Toon posts:

Maxtor Diamax+ 40 gig werkt niet met KT7A / Win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
GodverderGodver.
Koop een foeilekker systeempje, werkt et niet.
Ik heb gekocht:
Abit KT7A
AMD Athlon 1200
Heel veel Ram
en een Maxtor Diamond Max plus 60 40gig 7200rpm

Okee. alles aangesloten, en het eerste wat me opvalt: Ik kan mijn beide schijven (ook een 303 gig maxtor) niet aan elkaar hangen en de cdspelers niet aan elkaar, dan wordt de nieuwe schijf niet gezien. Okee, maak ik geen probleem van, dan maar ata33.

Okee. schijfje erin, windows 2000 erop. Blaf, 31,4 gig.
Okee, zal dus wel de 32g barier zijn ofzo. Moederbord update gehaald, maxblast. Alles héél vaak geprobeerd, op een gegeven moment zelf zo ver dat het daadwerkelijk 40 gig was, gaat Windows 2000 er niet op. Na nog meer gekut te hebben heb ik een schijf van 24 gig en een van iets meer dan 15 gig. Windows er op gekregen, maar kan verder níéts lezen van de harde schiojf. Oftewel: Windows 2000 dóét het gewoon niet met deze schijnf.

Wie weet hoe ik dit superirritantevage ***probleem oplos? Ik heb volgens mij echt alles geprobeerd; en mijn conclusie is dat óf mijn moederbord vaag en gaar is (net 2 daagjes oud) Of dat windows 2000 om een of andere reden heeeeel vaag bezig is.
Een vriend van mij heeft een MSIbordje, en daar is zonder probleem een seagate 40 gig aangehangen met win2k

Wie weet wat?

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Misschien een hele domme opmerking, maar heb je:

1) de Master/Slave Jumpers op ALLE IDE apparaten goed staan.
2) Zitten er meer jumpers op (die e.v.t. 32GB limit regelen) en staan deze goed.
3) is het een ATA-100-controller? daar schijnt win2k wel eens over te vallen.

Verder zou het moeten lukken denk ik. Ik heb een P-100 waar een 40GB schijf in draait (weer een voordeel van linux 8-) )

edit --> ik kan me niet voorstellen dat je bij zo'n nieuwe config een programma als maxblast moet gebruiken. Probeer het eens zonder dat. En check je BIOS instellingen, daar zal iets niet goed staan

Verwijderd

Topicstarter
Weird, ATA100 niet goed werken met Win2k???

Ik vind het echt supervreemd, want de Abit KT7A is volgens mij toch wel een goed bordje (tenminste, dat wordt het vaakst geadviseerd op twiekers), en Win2k, moet toch ook wel goed werken. Ik denk echter dat het éérste probleem de bios is en dat Win2k daar vreemd op reageerd :(

Verwijderd

Het is ook een goed bordje maar je moet wel de drivers installen voor je ata-100
Met de install op f6 druken enzow.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Dat is inderdaad de oplossing, je moet even een stel losse drivers van de controller te pakken zien te krijgen, en dan moet je bij de installatie in het begin op (F6 :? ) drukken (om er voor te zorgen dat er extra drivers kunnen worden gespecificeerd).

HEEEEL misschien ligt hier het probleem (ik ben er niet zeker van)

Wat ik zei trouwens over ATA-100 niet in win2k is in de laatste SP2 verholpen. Ik heb ook een ATA-100 controller, maar ik gebruik hem niet door slechte ervaringen met win2k (om de 3 dagen herinstall :( )