrag boven de €2000 komt kan je je ook nog even voor de rechter verantwoorden.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
JackBol schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:21:
[...]

Tja, zo werkt het helaas niet met die mannen. De douane heeft bij voorbaat gelijk, tenzij je kan aantonen dat je em wel in de EU hebt gekocht.

Als je door 't rode poortje loopt betaal je 21% + 2,5% over de dagwaarde (mits boven de €430).
Als je door 't groene poortje loopt en ze pikken je uit de rij dan betaal je de 21% + 2,5% + boete die kan oplopen tot 100%. Als het boetebedrag boven de €2000 komt kan je je ook nog even voor de rechter verantwoorden.
Boete gebaseerd op wat? Gaan ze iedereen bekeuren omdat ze denken dat je de laptop in de US hebt gekocht? Ik zou me er 0 zorgen om maken.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Boete gebaseerd op de geschatte waarde (i.e. wat hij in NL zou kosten)
Gaan ze iedereen bekeuren omdat ze denken dat je de laptop in de US hebt gekocht?
Ze gaan iedereen bekeuren die door het groene poortje loopt en vervolgens niet kan aantonen dat de laptop in de EU is gekocht.
Ik zou me er 0 zorgen om maken.
Ik zou me er 10% zorgen om maken. Het risico is zeker niet 0.

• GlowMouse
  • Niet online
JackBol schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:21:
[...]

Je zit waarschijnlijk beter in de douanematerie dan ik, maar op basis van art. 10:1 Adw jo. art. 5 Besluit Bestuurlijke Boeten Belastingdienst/Douane zou ik zeggen dat de boete 50 euro bedraagt, als het met een bestuursrechtelijke boete wordt afgedaan.

• D-e-n
JackBol schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:31:
[...]
Ze gaan iedereen bekeuren die door het groene poortje loopt en vervolgens niet kan aantonen dat de laptop in de EU is gekocht.
Maar dat kan ik, als ik mijn oude laptop uit Nederland meeneem, toch ook niet?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

GlowMouse schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:44:
[...]

Je zit waarschijnlijk beter in de douanematerie dan ik, maar op basis van art. 10:1 Adw jo. art. 5 Besluit Bestuurlijke Boeten Belastingdienst/Douane zou ik zeggen dat de boete 50 euro bedraagt, als het met een bestuursrechtelijke boete wordt afgedaan.
Ik weet niets van rechtsartikelen. Ik baseer me op iemand die ik ken die een MBP uit de US heeft meegenomen en vervolgens door 't groene poortje is gewandeld en die schuifdeuren gingen voor z'n neus dicht en kreeg toen een controle aan z'n broek.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

D-e-n schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:45:
[...]

Maar dat kan ik, als ik mijn oude laptop uit Nederland meeneem, toch ook niet?
Die mannen bij de douane hebben gewoon een stel hersens. Als je een laptop van 3 jaar oud in je tas hebt zitten, dan hoeft je je nergens zorgen om te maken.

http://www.belastingdiens...ik_belastingvrij_meenemen
We kunnen u om een bewijs vragen dat u uw persoonlijke bagage in Nederland of een ander land van de EU hebt gekocht. Bijvoorbeeld als het om luxe en kostbare goederen gaat, zoals camera's, laptops of sieraden. Het is daarom handig om van deze artikelen een aankoop- of garantiebewijs mee te nemen als u op reis gaat. U kunt ook een foto maken van deze bewijzen, en die bewaren in de de app Douane Reizen.

Pagina: 1