[Wordpress] Quiz maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 20:56
Hoi allen,

Met Wordpress wil ik een website maken waar het volgende spel wordt gespeeld:

Je hebt bijv de cijfers 1 t/m 10.
Ieder cijfer mag je per spel maar een keer per ronde inzetten.
Dus als de speler de eerste ronde cijfer 1 kiest, mag hij deze niet meer in een volgende ronde kiezen.
De tweede ronde mag hij dus alleen nog 2-10 kiezen.
Er zijn net zoveel rondes als dat er spelers overblijven die het goede cijfer gekozen hebben.
Als het goed is/gaat blijft er één winnaar over.

Iedere speler moet een eigen account aanmaken en voor een bepaalde tijd (bijv. voor 1e van de maand) een cijfer hebben gekozen. Op de 1e van de maand worden de juiste cijfers bekend gemaakt.
Heeft de speler een juiste cijfer gekozen, dan gaat hij door nar de volgende ronde.

Weet iemand hoe dit te realiseren is, het liefst met een plugin. Ik heb al wel plugins gevonden zodat je inlogvelden / registratievelden voor accounts krijgt, maar nog geen die mij kan helpen bij bovenstaand spelletje.

Weet iemand hier een plugin waarmee ik dit kan maken?

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door O_Tiby op 30-12-2016 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasbroek
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 15:23
Je geeft aan dat je dit met wordpress in elkaar wil knutselen.
Kun je misschien toelichten waarom je Wordpress gaat gebruiken?
Kijkend naar de eisen lijkt het mij eenvoudiger om dit niet in Wordpress op te zetten maar gebruik te maken van eigen code (het liefst een php framework zoals Laravel).

Er zullen (bijna) geen plugins zijn die precies doen wat jij wil. Hiervoor zou je al zelf een plugin moeten schrijven of een bestaande moeten aanpassen met eigen code.
Dat is zeker mogelijk, maar hier moet je wel PHP en Wordpress voor beheersen.

Om gebruikers te registreren kun je verschillende plugins bij elkaar zoeken, al raad ik aan om hiervoor uiteindelijk 1 (premium) plugin voor te gebruiken. Je wil uiteindelijk zo min mogelijk plugins gebruiken om je site stabiel, snel en veilig te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
Ik kan zelf niet programmeren (PHP), dat is mijn probleem :) Wordpress en ICT kennis heb ik wel, maar geen tijd om te leren programmeren. Dus hoopte dat er een plugin zou kunnen voldoen / of een dergelijke opzet kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Laatst online: 08-10 23:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

O_Tiby schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:35:
Ik kan zelf niet programmeren (PHP), dat is mijn probleem :) Wordpress en ICT kennis heb ik wel, maar geen tijd om te leren programmeren. Dus hoopte dat er een plugin zou kunnen voldoen / of een dergelijke opzet kan benaderen.
Is het niet wat makkelijk gedacht dat er een plugin is die exact doet wat je wil (een game)? :? Zonder kennis van programmeren ga je dit niet in elkaar flansen ben ik bang.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasbroek
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 15:23
O_Tiby schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:35:
Helaas... als het zo makkelijk zou zijn zouden de programmeurs niet meer hoeven werken.
Om te maken wat jij wil moet je toch zeker met code aan de slag, of iemand in huren die het voor je wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
O_Tiby schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:52:
Weet iemand hier een plugin waarmee ik dit kan maken?
https://nl.wordpress.org/plugins/insert-php/
Moet je alleen even iemand vinden die je game in PHP ontwikkeld, hoef jij het er alleen maar in te plakken.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
@jasbroek, helemaal waar. Ik ga op zoek naar een programmeur :)

@DJMaze, Thanks, ik ga er naar kijken!
Pagina: 1