Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:07
Zonde om een apart topic te openen.
Ik zit in dubio en twijfel nu nog op twee modellen:

Samsung UE49KU6470
of
Sony KD49X8309c

Beide 4K
Qua reviews scoort de samsung beter qua geluid en ik vind hem qua uiterlijk mooier.
Sony heeft betere specs qua beeld (100hz ipv 50hz, maar dat neem je amper waar)

Samsung draait op Tizen OS
Sony op Android (deze is wat meer buggy, maar heeft m.i. meer potentie)

Kan toeval zijn ,maar op youtube zie ik bij de Sony toch veelal meer "bleeding" (lees niet zwart) in de hoeken dan bij de Samsung...

[ Voor 13% gewijzigd door Valandil op 30-12-2016 18:01 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Valandil schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 17:58:
Nee, want dat noemen we topic kapen en is natuurlijk niet de bedoeling. Afgesplitst naar een eigen topic dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik zit in dubio en twijfel nu nog op twee modellen:

Samsung UE49KU6470
of
Sony KD49X8309c

Beide 4K
Qua reviews scoort de samsung beter qua geluid en ik vind hem qua uiterlijk mooier.

Kan toeval zijn ,maar op youtube zie ik bij de Sony toch veelal meer "bleeding" (lees niet zwart) in de hoeken dan bij de Samsung...
Je hebt kans dat je bij de KU64xx een IPS paneel krijgt, daarmee zullen het contrast en de zwartwaarden gelijkwaardig zijn aan de Sony. Wat er dan nog overblijf is Tizen vs Android en 50 vs 100Hz ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:48

aex351

I am the one

Ondanks je topic over twee specifieke televisies gaat wil je wijzen op: Nostordici in "\[Prijs-discussie] OLED Televisies" OLED televisie voor €999 (vandaag in de aanbieding). Dit is zo'n €170 meer, maar daar krijg je ook heel wat meer voor terug.

Los daarvan denk ik dat je zowel met de Samsung als de Sony niet fout kan. Ik zou zeggen ga eens naar een winkel om ze te bekijken. Want op basis van de specificaties valt er weinig te zeggen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Qua reviews scoort de samsung beter qua geluid
Mooi geluid is subjectief...
Owww ja? Kijk voor de gein eens naar het verschuivende info-balkje onder het nieuws
Potentie is BS... Android telefoons krijgen na 2 jaar ook geen updates meer. Daarnaast plug je voor een paar tientjes een chromecast in. Er vanuitgaande dat je >10 jaar met je tv wilt doen zal ik de keuze niet laten afhangen van "smart functies" allebei zijn namelijk over 3 jaar achterhaald.
Tja... Je stapt met een beperkt budget in een relatief nieuwe techniek. Voor pak em beet 900 euro bestaat er simpelweg geen "perfecte" 4k tv.
Je zal dus hoe dan ook concessies moeten doen. Op welk vlak is echter aan jou. Wij kunnen moeilijk oordelen of jij meer waarde hecht aan goede zwartwaarden, goed geluid, hoge refreshrate etc. etc.

Ps. Waarom niet gewoon in de winkel kijken wat jou het meest aanspreekt?
Specs zijn leuk maar bepalen niet wat jij zelf mooi vindt.

Mijn vrouw heeft liever een mini Cooper dan een ferrari. Ondanks laatstgenoemde op papier veel betere specificaties heeft. 😉

[ Voor 9% gewijzigd door Switchie op 31-12-2016 04:36 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Update: het is de Sony geworden!

Thx voor de feedback!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Beste tweakers,

Inmiddels de Sony geinstalleeerd. Ik ben niet tevreden over de backlight bleeding.
Hoewel dit enerzijds inherent is aan LED tv, is dit mijns inzien veels te veel aanwezig. Ik vind het persoonlijk ook hinderlijk. Wat is jullie mening (al allerlei instellingen geprobeerd )

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/28ml4q9.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Valandil op 06-01-2017 23:47 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Ik heb m teruggebracht. Fijne service by the way!
Automatisch wat huiverig geworden voo led .

Twijfel nu tussen de samsung 49 ks7000 of een full hd oled van LG van 55 met curve.
De een 4k de ander Oled (maar wel full hd).

(Kijkafstand is circa 3,5 meter)

[ Voor 5% gewijzigd door Valandil op 07-01-2017 22:26 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 03:37:
Ondanks je topic over twee specifieke televisies gaat wil je wijzen op: Nostordici in "\[Prijs-discussie] OLED Televisies" OLED televisie voor €999 (vandaag in de aanbieding). Dit is zo'n €170 meer, maar daar krijg je ook heel wat meer voor terug.

Los daarvan denk ik dat je zowel met de Samsung als de Sony niet fout kan. Ik zou zeggen ga eens naar een winkel om ze te bekijken. Want op basis van de specificaties valt er weinig te zeggen.
Jaaaaa Sony Led: Backlight bleeding bij een nieuwe Sony KD55SD8505 8)7

Gewoon een Oled, niets anders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valandil schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:47:
Ik heb m teruggebracht.
Automatisch wat huiverig geworden voo led .

Twijfel nu tussen de samsung 49 ks7000 of een full hd oled van LG van 55 met curve.
De een 4k de ander Oled (maar wel full hd).

(Kijkafstand is circa 3,5 meter)
Nooit curve. Altijd vervorming van beeld. Of ken jij camera's die beelden opnemen met een kromming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valandil schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:25:
Beste tweakers,

Inmiddels de Sony geinstalleeerd. Ik ben niet tevreden over de backlight bleeding.
Hoewel dit enerzijds inherent is aan LED tv, is dit mijns inzien veels te veel aanwezig. Ik vind het persoonlijk ook hinderlijk. Wat is jullie mening (al allerlei instellingen geprobeerd )

[afbeelding]
Waaaaaardeloos!!! Oled, en niets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Zat zelf ook naar een Sony 49X8305C (volgende week voor 699 bij media markt) te kijken. Maar als ik dit zo zie 😩
Mooie prijs de OLED LG voor 999€, waarom kan zoiets bij media markt Nederland niet :(

[ Voor 13% gewijzigd door M.C. op 07-01-2017 13:22 ]

Pagina: 1