speciale tekens in apache

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-10 20:47
Hallo,

Mijn vraag heeft niks met programmeren te maken maar ik vermoed dat jullie degene zijn die mij het beste kunnen helpen.
Ik moet een redirect instellen in apache. Ik ga naar de httpd.conf en vul het volgende in.

Redirect permanent /xxxxxx /xxx/xxxxxxxxxxxxxxxxx/Trajet_de_réintégration/

Echter krijg ik hier Trajet_de_rétéation/ als ik deze lijn ingeef in apache.
Ik heb wat liggen zoeken en geprobeerd om via een punycode converter dit aan te passen.

punycode voorbeeld: xn--trajet_de_rintgration-l5bd

Dit werkt niet. Iemand een ander idee hoe ik dit speciaal teken "é" kan omzetten ?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

dan niet...

[ Voor 172% gewijzigd door MAX3400 op 30-12-2016 16:13 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Lees je in over url encoding. Daar moet je een eind mee kunnen komen.
MAX3400 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:54:
Crap, code werkt niet dus http://character-code.com/french-html-codes.php en dan de eerste code voor de e met streepje pakken

[afbeelding]
Wat heeft html hiermee te maken?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

kenneth schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:00:

Wat heeft html hiermee te maken?
Weinig maar dat was voor een Wordpress-issue met bepaalde url's voor mij wel de oplossing. Of het netjes/correct/W3C was, weet ik niet. Maar als je kritiek hebt (terecht?) op mijn oplossing, licht me dan allicht voor waarom het fout was; dit soort one-liners zijn nogal dooddoeners en ook ik ben niet te beroerd om te leren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Heb wat liggen spelen met url encoding door het karakter "é" te vervangen maar no luck. In de url wordt het altijd zo "Trajet_de_rtation" weergegeven wat ik ook probeer.
Na elke wijziging stop en start ik apache :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

MAX3400 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:14:
[...]

Weinig maar dat was voor een Wordpress-issue met bepaalde url's voor mij wel de oplossing. Of het netjes/correct/W3C was, weet ik niet. Maar als je kritiek hebt (terecht?) op mijn oplossing, licht me dan allicht voor waarom het fout was; dit soort one-liners zijn nogal dooddoeners en ook ik ben niet te beroerd om te leren.
Die codes zijn bedoeld om bepaalde karakters in html-documenten te tonen. Een URI is geen html en de apache-config is geen html-document.
Yarisken schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:17:
Heb wat liggen spelen met url encoding door het karakter "é" te vervangen maar no luck. In de url wordt het altijd zo "Trajet_de_rtation" weergegeven wat ik ook probeer.
Na elke wijziging stop en start ik apache :-).
Waardoor heb je het vervangen? Hoe ziet de regel er na de verandering uit?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waardoor heb je die é vervangen? Hint: als dat niet iets was met een procentteken dan zat je verkeerd en moet je toch écht opzoeken hoe urlencoding werkt. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

je wil waarschijnlijk eerst controleren welke locale de user waaronder apache draait (apache of www-data oid) heeft (aangenomen dat je op een unix-variant draait)

https://www.freebsd.org/doc/handbook/using-localization.html

ik zou je aanraden iig een UTF-8 locale te kiezen, en bv deze ook in httpd.conf te specificeren als de deafultCharset
AddDefaultCharset utf-8

[ Voor 15% gewijzigd door RM-rf op 30-12-2016 16:27 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
NMe schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:21:
Waardoor heb je die é vervangen. Hint: als dat niet iets was met een procentteken dan zat je verkeerd en moet je toch écht opzoeken hoe urlencoding werkt. ;)
Nu had ik het zo ingesteld Trajet_de_r%C3%A9int%C3%A9gration

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 23:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het beste is nog dit soort URLs te vermijden vind ik maar gewoon URL encoden zou moeten werken, volgensmij ongeacht de locale van de user.

Trajet_de_r%C3%A9int%C3%A9gration lijkt me correct :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Zet eens een tail op de accesslog van Apache en probeer dan eens de URL te bereiken die je in je browser ingeeft.
Je browser codeert automatisch zoals het zou moeten zijn en dat verschijnt in de Apache log.
Dat copy/paste je zodat je de correct ge-codeerde URL hebt en dat gebruik je dan voor whatever instelling je het in nodig hebt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 23:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

McKaamos schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 18:00:
Zet eens een tail op de accesslog van Apache en probeer dan eens de URL te bereiken die je in je browser ingeeft.
Je browser codeert automatisch zoals het zou moeten zijn en dat verschijnt in de Apache log.
Dat copy/paste je zodat je de correct ge-codeerde URL hebt en dat gebruik je dan voor whatever instelling je het in nodig hebt.
Waarom moeilijk doen? Online zijn er genoeg URL encoders/decoders te vinden die dit truukje voor je doen ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Nu effe vakantie, dinsdag pak ik het terug op :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ventieldopje schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 18:59:
[...]

Waarom moeilijk doen? Online zijn er genoeg URL encoders/decoders te vinden die dit truukje voor je doen ;)
Oh allicht :)
Maar op die manier hoef je die tools niet te gebruiken en weet je zeker dat je de correcte encoding hebt :)
Op z'n minst goed ter verificatie.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1