Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1080p/144HZ/FPS met een budget van 1.000 euro

Pagina: 1
Acties:

• Sisyphos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-11 17:16
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 144Hz/FPS, 1080P. Browsen/multi-tasken (schrijf veel op fora, lees veel nieuws, kijk veel youtube, etc).

Wat mag het systeem gaan kosten?
1000,- voor desktop en monitor. Daarbij apart de kosten voor Windows, assemblage, en installatie.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en keyboard neem ik mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Buiten de voor de 144FPS/1080p benodigde grafische kaart voeg ik ook graag een SSD toe aan het systeem.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia zijn voor mij vertrouwd maar ben ook bereid (gezien het beperkte budget) naar AMD en andere alternatieven te kijken. Ook eventueel ivm FreeSync.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gezien het systeem in de huiskamer komt te staan, zo stijlvol (en klein) mogelijk. Beeldscherm liefst ook zo 'strak' mogelijk.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Eerder hoopte ik voor 1440p + 144Hz te kunnen gaan maar ik heb moeten leren dat die wens een veel te dure grap wordt door de daarvoor noodzakelijke aanschaf van een (27inch) 1440p+144hz monitor en een dure grafische kaart.
Daarom besloten genoegen nemen met gamen op 1080p met 144Hz. Monitoren met zulke specs zijn er voor ongeveer 300 euro. De vraag is alleen, en die stel ik als onwetende, of het mogelijk is met de overige 700 euro een pc in elkaar te flansen die op 1080p 144 fps kan afspelen (met grafische instellingen op in elk geval hoog)? Ik reken Windows en installatieservice et cetera apart af, dus het gaat hier alleen om de hardware (en case).
Wat ik van jullie verwacht is een antwoord op de vraag; Is het mogelijk om met mijn budget mijn wens (1080/144Hz/FPS) te realiseren? En daarachter schuilt de vraag; is het misschien zelfs mogelijk om met hetzelfde budget nog wat hoger te klimmen? Ik zou bijvoorbeeld ook met 120HZ genoegen kunnen nemen als ik daarmee wel 1440p bereik.

Alvast hartelijk bedankt.

Groetjes van een FOK!er :D

• lactaxative
  • Laatst online: 03-11 00:25
Voor een mainstream game systeem dat in de meeste games 60 fps op 1080p behaalt betaal je zo'n 900 euro, zoals te zien in reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016.

Dit had je natuurlijk geweten had je
3. Verricht eigen onderzoek
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijstoptie in de Pricewatch. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn. Tevens kan je achteraf makkelijk berekenen hoe je alles zo goedkoop mogelijk in huis kan halen. Win-win!

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.
uit het DAA beleid gevolgd.

Verwijderd

Welke games? E-sport games zal nog wel lukken deze met redelijke instellingen op 144 fps te krijgen voor €700,-. In zwaardere games zal je snel terug moeten naar lage instellingen. Ik denk dat je eisen wat hoog gesteld zijn voor het beschikbare budget.

Maar goed, kom eens met een lijstje met onderdelen waar we op kunnen schieten.

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016 kan eventueel goedkoper:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 188,95€ 188,95
1MSI H110M ECO€ 51,95€ 51,95
1XFX Radeon RX 480 RS 8GB Hard Swap€ 276,50€ 276,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Aerocool V3X Black Edition€ 26,50€ 26,50
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 94,95€ 94,95
1Corsair CX450M€ 55,90€ 55,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 744,70

Opmerkingen:

- Goedkoper moederbord. Prima voor je wensen. Het is wel wat kleiner, dus als je een grote ATX kast met window neemt kan je misschien wel beter gaan voor een ATX moederbord.
- Geen SSD maar een HDD. Omdat dit al over je budget gaat, en dit een optie is die niet direct de performance in game naar beneden haalt.
- Goedkopere kast, maar dat is geheel naar eigen keuze.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Voor de duidelijkheid, het is maar wat je wil. Je kunt voor zo'n 330 een 1440p 27" scherm kopen met 70hz Freesync. 1440P is al prijzig, maar dat is ook zo voor 144hz.

...

• Sisyphos
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 22:25:
Welke games? E-sport games zal nog wel lukken deze met redelijke instellingen op 144 fps te krijgen voor €700,-. In zwaardere games zal je snel terug moeten naar lage instellingen. Ik denk dat je eisen wat hoog gesteld zijn voor het beschikbare budget.

Maar goed, kom eens met een lijstje met onderdelen waar we op kunnen schieten.
Momenteel kan ik alleen League of Legends spelen - en speel dat dan ook veel. Met een betere pc zal ik games als CS; GO, Overwatch en Battlefield 1 oppakken met daarnaast -voor de afwisseling- wat single player games zoals GTA en Deus Ex. Die laatste mogen gerust op 60FPS draaien, maar CS, e.d., zou ik graag op zo hoog mogelijke FPS willen spelen. Het eerste bericht stemde mij wat somber, maar ik was inderdaad het belang van het verschil in games te erkennen.

• Sisyphos
misterTweakers schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 00:21:
reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016 kan eventueel goedkoper:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 188,95€ 188,95
1MSI H110M ECO€ 51,95€ 51,95
1XFX Radeon RX 480 RS 8GB Hard Swap€ 276,50€ 276,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Aerocool V3X Black Edition€ 26,50€ 26,50
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 94,95€ 94,95
1Corsair CX450M€ 55,90€ 55,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 744,70

Opmerkingen:

- Goedkoper moederbord. Prima voor je wensen. Het is wel wat kleiner, dus als je een grote ATX kast met window neemt kan je misschien wel beter gaan voor een ATX moederbord.
- Geen SSD maar een HDD. Omdat dit al over je budget gaat, en dit een optie is die niet direct de performance in game naar beneden haalt.
- Goedkopere kast, maar dat is geheel naar eigen keuze.
Bedankt voor de genomen moeite! Ziet er niet mis uit. Ik struikel alleen over de HDD. Ik snap de keuze. Het zou dan aan mij zijn om meer bij te leggen en mijzelf te korten op ruimte. Kan mij herinneren dat er SDD's zijn van 250g die niet meer dan 100 euro kosten. Klopt dat nog? En anders; is het mogelijk later nog een SDD toe te voegen in de gekozen kast?

[ Voor 32% gewijzigd door Sisyphos op 31-12-2016 02:19 ]

• Sisyphos
Luxicon schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 01:25:
Voor de duidelijkheid, het is maar wat je wil. Je kunt voor zo'n 330 een 1440p 27" scherm kopen met 70hz Freesync. 1440P is al prijzig, maar dat is ook zo voor 144hz.
Zou de additie van Freesync -al heeft een andere functie- als compensatie voor het gemis in Hz (144 minus 70) kunnen dienen voor de algemene belevenis van het spelen?

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Sisyphos schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 02:19:
[...]

Bedankt voor de genomen moeite! Ziet er niet mis uit. Ik struikel alleen over de HDD. Ik snap de keuze. Het zou dan aan mij zijn om meer bij te leggen en mijzelf te korten op ruimte. Kan mij herinneren dat er SDD's zijn van 250g die niet meer dan 100 euro kosten. Klopt dat nog? En anders; is het mogelijk later nog een SDD toe te voegen in de gekozen kast?
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB

Verwijderd

Sisyphos schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 02:19:
Kan mij herinneren dat er SDD's zijn van 250g die niet meer dan 100 euro kosten. Klopt dat nog?
Dan kan je natuurlijk makkelijk zelf opzoeken in categorie: Solid state drives
En anders; is het mogelijk later nog een SDD toe te voegen in de gekozen kast?
Ook daar is eenvoudig zelf achter te komen door de specs van de behuizing te lezen.

Ik mis een hoop eigen inzet in dit topic, iets wat je nadrukkelijk gevraagd wordt in het DAA beleid

• Sisyphos
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:23:
[...]

Dan kan je natuurlijk makkelijk zelf opzoeken in categorie: Solid state drives

[...]

Ook daar is eenvoudig zelf achter te komen door de specs van de behuizing te lezen.

Ik mis een hoop eigen inzet in dit topic, iets wat je nadrukkelijk gevraagd wordt in het DAA beleid
Ik begrijp de opmerkingen, maar als ik zo een vraag stel komt dat niet voor uit luiheid. I.t.t.; de laagste prijs van een SDD vinden kost minder moeite dan de vraag stellen. Waarom ik er toch voor koos het te vragen is om eventueel een waarschuwing te ontvangen over goedkope SDD's. Ik weet het fijne niet van de techniek.

• Luxicon
Sisyphos schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:47:
[...]

Ik begrijp de opmerkingen, maar als ik zo een vraag stel komt dat niet voor uit luiheid. I.t.t.; de laagste prijs van een SDD vinden kost minder moeite dan de vraag stellen. Waarom ik er toch voor koos het te vragen is om eventueel een waarschuwing te ontvangen over goedkope SDD's. Ik weet het fijne niet van de techniek.
Bij de pricewatch zie je producten die het meest bekeken worden direct bovenaan staan. Dus als de Samsung / Crucials bovenaan staan met zeer hoge waardering (reviews), kun je ervan uit gaan dat deze prima zijn. Die SSD's van 250GB kosten minder dan 100 euro.

Over het scherm. Het is maar net wat je betalen wil. Als je nooit 144Hz gebruikt hebt, zul je niet weten hoe dat speelt en is 70Hz heel snel (als de frames dat ook behalen). Daarentegen zul je wel duidelijk verschil zien tussen 1080p en 1440p.

Onderstaande komt als eerst naar voren als je selecteerd op 1440p en 27", dat ziet er erg goed uit qua prijs / kwaliteit. Deze monitor heeft een lage response tijd en input lag, en ondersteund Freesync.
pricewatch: Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart
pricewatch: Iiyama GB2783QSU Zwart

Mocht een minder groot scherm je echt niets uitmaken, en is 1080p met 24" voldoende, dan heb je met de volgende denk ik een erg goed scherm met 144Hz en Freesync. En het kost ruim minder dan een goed 1440p scherm.
pricewatch: Iiyama G-Master GB2488HSU-B2 Zwart

Nu zie je veel Iiyama, maar dat is een goed merk, de andere opties die ik zie voor rond hetzelfde bedrag zijn van AOC / Acer.. en ondersteunen geen Freesync.

[ Voor 46% gewijzigd door Luxicon op 31-12-2016 14:57 ]

...

• Sisyphos
Luxicon schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:34:
[...]

Bij de pricewatch zie je producten die het meest bekeken worden direct bovenaan staan. Dus als de Samsung / Crucials bovenaan staan met zeer hoge waardering (reviews), kun je ervan uit gaan dat deze prima zijn. Die SSD's van 250GB kosten minder dan 100 euro.

Over het scherm. Het is maar net wat je betalen wil. Als je nooit 144Hz gebruikt hebt, zul je niet weten hoe dat speelt en is 70Hz heel snel (als de frames dat ook behalen). Daarentegen zul je wel duidelijk verschil zien tussen 1080p en 1440p.

Onderstaande komt als eerst naar voren als je selecteerd op 1440p en 27", dat ziet er erg goed uit qua prijs / kwaliteit. Deze monitor heeft een lage response tijd en input lag, en ondersteund Freesync.
pricewatch: Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart
pricewatch: Iiyama GB2783QSU Zwart

Mocht een minder groot scherm je echt niets uitmaken, en is 1080p met 24" voldoende, dan heb je met de volgende denk ik een erg goed scherm met 144Hz en Freesync. En het kost ruim minder dan een goed 1440p scherm.
pricewatch: Iiyama G-Master GB2488HSU-B2 Zwart

Nu zie je veel Iiyama, maar dat is een goed merk, de andere opties die ik zie voor rond hetzelfde bedrag zijn van AOC / Acer.. en ondersteunen geen Freesync.
Bedankt voor de hulp! Ik neig momenteel alweer meer naar een 1440P monitor. De ene dag denk ik meer belang te hebben bij een zo hoog mogelijke refresh rate, en de volgende dag realiseer ik mij dat ik eigenlijk ook meer resolutie wil (icm een groter scherm van 27inch) vanwege o.a. de bruikbare ruimte die je daarmee krijgt. Een middenweg is misschien, gezien mijn budget (die ik dan ook misschien maar iets moet verhogen), inderdaad de beste optie. 70/75 HZ, 1440P, 27inch, + FreeSync (ter compensatie van lagere HZ?). Jouw voorbeelden neem ik mee en ik ga voor de zekerheid nog even opzoek naar alternatieven.

Zodra ik er uit ben welk monitor het wordt, ga ik mij richten op de pc en zal ik dit topic weer omhoog schoppen.

• Luxicon
Graag gedaan in ieder geval. Als je de voorgestelde 1080p en 1440p met elkaar vergelijkt zie je dat de 1440p schermen meer pixels per inch weergeven. Dus niet alleen een groter scherm, maar ook scherper beeld. Als je 1080p wil met dezelfde scherpte, kom je op zo'n 19" inch uit.

Je gaat dus van 1080p 19" naar 1440p 27" om dezelfde scherpte te evenaren.

...

• Sisyphos
Luxicon schreef op zondag 1 januari 2017 @ 16:03:
Graag gedaan in ieder geval. Als je de voorgestelde 1080p en 1440p met elkaar vergelijkt zie je dat de 1440p schermen meer pixels per inch weergeven. Dus niet alleen een groter scherm, maar ook scherper beeld. Als je 1080p wil met dezelfde scherpte, kom je op zo'n 19" inch uit.

Je gaat dus van 1080p 19" naar 1440p 27" om dezelfde scherpte te evenaren.
Kijk, dat had ik niet eens door. Nog een argument om 1080 24inch te vergeten :D .

Heb de alternatieven zojuist bekeken en ik denk dat de door jou voorgestelde Iiyama GB2783QSU-B1 de beste optie van deze categorie is. De alternatieven zijn aanzienlijk duurder. Er is een alternatief (pricewatch: Asus PB277Q Zwart van dezelfde prijs maar die is zonder FreeSync. De keuze is dus makkelijk. Het impliceert wel dat ik voor AMD moet gaan - iets wat ik nog nooit gedaan heb. Dat wordt dus wel even een sprongetje wagen.

Edit; net even op coolblue gekeken en zij hebben daar 60HZ staat bij beeldverversing. Komt dat omdat het scherm alleen 75Hz haalt icm gebruik van FreeSync?

[ Voor 11% gewijzigd door Sisyphos op 01-01-2017 16:20 ]

• Luxicon
Zonder Freesync haal je volgens mij 70Hz. Met Freesync ook volgens mij. Bij de Pricewatch zie je regelmatig 75Hz staan, terwijl de schermen 70Hz halen. Hoe dat zit weet ik niet, en ik kan het mis hebben hoor.

http://www.monitorstore.n...05#product_specifications

Daar staat 75Hz toch? :>

Review:
https://nl.hardware.info/...en-met-een-zilveren-kraai

[ Voor 63% gewijzigd door Luxicon op 01-01-2017 16:35 ]

...

Pagina: 1