Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop voor studie en ondernemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk basis gebruik (word,internet,foto's etc) en het zwaarste programma zal photoshop zijn of een videobewerking programma.
Wat is je budget?
300-450
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
]
Ja, veel naar school
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Geen merkvoorkeuren, heb hiervoor 2 macbooks gehad dus ga voor het eerst weer overstappen naar windows. Ik heb nogal negatieve ervaringen met acer, maar dat kan natuurlijk persoonlijk zijn.

Alvast bedankt!! Ik wil het liefst straks na werk naar de mediamarkt gaan om een laptop op te halen, als daar de aanbevolen laptop niet is ga ik hem natuurlijk bestellen.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:02:
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk basis gebruik (word,internet,foto's etc) en het zwaarste programma zal photoshop zijn of een videobewerking programma.
Wat is je budget?
300-450
Je winkelt in het echte bodem segement voor laptops. Voor kleine dingen bewerken in Photoshop en qua video's zal het nog wel te doen zijn met geduld, maar ga niet verwachten dat je complete films kan bewerken met fatsoen op dergelijke laptops.

Binnen je budget is deze nog de meest complete deal: pricewatch: HP 15-ba026nd

AMD A8 CPU, 256GB SSD, full HD scherm en 6GB geheugen. Voor basistaken een prima laptop. En te koop voor 449 euro bij Media markt.

Voor al het andere is mijn advies om door te sparen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, helaas was mijn macbook zomaar kapot gegaan en kan ik echt nu niks duurs veroorloven. Laptop ziet er prima uit, bedankt!

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 17:12:
Dat klopt, helaas was mijn macbook zomaar kapot gegaan en kan ik echt nu niks duurs veroorloven. Laptop ziet er prima uit, bedankt!
Geen idee wat er stuk is, maar misschien kan je dat laten maken binnen eerder genoemd budget? Zeker bij een recente Macbook kan het de moeite waard zijn.

Houdt ook rekening dat een licentie voor een OS X versie van software niet automatisch een licentie geeft voor de Windows variant. Of je moet je software vanuit je school krijgen, meestal is het dan een gratis download voor je.

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-11 20:21
Je titel zegt: voor school en ondernemen. Aangezien dit verder in het gehele bericht niet weer voor komt, vraag ik me af waarom dit in de titel staat. Mocht je een onderneming hebben en de laptop hier ook willen gebruiken (wat ik hierbij dus aanneem), dan kun je een deel van de btw aftrekken**. Dit zou eventueel je budget weer kunnen vergroten.

Verder lees ik dat je photoshop en videobewerkingsprogramma's wilt gebruiken. Photoshop heb je in de meeste gevallen geen zeer uitgebreide computer nodig. Bij videobewerkingsprogramma's ligt dit vaak anders, zolang je geen gebruik maakt van Windows Movie Maker. Videobewerkingsprogramma's vragen, hoe ingewikkelder ze zijn, veel van een computer en soms zelfs het uiterste. Daar heb je een flinke computer voor nodig en kom je met 300 euro hoogstwaarschijnlijk te kort, zoals CMD-Snake ook al aangaf.

** http://www.belastingdiens...d_gebruik/gemengd_gebruik

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laptop dus net gekocht en ben er nu echt achter gekomen dat je voor dat geld inderdaad geen goede laptop krijgt. Vooral omdat ik de afgelopen 6 jaar een mac heb gehad. Ik kan het dus niet meer omruilen omdat ik het via de winkel heb gekocht en datadragende producten niet geruild mogen worden. Heeft iemand tips? Ik wil het echt graag terug brengen en mn geld terug omruilen voor een beter model. Ik baal echt heel erg.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2016 22:18 ]

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 22:14:
Ik heb de laptop dus net gekocht en ben er nu echt achter gekomen dat je voor dat geld inderdaad geen goede laptop krijgt. Vooral omdat ik de afgelopen 6 jaar een mac heb gehad.
Apple is soms stompzinnig duur, maar je Macbook was beter omdat deze sneller hardware had.
Ik kan het dus niet meer omruilen omdat ik het via de winkel heb gekocht en datadragende producten niet geruild mogen worden. Heeft iemand tips? Ik wil het echt graag terug brengen en mn geld terug omruilen voor een beter model. Ik baal echt heel erg.
Het lijkt mij vreemd als je helemaal niet mag ruilen, ik denk dat ze dat niet wettelijk kunnen maken. Ook bij aankopen in de winkel heb je rechten als consument.

Een beter model zal je niet vinden voor dat geld, dan moet je doorsparen. Alternatief oplossen wat er niet goed is aan deze laptop. Wat is er dan niet goed?

Verwijderd

CMD-Snake schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:05:
[...]

Apple is soms stompzinnig duur, maar je Macbook was beter omdat deze sneller hardware had.

[...]

Het lijkt mij vreemd als je helemaal niet mag ruilen, ik denk dat ze dat niet wettelijk kunnen maken. Ook bij aankopen in de winkel heb je rechten als consument.

Een beter model zal je niet vinden voor dat geld, dan moet je doorsparen. Alternatief oplossen wat er niet goed is aan deze laptop. Wat is er dan niet goed?
Je mag niet ruilen, tenzij er gebreken zijn. Het is geen consumentenkoop op afstand, in die zin heeft hij kalenderdagen bedenktijd. Enkel wanneer het product gebreken vertoont, wat je enkel kan doen (daarmee omzeil je de wet en lieg je), is door aan te geven dat het product onwijs vreemd heeft gedaan en dat je hem niet meer wil daardoor.

'Ja, maar de winkel is niet dom, die gaan het controleren'.

Klopt inderdaad, alleen kan je daarbij aangeven dat hetgeen niet is geleverd wat je op grond van de koop mocht verwachten en dat je je geld terugwil.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2016 01:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 22:14:
Ik kan het dus niet meer omruilen omdat ik het via de winkel heb gekocht en datadragende producten niet geruild mogen worden.
Was dat bij de Mediamarkt toevallig? Dat heb ik met een laptop ook een keer gehad daar namelij,k bij een afgrijselijke vrouw bij de retourafdeling. Ik weer weg. Toch nog even kijken op de Mediamarkt site, en een laptop viel daar niet onder, alleen een normale hdd of software volgens mij. Meteen weer teruggegaan en gelukkig trof ik iemand anders aan en die zei gelijk 'geen probleem, met deze bon kan je direct je geld terughalen bij de kassa'. Dus het ligt er gewoon aan wie je treft bij de service/retourbalie.

Veel andere winkels hebben ook gewoon 15-30 dagen ruilen. Maar is meestal wel in ongeopende verpakking terwijl je bij koop op afstand echt mag proberen. Bij MyCom kon je trouwens ook gewoon alles gebruiken en voor 30 dagen nog omruilen, had ik gedaan met een NAS.

Voor PC raad ik zelf alleen vanaf Intel Core i3 aan, dus ook Core i5 en i7. Maar absoluut geen Pentiums en al helemaal geen Celerons of AMD. Het werkt gewoon nooit lekker of niet goed en geeft later ook alleen maar problemen. Dat zijn mijn eigen ervaringen en van kennissen en klanten met die apparaten.

Succes!

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 01:36:
Voor PC raad ik zelf alleen vanaf Intel Core i3 aan, dus ook Core i5 en i7. Maar absoluut geen Pentiums en al helemaal geen Celerons of AMD. Het werkt gewoon nooit lekker of niet goed en geeft later ook alleen maar problemen.
Voor 450 euro budget kom je hooguit aan een instap i3. Om die dan te vergelijken met een AMD is het lood om oud ijzer geworden.

TS specificeert niet wat er niet goed is. Voor Windows en internet met wat Office kan vrijwel elke budget CPU meekomen. Die zal dan niet de beperkende factor vormen. Om van een Macbook naar een budget laptop te gaan zal een hele schok zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gewoon niet verwacht dat de laptop zo ontzettend traag zou zijn, zelf hapert bij het gebruik van facebook en ik dus absoluut niet hier goed op kan werken met photoshop of andere programma's.

Ik wil het eigenlijk alleen terugbrengen naar de mediamarkt om dan een beter model te kopen, en zelfs dat willen ze niet. Heeft iemand nog ideeën?
Bedankt voor jullie reacties en de beste wensen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:31:
Ik wil het eigenlijk alleen terugbrengen naar de mediamarkt om dan een beter model te kopen, en zelfs dat willen ze niet. Heeft iemand nog ideeën?
Okee, bij de MM dus. En heb je al contact met ze gezocht opnieuw of ben je opnieuw weer langs geweest? Je kan het gewoon terugbrengen bij de MM. Heb je mijn post niet goed gelezen? Met datadrager bedoelen ze CD/DVD/Game. Ik heb er zelf vorig jaar dus ook gewoon een laptop teruggebracht. Een Asus waarvan ik de fan te luid vond. Zie ook: https://service.mediamarkt.nl/portal/public/service/swap

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:46:
[...]

Okee, bij de MM dus. En heb je al contact met ze gezocht opnieuw of ben je opnieuw weer langs geweest? Je kan het gewoon terugbrengen bij de MM. Heb je mijn post niet goed gelezen? Met datadrager bedoelen ze CD/DVD/Game. Ik heb er zelf vorig jaar dus ook gewoon een laptop teruggebracht. Een Asus waarvan ik de fan te luid vond. Zie ook: https://service.mediamarkt.nl/portal/public/service/swap
Ik heb al contact met ze opgenomen en in de voorwaarden staat:
Uitgesloten van retour en omruiling zijn:
a. Prepaid
-
en softwarepakketten.
b. Licentiegebonden producten.
c. Navigatieapparatuur.
d. Desktopcomputers,
notebooks, tablets, smartphones en overige datadragende
producten.

Ook staat op het bon dat het niet geruild mag worden zolang het ongebruikt en ongeopend is. Echter vind ik ook dat de laptop niet goed presteert, maakt veel lawaai al en elke keer komt de melding Welkom bij HP, die ik vervolgens weg klik en 5 minuten later komt die weer tervoorschijn. Ik ga volgende week weer langs de MM, zit helaas niet erg in de buurt maar maandag sta ik voor hun deur. Het artikel dat je vermeld over de swap gaat volgens mij ook alleen over online aankopen, ik heb het in de winkel gekocht ( ook de laatste keer dat ik dat doe)

Verwijderd

O shit... Het lijkt er wel op dat de voorwaarden wat veranderd zijn, althans de presentatie op hun site. Maar mijn linkje was juist die van normale aankopen, niet van de online aankopen. Dit is de algemene pagina voor retour: https://klantenservice.mediamarkt.nl/app/answers/list/c/1415

Maar dan nog. Ze kunnen wel van alles op hun bon zetten, maar dit lijkt er bijna op dat dit filiaal strengere eisen heeft dan overkoepelende MediaMarkt zelf. In zowat elke winkel kan je omruilen met bijbetalen voor een betere, zoals jij wilt...

En echt geen AMD, Celeron of Pentium nemen. CMD-snake kan wel zeggen dat het lood om oud ijzer is, een AMD of een Core i3, maar met een Core i3 kan je gewoon goed en (super)snel werken. En met een AMD blijkbaar niet. Dus dan is het geen lood om oud ijzer maar een wereld van verschil, tussen wel en niet normaal kunnen werken erop. De Core i3 xxxxU verschilt overigens nauwelijks met een Core i5 xxxxU, scheelt maar een paar MHz en de turbomodus (waar je toch nooit aan toekomt, ook niet met Photohop). Ik zou absoluut wel een SSD erin houden en gaan naar 8GB en ook een full hd scherm. Hij is tenslotte ook voor ondernemen en dat moet dan wel een beetje werken. Dus dan krijg ik deze resultaten: categorie: Laptops

Nou succes dan maar! En een prettige jaarwisseling in elk geval! :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt smulaap! Ik ga morgen proberen te ruilen, en dan een model nemen van ongeveer 600 euro.(echt max budget). Kunnen zij zien dat ik programma's zoals Chrome heb geïnstalleerd? Ik wil het dus weer helemaal resetten zoals het was, zodat ik kan zeggen er niks aan gebeurd is(wat eigenlijk zo is) ik ben ook bang dat ik de laptop dus gekoppeld heb aan mijn naam waardoor het nu misschien niet meer doorverkoop baar is.

Mocht het ruilen niet lukken, heb ik iig een goede les geleerd.

Verwijderd

Ja ze kunnen alles zien want als ze opstarten komen ze niet op het Windows setup scherm maar bij jou aangemaakte Windows. Maar niet getreurd, want wat je moet doen is de Windows Recovery uitvoeren. Er staat een partitie op je laptop van de fabrikant en dat is de recovery partitie en als je die uitvoert is je computer wel weer helemaal schoon.

Je moet dus effe in Windows 10 naar Settings > Update & Security > Recovery > Advanced Startup (dat is de derde optie, met een knop Restart) en dan de recovery partitie kiezen en dan gaat ie vanaf daar weer een schone Windows installeren. Dan krijg je op een gegeven moment het allereerste scherm weer van Windows waar je je naam in moet vullen, maar dan moet je gewoon je laptop uitzetten of dichtklappen.

Verwijderd

Topicstarter
Hij was dus al start klaar gemaakt (moest ik nog voor betalen ook). Dus als ik een system recovery doe is het juist opvallend. Of zal ik het alsnog doen en Windows opnieuw installeren?

Verwijderd

In dat geval zou ik het niet doen. En anders kan je het desnoods altijd nog terplekke doen, als ze dat willen.
( Pfff, nog betalen ook voor startklaar maken? Naam invullen en kleur kiezen en hij is startklaar. ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Onzin inderdaad, startklaar maken koste 30 euro.. Ik vroeg nog of het zonder kon maar die optie was er helaas niet. Iig heel erg bedankt Slingeraap! Ik ga morgenochtend langs en ik laat je wel weten hoe het ging :)

Verwijderd

WTF? Als je daar een laptop koopt dan moet je hem verplicht startklaar laten maken voor 30 euro? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Het lijkt wel of die MediaMarkt vestiging allemaal gekke truuks uithaalt daarzo. Anders een klacht indienen bij moederbedrijf MM over dat filiaal ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Ja vind ook echt belachelijk. Als ik morgen het voor elkaar krijg m'n laptop te ruilen heb ik dus een budget van 650 euro. Kan ik daar wel een goede laptop voor gooien of zal je dan alsnog het advies hebben om door te sparen?

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 18:00:
[...]
Ook staat op het bon dat het niet geruild mag worden zolang het ongebruikt en ongeopend is.
Ik neem aan dat je bedoelt dat er wel geruild mag worden zolang het ongebruikt en ongeopend is? Dat zou dan behoorlijk botsen met hun schijnbaar verplichtte "startklaar" maak policy, aangezien het product dan al gebruikt en geopend is voordat je de winkel uitloopt.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:51:
Als ik morgen het voor elkaar krijg m'n laptop te ruilen heb ik dus een budget van 650 euro. Kan ik daar wel een goede laptop voor gooien of zal je dan alsnog het advies hebben om door te sparen?
Besef je ook goed dat niemand je verplicht om ter plekke een nieuwe laptop uit te kiezen. Het is misschien erg vervelend om een paar dagen geen laptop te hebben, maar liever een dagje langer nagedacht dan voor de tweede keer spijt te hebben.

Verwijderd

Yep, volledig met vorige 2 berichten eens. Er is genoeg: http://www.mediamarkt.nl/...ce&view=PRODUCTLIST&page=

Let op, sommige hebben maar 4GB of 128GB opslag, maar het is maar ter vergelijk. Die Lenovo van 649,- heeft wel 8Gb en 256GB. Ik heb zelf ook een Lenovo en die is lekker stil. De fan is ook niet altijd aan.

Zelfs een tegoedbon is misschien ook wel handig in dit geval. Want in de afgelopen jaren was er eind januari altijd BTW actie. Oftwel omgerekend 17% korting...

Maarre, als het goed is ben je er geweest vandaag. Dus we zijn benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2017 23:28 ]

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
Wow zijn dit nieuwe special effects van MM?
Je mag een product niet eens meer normaal testen want het product zit niet meer ongeopend in de verpakking? 8)7
Je mag een product niet meenemen zonder startklaar te maken maar daar moet je wel ff €30 voor betalen.
Ik had vanaf dit punt al gezegd weet je wat? laat maar!
Iedereen kan een laptop start klaar maken naampje, kleurte, volgende, volgende, volgende even wachten en tadah :)
Owh ja vergeet de 30 euro niet want dit was moeilijk :+

Enkelt maar meer reden om echt nooit meer de MM in te lopen maar online mag het in eens wel...

Ik heb toen ook zo zaak gehad, ik had een laptop alleen toen waren ze nog wat minder streng MAAR omdat de piepschuim blokken er niet meer inzaten mocht ik hem niet retourneren... Laptp is een paar keer opgestuurd voor reparatie, heeft nooit normaal gewerkt... werkte uiteindelijk nog steeds niet normaal en na de 5de reparatie heb ik maar besloten de hoop te geven.
Ik verwachte teveel van het product of het product was zo brak als het maar kon.

Maar om terug komen bij je eigen verhaal, ik ben bang dat je niets meer dan reparaties kan gaan aanvragen maarja dat gaat niet helpen ben ik bang van tenzij er echt een defect aan de laptop geconstateerd kan worden.... mochten ze echt geen oplossing bieden zou je de laptop te koop kunnen aanbieden en wellicht nog wat terug ervoor krijgen (hopelijk zo'n ~80%) hij is in feite nog "nieuw".

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er nu heen, en ik geef jullie uitgebreid verslag. Nog een laatste vraag; is een MacBook air een goede keus? Het is namelijk 13 inch en heeft vrij goede specificaties. Een MacBook pro is wel echt te duur.

Verwijderd

Topicstarter
Alle paniek was voor niets, na een paar simpele vragen werd de laptop in ontvangst genomen en kreeg ik m'n geld terug of kon ik een andere laptop uitkiezen. Nu een MacBook air gekocht waar ik erg blij mee ben. Bedankt voor alle hulp en uitgebreide antwoorden!!!

Verwijderd

Haha, dus precies zoals ik in mijn eerste post van zaterdag 31 december 2016 01:36 al zei... :)
En je was blijkt nu nog helemaal niet teruggegaan? Je had contact met ze opgenomen zei je... Maar dat was dan alleen maar wat lezen op hun site en voor niets paniekeren? Ik dacht al, hier klopt teveel niet...

Enne, die Air is wel wat meer dan 650 euro waar je het hier over had als absolute max. ;)

Anywayz, veel succes ermee! :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2017 17:16 ]

Pagina: 1