Synology upload traag? Of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Hallo allen, ik heb een Synology DS213+ en heb een nogal trage upload snelheid. De downloadsnelheid is super. Als ik bijvoorbeeld met DS Get een torrent download haalt hij gemakkelijk 10MB/s. Echter als ik tijdens verblijf in het buitenland Nederlandse tv wil kijken via mijn VPN op de Synology dan is de verbinding haperend. Regelmatig bufferen. Tevens als ik even een film lokaal op mijn iPad wil zetten en via Infuse verbinding maak met mijn Synology dan duurt het downloaden een eeuw. Stopt regelmatig om na een tijdje weer even vlot te gaan en stopt dan weer. Ik heb er ook 2 camera's op draaien en als ik via de DS Cam kijk dan gaat dit ook traag en stokkend.

Mijn internetverbinding is een 200/20 van Ziggo en als ik op mijn (bekabelde) Mac Mini een Speedtest doe dan haal ik ook gewoon 200/20. De Synology zit in dezelfde router met een cat 6 kabel. De snelheid naar buiten toe is dus gewoon traag.

Wat voor testen zou ik op de Synology kunnen doen om te vinden waar dit in zit?

Alle reacties

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:15
Probeer eens wat vanaf de mini extern te downloaden... als dat wel vlot gaat dan weet je zeker dat het in de syno zit als dat net zo traag gaat dan is het je connectie an zich

Of zet een film op de mini en stream die eens naar extern.

VPN verkeer trager dat kan uiteraard immer er gaat een encryptie overheen

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-12-2025
200/20 = 20Mbit upstream, dus iets minder dan 2MB/s kun je maximaal halen.

Daarnaast gebruik je VPN, die

1) die veel CPU vreet
2) en 10-15% overhead op de verbinding heeft.

Open een terminal op je synology en doe een "top -d1" en maak via je mobiel (of iets anders) een VPN verbinding vanaf buiten je netwerk en kijk wat de CPU/process doet.

Zeker OpenVPN is niet erg zuinig qua verbruik.