Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:09
Hoi,

hopelijk kan iemand hier mij nog helpen voor ik de xtreamer opgeef...
Ik heb een Xtreamer Prodigy Silver. Wanneer de films op de interne HDD of via USB afgespeelden is er geen enkel probleem. Zelfs films rond de 25gb zijn geen enkel probleem.
Echter als ik vanaf mijn PC wil streamen geeft het haperingen (hoe groter het bestand, hoe meer en erger de haperingen zijn).

Als ik een bestand van mijn PC naar de Xtreamer wil kopieren gaat dit met max 1-1,5mb/s. Hang ik een laptop aan dezelfde LAN kabel gaat dit met 6-10mb/s en hetzelfde resultaat krijg ik met mijn macbook air uit 2010. Het kopieren van de Xtreamer naar de PC gebeurt eveneens met 1-1,5mb/s.

Als ik het apparaat ping heb ik de volgende resultaten:
Minimum = 18ms
Maximum = 28ms
Average = 21ms

Nu ben ik er inmiddels achter dat het apparaat niet echt goed uit de bus komt en dat de CPU nogal traag is. Dit zou de haperingen in het streamen kunnen veroorzaken, maar toch niet het slome kopieren?

De hardeschijf in de Xtreamer Prodigy is een Western Digital WD Green WD20EARS 2TB 64MB Cache SATA 3.0Gb/s 3.5"

De specificaties van de Xtreamer Prodigy zijn:
Technical Highlights
Next-Generation RTL Chipset 1186
512MB DDR3 Memory
USB 3.0
802.11n built-in
3.5” HDD up to 3TB (not included)
RealD 3D movies support
OpenGL ES2.0
Google Android 2.2 Dual boot
Gigabit LAN 10/100/1000
Internal Jukebox (poster-based navigation)
1080p MKV support with header less compression and 16ref
HD Audio with 7.1 CH Passthrough
Faster read/write speed
Web Browser with wireless mouse & keyboard support
Card Reader
Internal 802.11n 300Mbps, Mini PCie Wireless LAN
Internal Passive cooling - fanless
Optional DVB-t Tuner
Google Android Dual booting in future update

Iemand een idee wat ik nog kan proberen of kan aanpassen?

[ Voor 3% gewijzigd door crimby op 30-12-2016 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je netwerk nakijken.
vertel ons even hoe het netwerk in elkaar steekt, wat voor netwerkapparatuur (router, switches, plaatje helpt) je hebt, of je draadloos of bedraad werkt, welk programma je gebruikt om je films aan je streamer aan te bieden, etc.

Dit klinkt eerder als een netwerkprobleem dan als een probleem met de streamer. Loop ook vooral even de LAN instellingen van je PC en de Xtreamer na. Staat het toevallig op 100Mbit geforceerd ergens? En wat zijn je DNS instellingen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:09
The Eagle schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:40:
Je netwerk nakijken.
vertel ons even hoe het netwerk in elkaar steekt, wat voor netwerkapparatuur (router, switches, plaatje helpt) je hebt, of je draadloos of bedraad werkt, welk programma je gebruikt om je films aan je streamer aan te bieden, etc.

Dit klinkt eerder als een netwerkprobleem dan als een probleem met de streamer. Loop ook vooral even de LAN instellingen van je PC en de Xtreamer na. Staat het toevallig op 100Mbit geforceerd ergens? En wat zijn je DNS instellingen?
(heb ook even de hdd in de Xtreamer prodigy in mijn post gezet hierboven)

Als ik de Xtreamer Prodigy vervang voor een laptop, dan is de snelheid rond de 6mb/s...

Anyway, netwerk is niet echt mijn sterkste kant, maar het is als volgt opgesteld:

PC -> TP Link AV500Nano powerline -> ZTE H368N (KPN Experia Box v9)
ZTE H368N -> Zyxel GS105B gigabit switch
Zyxel GS105B gigabit switch -> Xtreamer Prodigy

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/2mnaultxew6wn.png

[ Voor 3% gewijzigd door crimby op 30-12-2016 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, een powerline. Wat als je je PC rechtstreeks op je router aansluit (bekabeld dus)? Dikke kans dat het dan wel goed gaat.
Alternatief: knal de powerline die nu bij je router zit eens op een draadje aan je switch. Maakt voor de functionaliteit niks uit maar dan zit ie rechtstreeks op de switch.

Stukje info:
Powerline heeft de onhebbelijkheid dat je geen gegarandeerde snelheden haalt. Afhankelijk van zoveel factoren dat er bij troubleshooting geen pijl op te trekken is. Dr kan vanalles op het electriciteitnet zitten dat interferentie geeft en das ondoenlijk te tracen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)