Hallo iedereen, ik gebruik momenteel een Cooler Master Hyper TX3 en ben op zoek naar een betere vervanging. Wat zou een betere koeler zijn qua montage en prestaties?
Als je een echt prettige montage wil hebben zou ik voor een Noctua gaan. Kost een paar centen, maar ze zijn wel ontzettend fijn.
Wat voor vervanging zoek je precies? Welke socket moet het op passen en hoe hoog mag de koeler zijn? Niet alles past in elke kast.
Noctua is zeker goed, maar ook aan de prijs. Volgens mij zijn er best alternatieven die niet veel onder doen voor een Noctua.
Noctua is zeker goed, maar ook aan de prijs. Volgens mij zijn er best alternatieven die niet veel onder doen voor een Noctua.
Si vis pacem, para bellum
Persoonlijk erg tevreden met de NH-D15 in m'n systeem. Maar dat is wel een beetje overkill. Een NH-U12S oid is betaalbaarder, en minstens zo'n leuke CPUkoeler.Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 01:13:
Welk model zou je aanraden?
Op zoek naar een betere vervanging is nogal vaag geschetst.Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 00:53:
Hallo iedereen, ik gebruik momenteel een Cooler Master Hyper TX3 en ben op zoek naar een betere vervanging. Wat zou een betere koeler zijn qua montage en prestaties?
Op welk vlak moet de nieuwe koeler beter zijn?
Laten we voor het gemak even bij het begin beginnen.
Welk systeem heb je momenteel en op welk aspect voldoet de tx3 niet binnen jouw huidige setup en gebruik? Is hij te luid, houdt hij je overclock niet koel genoeg, past hij niet in je nieuwe case, vind je hem niet mooi etc. etc...?
Om een "beter" alternatief te adviseren moeten we op zijn minst weten op welke van de 1000 variabelen deze beter zou moeten zijn
Ps. Uiteraard geef je zelf al prestaties aan maar wat verwacht je exact? Hoe ziet de gebruiksomgeving eruit? Zit nogal een verschil tussen het koelen van een ondergeclockte celereon of een maximaal overclockte i7
Bovenstaande lijkt wellicht wat kinderachtig maar zal jouw vraag even ombuigen naar een hypothetische casus met dezelfde strekking:
Vraag: ik rijd een volkswagen golf maar zoek vervanging met betere prestaties.
Antwoord 1: peugeot 107 want zuiniger dus betere prestaties
Antwoord 2: porsche 911 turbo want sneller dus betere prestaties
Antwoord 3: hummer want mag meer kg trekken dus betere prestaties
Zou toch jammer zijn dat wij jou uiteindelijk een dure ferrari adviseren terwijl je met betere prestaties bedoelde dat je alleen graag elektrische ramen wil.
Ergo... Een "deftige" koeler gaat snel richting de 50 euro. We willen jou al te graag adviseren en helpen in jouw zoektocht, maar geen van ons wil het op zijn geweten hebben om jou 50 euro uit te laten geven voor iets wat uiteindelijk niet aan jouw wensen voldoet.
Om goed mee te kunnen denken en adviseren hebben we enkel wel een stuk meer informatie nodig.
[ Voor 42% gewijzigd door Switchie op 31-12-2016 02:14 ]
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Momenteel heb ik een I7 3770, met een gtx 960, msi h61mu-e35 moederbord en een rm550x PSU. Ik zoek een beter monteerbare koeling omdat de huidige met pushpins nogal fragiel is en ook niet echt overtuigend koelt. Hoewel ik ik een antieke behuizing heb met een enkele 80mm fan. Momenteel haal ik 70-72c met normaal gebruik. Dus ik ben op zoek naar een koeler en/of nieuwe behuizing om de omstandigheden te verbeteren.
Voor normaal gebruik a la een beetje browsen is 70c vrij extreem. Zelfs een stockkoeler laat het niet zo ver komen.Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 02:10:
Momenteel heb ik een I7 3770, met een gtx 960, msi h61mu-e35 moederbord en een rm550x PSU. Ik zoek een beter monteerbare koeling omdat de huidige met pushpins nogal fragiel is en ook niet echt overtuigend koelt. Hoewel ik ik een antieke behuizing heb met een enkele 80mm fan. Momenteel haal ik 70-72c met normaal gebruik. Dus ik ben op zoek naar een koeler en/of nieuwe behuizing om de omstandigheden te verbeteren.
Zolang jij geen gekke overclocks uitvoert, is de tx3 veruit capabel genoeg om de CPU van goede temps te voorzien.
Zou het geld lekker op zak houden en hooguit investeren in een tubetje goede koelpasta om het zaakje even opnieuw vast te zetten.
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Ik heb je advies al eerder gehoord hier en er een tube AS5 besteld en daarvan een lijntje op de cpu gesmeerd alvorens de tx3 weer te monteren. In idle heeft dat geleid tot 25-35c , afhankelijk van welke cpu core. Met gamen stijgt dit tot 73c max in fallout 4 met 100+ mods. Dus ik wijt dit aan een slechte behuizing met koeler,hoewel ik niet erg ervaren ben op dit gebied.Switchie schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 02:25:
[...]
Voor normaal gebruik a la een beetje browsen is 70c vrij extreem. Zelfs een stockkoeler laat het niet zo ver komen.
Zolang jij geen gekke overclocks uitvoert, is de tx3 veruit capabel genoeg om de CPU van goede temps te voorzien.
Zou het geld lekker op zak houden en hooguit investeren in een tubetje goede koelpasta om het zaakje even opnieuw vast te zetten.
Voor mijzelf moet ik nog een boel leren op het zelf insta van hardware dus ik kan elk advies gebruiken.
Dus als ik het goed begrijp tik je de 73c aan wanneer je lekker aan het gamen bent?Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 02:35:
[...]
Ik heb je advies al eerder gehoord hier en er een tube AS5 besteld en daarvan een lijntje op de cpu gesmeerd alvorens de tx3 weer te monteren. In idle heeft dat geleid tot 25-35c , afhankelijk van welke cpu core. Met gamen stijgt dit tot 73c max in fallout 4 met 100+ mods. Dus ik wijt dit aan een slechte behuizing met koeler,hoewel ik niet erg ervaren ben op dit gebied.
Voor mijzelf moet ik nog een boel leren op het zelf insta van hardware dus ik kan elk advies gebruiken.
In dat geval zeker geen zorgen maken! Idle van 25 a 35 is keurig... 70c is zeker niet extreem. Processoren kunnen tegen een (tijdelijk) uitstapje richting 90c of zelfs hoger.
70c is in ieder geval zeker geen temperatuur om actie op te ondernemen
Ps. Leuk om te lezen dat je lekker aan het bouwen bent geslagen en aldoende graag bij leert...
Als we je ergens mee kunnen/mogen helpen horen we het graag!
[ Voor 7% gewijzigd door Switchie op 31-12-2016 02:43 ]
Dankje voor je advies, maar toch nog een vraag. Is de fractal design s een goede keus als ik een upgrade ga doen? Been niet van plan om te gaan overklokken of waterkoeling te gebruiken
Verwijderd
Je hebt een mATX bordje. Dan zou ik geen onnodig grote ATX kast maar een mATX behuizing als de pricewatch: Fractal Design Define Mini C, pricewatch: Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black) of pricewatch: Cooler Master MasterCase Pro 3 halen (al is de laatste voor mATX begrippen behoorlijk aan de maat).
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2017 08:49 ]
Pagina: 1