Wat? Een batterij kortsluiten met een paperclip en dan 3 uur warmte hebben?
Naja misschien... En daarna is die batterij ook zo dood als een pier en kan je een nieuwe halen. Ik denk dat het minder kostbaar is om de ruimte te verwarmen.
En een adapter kortsluiten met een paperclip? Sorry maar heb je een draadje los zitten? Prachtig als je een fikkie wil stoken en/of de zekeringen wil laten klappen, maar als verwarming? how about no...
Maar wat wil je uberhaupt verwarmen? de PC zelf? Want dat lijkt me vrij overbodig. Die wordt vanzelf warm als hij aan staat. Eventueel zet je de slaapstand uit en laat hem permanent aan staan, als bevriezing een reeel gevaar is. (niet dat een PC nu zo snel bevriest, maar dat terzeide. PC's werken prima bij sub-zero temperaturen in Nederlandse winters)
Ander idee:
Koop een PC met een veel te krachtige CPU. Zo eentje met een ongelofeloos hoge TDP.
Liefst een PC met meerdere CPU's. Een reeks dikke Xeon CPU's met meer dan 8 cores per stuk. Of een tje op basis van 2 of meer 16-core Opterons van 150watt.
En uiteraard een paar goed hitte stokende videokaarten, zoals een Radeon R9-390X ofzo (TDP van ongeveer 300watt). 2 of meer is een prima idee.
En dan installeer je een applicatie zoals Boinc en gaat mee doen aan een distributed computing project zoals Seti@Home of Folding@Home.
Staat je PC constant full-blast te draaien en heb je dus forse hitte output. Dat krijg je met geen mogelijkheid bevroren in een Nederlandse winter. Hell, de kamertemperatuur zal er waarschijnlijk met een graad of 5 van stijgen.

(en nee, dit is geen grapje. hitte van een high-end PC kan serieus de kamertemperatuur verhogen)
MAX3400 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:19:
[...]
Nee hoor; die persoon had een incorrect circuit gerealiseerd waarbij de rest-opbrengst warmtet was. Het is absoluut geen verwarming.
[...]
Met een goede brandverzekering gaat dat allicht lukken; je kan de test natuurlijk ook eerst elders/veiliger uitvoeren.
Voor de rest sluit ik me aan bij het andere antwoord;
"waarom" wil je je PC verwarmen? Een koele/koude PC werkt veel efficienter en kan je, indien van toepassing, ook hoger overklokken voor meer performance. Waar je je meer zorgen over moet maken is vochtigheid; een koude PC die snel opwarmt (als je ineens gaat gamen), kan bij een hoge luchtvochtigheid condens laten neerslaan en dat gaat op den duur natuurlijk bepaalde connectoren / corrosie / sluiting veroorzaken (gechargeerd).
Naja, dat dus.
Er zijn genoeg die-hards die een PC invriezen met vloeibare stikstof of gebruik maken van een phasechange koeler (in essentie een omgebouwde airco waarbij alle kou op een klein geconcentreerd vlakje wordt geperst.)
Kortom, met 180 graden onder 0 werkt een PC ook prima. De noodzaak om te verwarmen is er helemaal niet.
Ik denk trouwens niet dat condensatie een probleem is.
Dat is juist een probleem als de omgeving warmer is en je de PC zelf koelt tot een punt waarop het vocht uit de lucht afzet tegen het koude oppervlak. Niet andersom.
De ruimte is al koud en heeft daarom al een lagere luchtvochtigheid (warme lucht kan meer vocht bevatten dan koude lucht).
Je zal dus hooguit hele droge warme lucht in de PC hebben.
PC onderdelen geven ook geen vocht af, dus de luchtvochtigheid in de PC zal niet significant hoger worden dan die in de ruimte er omheen.
Dus is er ook niks om te laten condenseren, b.v. tegen de wanden van de kast.
[
Voor 69% gewijzigd door
McKaamos op 30-12-2016 16:37
]