Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369769

Topicstarter
Ik wil over een paar weken een nieuwe laptop kopen, maar wil bovenstaand model, standaard met een 256GB SSD, gelijk uitbreiden met een interne HDD van 1TB voor bulkopslag. De vraag is wat voor HDD ik nodig heb voor een vloeiende gebruikservaring en in verhouding staat met de specs van mijn laptop. En of ik dan genoeg heb aan een HDD van rond de €60,- of toch beter iets meer kan uitgeven.

Alle veelgebruikte aplicaties zet ik in principe op de SSD dus daar hoef ik geen rekening mee te houden. Op de HDD bewaar ik vooral veel foto's die bij mij als hobbyfotograaf behoorlijk wat ruimte innemen. Verder om films af te spelen, documenten of niet vaak gebruikte aplicaties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Wat zeggen de specs van de laptop over de uitbreidingsmogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:14

dodo79

witte dikke tonnie

ik denk even heel simpel, een usb3 externe hdd geen optie?

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kon het nog niet met zekerheid voor dit model vaststellen, maar andere modellen uit dezelfde serie hebben vakje met een 2,5INCH rekje voor harde schijven die je zelf kan upgraden. Afhankelijk van het model zit daar al wel of geen HDD in. De SDD zit op de M.2 aansluiting dus dit rekje zou legen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@dodo79: Omdat dit model de eenvoudige mogelijkheid voor uitbreidingen zo moeten hebben doe ik hem liever meteen in de laptop. Dat scheelt weer een extra apparaat.

Dit is ook nog een review van de voorloper van de VW. Uitbreiden zou dus vrij eenvoudig moeten zijn.

reviews: Laptop Best Buy Guide - April 2016

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 369769 op 31-12-2016 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-07 18:58
Klep eraf schroeven, HDD erbij.

Wat of welke maakt niet echt veel uit. Echter zou de "Hybrid" van Seagate zonde van je geld zijn.

Eventueel kan het ook interessant zijn om een low budget SSD te nemen met een hoge opslagcapaciteit.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Goedemorgen.
Mijn laptop heeft het phobos virus dus ik wil de disk vervangen en dan pas decrypten als het virus gekraakt is.

Omdat ik de ontwikkelingen de laatste jaren niet heb gevolgd heb ik een vraag.

Ik zag dat deze schijven goed uit de test kwamen en relatief goedkoop zijn.

https://nl.hardware.info/...d-review-nvme-prijsbreker

https://nl.hardware.info/...-en-goedkope-1tb-nvme-sdd

Past dit en ga ik er op vooruit qua snelheid?

Mvg

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-07 18:58
@tjaeuhm Draadje is ondertussen 2 jaar oud en jouw situatie/vraagstelling is iets anders. Ik wil je aanraden om een eigen topic aan te maken ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Pagina: 1