iPad Mini 2 herstart spontaan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:53

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Heb helaas problemen met een iPad Mini 2 (buiten garantie) welke steeds herstart. In eerste instantie kreeg ik het Apple logo in beeld bij opstarten en dit valt weg en komt steeds terug totdat na herhaaldelijk proberen de iPad het inlogscherm laat zien. Dit alles met de lader aangesloten. Zodra het inlogscherm zichtbaar is zie je de batterij op 1% staan en deze lijkt niet op te willen laden. Accu kapot :? Eenmaal zelfs gezien dat de accu ineens op 100% sprong.

De keren dat de iPad Mini 2 op dat moment in de lucht was, zag ik dat iOS 10.2 probeerde te installeren/afmaken en vervolgens uit leek te vallen bij een poging tot. Hmm zou ie bricked zijn :?

Wat heb ik gedaan tot dusverre;

- Andere lader van iPad Air 2 aangesloten (op dit moment ook) maar maakt geen verschil.
- Middels powerbutton en homebutten in te drukken de iPad laten rebooten en dan zie je dat het Apple logo keurig blijft staan totdat ie opgestart is. Vervolgens valt ie weer uit en de verdachte is het updaten van iOS 10 wat mis gaat.

Omdat dit uiteindelijk niets uithaalde, besloten om de iPad Mini 2 in DFU mode proberen te krijgen en dit is gelukt. Vervolgens op de iMac aangesloten en middels iTunes een volledige herstel uitgevoerd. De iPad bleef keurig in DFU mode staan en viel dus ook niet uit.

Vervolgens keurig een verse iOS 10.2 erop staan middels iMac/iTunes. Inlogscherm wordt getoond en ik denk w000t de iPad leeft weer...! Ook zie ik dat de batterij nu op 2% staat dus ik denk YES de iPad laadt weer op. Dit is echter van korte duur en de 2% blijft staan. Vervolgens valt de iPad weer uit onder het doorlopen van de setup (ingericht als nieuwe iPad en geen iCloud backups terug gezet) en start weer opnieuw op (nu zonder herhaaldelijk Apple logo wegvallen)

Daarna besloten om de iPad eerst een goed uur aan de lader te laten (iPad uitgeschakeld middels powerbutton). Net even aangezet en ik zie in 1x 55% batterij maar na het inloggen weer gauw genoeg (max 5 min uptime) een spontane reboot. Ook nu weer start de iPad vervolgens keurig op (Apple logo blijft keurig staan totdat er geboot is) en zie ik de accu alweer op 52% staan. Besloten om 'm voor nu weer helemaal uit te laten (powerbutton) en een nachtje aan de lader te houden.

Jullie tips/tricks om zaken uit te sluiten of is het overduidelijk dat de accu defect is :? Of... :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:09

SuBBaSS

-has Ryzen

JB schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:42:

Jullie tips/tricks om zaken uit te sluiten of is het overduidelijk dat de accu defect is :? Of... :?
Applecare bellen en ze een diagnostische test uit laten voeren of een afspraak bij een retail store maken zodat ze daar hetzelfde kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
SuBBaSS schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:49:
[...]

Applecare bellen en ze een diagnostische test uit laten voeren of een afspraak bij een retail store maken zodat ze daar hetzelfde kunnen doen?
Damn nog helemaal niet aan gedacht! Doen ze dat kostenloos als de iPad buiten garantie is :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Als het goed is is de diagnose bij een retail store altijd gratis. Bij telefonisch contact kunnen ze "lastig" doen, maar dan moet je je gewoon beroepen op je consumentenrecht. Zo'n test is binnen 5 min. uitgevoerd, dan weet je sowieso meer over de technische staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
SuBBaSS schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:54:
Als het goed is is de diagnose bij een retail store altijd gratis. Bij telefonisch contact kunnen ze "lastig" doen, maar dan moet je je gewoon beroepen op je consumentenrecht. Zo'n test is binnen 5 min. uitgevoerd, dan weet je sowieso meer over de technische staat.
Morgen eens voor bellen. Hoop dat het lukt voordat de reboot plaatsvindt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
SuBBaSS schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:54:
Komt niet door die test heen :/

Ik zag nu ook onder Diagnose en Gebruik meer informatie staan;

- stacks+backboardd rapporten met bug_type: 288

Verder na een nacht aan de lader heeft de iPad zich keurig opgeladen en lijkt de batterij toch nog goed. Heeft vandaag al een aantal uren nonstop Netflix en Youtube afgespeeld. Alleen net nog als laatste geprobeerd de iPad te resetten met homebutton en powerbutton tegelijk om die diagnose test te doorlopen maar daarna is ie weer 3x uitgevallen (reboot) met bovenstaande stacks+backboardd rapport

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

JB schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:17:
[...]

Komt niet door die test heen :/
Niet door de mobile resource inspector die Apple op afstand uit kan voeren?
Hmm, daar heb je dan ook niet veel aan gehad... Overigens is het niet zo dat die door de gebruiker zelf uit te voeren is, die test moet vanaf apple gestart worden en er zit ook een specifieke termijn aan waarbinnen hij uitgevoerd moet worden. Als je bijv. een x aantal uur na contact met apple nog steeds "start diagnose met apple support" oid. ziet staan, kun je ervan uitgaan dat die niet goed uitgevoerd is/kan worden.

Dat hij onder diagnose & gebruik rapporten achterlaat klopt maar inhoudelijk heb ik daar verder geen kennis van. Of bijv. dat "bug" wijst op een fout in de applicatie zelf of uit jouw ipad is me niet duidelijk.

Hoe dan ook wel rottig probleem, klinkt nog steeds onbetrouwbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
SuBBaSS schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:28:
[...]

Niet door de mobile resource inspector die Apple op afstand uit kan voeren?
Hmm, daar heb je dan ook niet veel aan gehad... Overigens is het niet zo dat die door de gebruiker zelf uit te voeren is, die test moet vanaf apple gestart worden en er zit ook een specifieke termijn aan waarbinnen hij uitgevoerd moet worden. Als je bijv. een x aantal uur na contact met apple nog steeds "start diagnose met apple support" oid. ziet staan, kun je ervan uitgaan dat die niet goed uitgevoerd is/kan worden.

Dat hij onder diagnose & gebruik rapporten achterlaat klopt maar inhoudelijk heb ik daar verder geen kennis van. Of bijv. dat "bug" wijst op een fout in de applicatie zelf of uit jouw ipad is me niet duidelijk.

Hoe dan ook wel rottig probleem, klinkt nog steeds onbetrouwbaar....
Was samen met Apple Advisor. Die gaf aan deze af te breken omdat dat nooit zo lang duurt :(

Ben nog nogmaals via DFU een herstel aan het uitvoeren. Kijken wat er gebeurt.

edit:
DFU biedt wederom geen soelaas :( :'(

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 31-12-2016 15:50 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Overigens wel vreemd. Als de iPad aan staat en ik sluit de lader aan, dan lijkt ie niet op te laden. Althans het percentage stond gisteren na meerdere uren nog steeds op 31%. Als ik de iPad uitschakel dan laadt deze wel volledig op zo lijkt. Bij inschakelen staat ie dan wel keurig op 100%

iPad doet het nu alweer de hele dag goed.

Als zo'n inspectie niet lukt, is het dan zinvol om zo'n repaircenter te vragen om onderzoek te doen voor 30 euro? Of proberen die hetzelfde?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Da's inderdaad vreemd! Heb je eventueel een andere lader/kabel om uit te kunnen sluiten dat daarin het probleem zit?

Als het goed is hebben ARS/AASP's meer diagnose-mogelijkheden, maar kans bestaat dat hij dan opgestuurd moet worden, dus dat je hem een x aantal weken kwijt bent.
Bij een retail store (a'dam/den haag/haarlem) doen ze die diagnose sowieso ter plekke én gratis en lijkt me zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
SuBBaSS schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:43:
Da's inderdaad vreemd! Heb je eventueel een andere lader/kabel om uit te kunnen sluiten dat daarin het probleem zit?

Als het goed is hebben ARS/AASP's meer diagnose-mogelijkheden, maar kans bestaat dat hij dan opgestuurd moet worden, dus dat je hem een x aantal weken kwijt bent.
Bij een retail store (a'dam/den haag/haarlem) doen ze die diagnose sowieso ter plekke én gratis en lijkt me zeker de moeite waard.
De lader is omgewisseld. Hangt aan mijn nieuwe iPad Air 2 lader; JB in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 121" dus ga er vanuit dat dat uitgesloten is.

Hmm dat maakt een ritje wellicht interessant (enkel ritje is 200 km). Ik wil eerst weten wat het kost, anders heeft het wellicht helemaal geen zin meer. Wellicht kan Apple wel aangeven wat de maximale kosten zijn telefonisch? Meen dat ze dat toen ook noemde bij een gebarsten scherm van iPhone. Scherm reparatie kostte bepaald bedrag maar ze checken dan het hele apparaat en zou op max kosten kunnen uitlopen als er meer defect is.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Ah kijk, dan lijkt dat uitgesloten inderdaad.

Da's toch lastig te bepalen vrees ik, die kosten. Scherm is idd. een "fixed price", maar dan is al duidelijk dat het aan het scherm ligt. Aangezien het hier nog wat gissen is (kan de batterij zijn, maar ook iets in het logic board) zal apple geen concrete prijzen noemen (onder het mom van: geen verwachtingen scheppen voordat duidelijk is wat het issue precies is).

Hoewel het wel een redelijke trip voor je is, kan het toch lonend zijn om een afspraak bij de ars te maken ipv. naar een aasp te gaan, 30 euro schokken en alsnog de kans hebben dat je hem langer kwijt bent.

Zoals gezegd: de diagnose bij een ARS is sowieso gratis. Zij hebben daar meer tools dan de advisor "op afstand" en da's sowieso de moeite waard. Echter wel belangrijk een afspraak te maken, anders heb je kans dat je 200 km. rijdt om te horen te krijgen dat ze je vanwege drukte niet kunnen helpen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Gaat dat ook in Oberhausen? iPad is in NL gekocht, maar Oberhausen is vanaf hier maar 70 km :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
SuBBaSS schreef op zondag 1 januari 2017 @ 13:14:

Zoals gezegd: de diagnose bij een ARS is sowieso gratis. Zij hebben daar meer tools dan de advisor "op afstand" en da's sowieso de moeite waard. Echter wel belangrijk een afspraak te maken, anders heb je kans dat je 200 km. rijdt om te horen te krijgen dat ze je vanwege drukte niet kunnen helpen. :P
Vandaag bij lokale reparateur geweest. Ze konden de iPad ook niet uitlezen met hun tools. Je hoort wel dat ie verbinding maakt maar komen geen gegevens.

Ze gaven aan dat als je 'm open maakt dat het glas zo goed als zeker kapot gaat... Dus dan heb je ook altijd kosten voor een nieuw scherm. Als het de accu is dan valt het misschien nog mee. Incl scherm reparatie kom je dan op een dikke 150 euro. Indien het mobo defect is, dan ga je al richting de 250 euro. Voor 300 heb je een nieuwe die ook nog 16 GB meer geheugen heeft :/

Volgens mij ben ik door de opties heen.

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2017/01/02/IMG_0003.png

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 03-01-2017 19:20 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Uiteindelijk bleek de accu de boosdoener. Deze is vervangen en nu werkt de iPad weer naar behoren.

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1