Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een 6700k met ddr3 te hebben?

Beste antwoord (via Verwijderd op 30-12-2016 22:21)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dacht al, wouw even duidelijkheid, in mediamarkt bij ons staat een pc met een 6700k en er staat bij dat het om ddr3 gaat. verkoper erover aangesproken die zei dat het correct was en ik gemindfucked, bedankt voor het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
In de praktijk werkt het prima als je het voltage wat lager zet binnen de marge van de 1.35v spec (en het ram dan ook nog stabiel is natuurlijk.) werkte hier prima zo.

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 30-12-2016 22:26 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
DDR3L is technisch gezien toch DDR3 dus het is wel mogelijk. Net alsof de standaard klant van de mediamarkt daar uberhaupt wat van weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Want ddr3l is buiten het lagere voltage geen ddr3? :+

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kaalus schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 22:25:
DDR3L is technisch gezien toch DDR3 dus het is wel mogelijk. Net alsof de standaard klant van de mediamarkt daar uberhaupt wat van weet ;)
ik ben dan ook niet de standaard mediamarkt klant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 22:28:
[...]

ik ben dan ook niet de standaard mediamarkt klant :P
Kennelijk wel want je wist het niet en kon het niet zelf opzoeken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:25
categorie: Moederborden

Wel dus.... hij vraagt of het mogelijk. Ja het is mogelijk. De vraag of het verstandig is als je een hele nieuwe pc bouwt is de vraag. We weten immers niet of er schade kan ontstaan na bv 5 jaar draaien. Maar het is zeker mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als toevoeging, DDR3 met hogere snelheden: categorie: Geheugen intern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

loki504 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 08:22:
[...]

categorie: Moederborden

Wel dus.... hij vraagt of het mogelijk. Ja het is mogelijk. De vraag of het verstandig is als je een hele nieuwe pc bouwt is de vraag. We weten immers niet of er schade kan ontstaan na bv 5 jaar draaien. Maar het is zeker mogelijk.
Waarom zou er schade ontstaan als je binnen de specs van de fabrikanten blijft? Ik zou het niet aanraden als je een nieuw systeem samenstelt maar als je nog DDR3 geheugen hebt dat geschikt is, waarom niet?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Tsurany schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:09:
[...]

Waarom zou er schade ontstaan als je binnen de specs van de fabrikanten blijft? Ik zou het niet aanraden als je een nieuw systeem samenstelt maar als je nog DDR3 geheugen hebt dat geschikt is, waarom niet?
Omdat DDR3 (dat minimaal op 1,5 Volt draait volgens DDR3-specs) niet binnen de specs is, alleen DDR3L (1,35 Volt) is dat.

De kans dat iemand al geheugen heeft uit een vorig systeem dat op 1,35 Volt draait is bijzonder klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White Feather schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:58:
[...]

Omdat DDR3 (dat minimaal op 1,5 Volt draait volgens DDR3-specs) niet binnen de specs is, alleen DDR3L (1,35 Volt) is dat.

De kans dat iemand al geheugen heeft uit een vorig systeem dat op 1,35 Volt draait is bijzonder klein.
Ik pak maar even een willekeurig bordje: https://www.asus.com/nl/Motherboards/Z170-P-D3/HelpDesk_CPU/
Zou toch merkwaardig zijn als Asus aangeeft de processor te ondersteunen, Asus geeft ook aan zowel DDR3 als DDR3L te ondersteunen op dit bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Dus? Wat is nu je punt?

DDR3 is niet volgens specs van Intel (zoals al eerder aangegeven) PUNT. Daarmee dus niet binnen de specs van de hele zooi (cpu+moederbord). Hardstikke mooi dat Asus wel beweert dat het werkt. Asus draait de processor daarmee gewoon buiten de specs van Intel.

Wat gaat er stuk als het mis gaat? Hoogstwaarschijnlijk niet het moederbord (want die ondersteunt het officieel en hoeft alleen maar een voltage aan te leveren), maar wel de processor (want die moet de Dimm aansturen en krijgt daarbij een hoger voltage dan verwacht voor zijn kiezen)! Kom dan nog maar eens klagen bij Asus of Intel.

Het is al eerder voorgekomen dat er hoge voltage DDR3 Dimmen werden gebruikt in processoren die dat niet ondersteunen, volgens mij was dat met Haswell. Daar zijn ook een zooi chips op gesneuveld.

http://wccftech.com/skyla...t-ddr3-damage-ddr3l-only/

Zeker van de DDR3-lijst waar jij naar verwees, draait een groot deel zelfs op een hoger voltage dan 1,5 volt. Dat er snelle DDR3-Dimmen zijn wil nog niet zeggen dat je ze zomaar overal kan gebruiken en zeker nieuw kopen voor Skylake is niet erg snugger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens mij bedoelt Tsurany dus; "DDR3 is in de praktijk ok mits met een lager stabiel voltage binnen de spec van DDR3L"

Er staat me bij dat de intel marge rond de 1,35 volt zo is dat je met 1,4 volt er ook nog binnen valt. Ze heb ik het een tijdje geleden ook gedaan, door omstandigheden, nog aanwezig ddr3 op 1,4 volt op een 6700.

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 31-12-2016 12:53 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij geef ik nergens aan dat het wenselijk is, als fabrikanten deze gegevens hanteren ligt de verantwoordelijkheid niet meer bij de consument. En ja, ik had dergelijke artikelen over skylake en DDR3 ook gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:25
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:44:
[...]

Volgens mij geef ik nergens aan dat het wenselijk is, als fabrikanten deze gegevens hanteren ligt de verantwoordelijkheid niet meer bij de consument. En ja, ik had dergelijke artikelen over skylake en DDR3 ook gelezen.
En stel je Cpu gaat kapot door ddr3 geheugen. Hoe ga je dat vergoed krijgen bij de winkelier dan wel fabrikant? Leuk hoor dat bv asus aangeeft dat het kan. Maar die gaan echt niets vergoeden als er iets mis mee gaat.
Pagina: 1