Inernetprovider router toegang

Pagina: 1
Acties:
  • 501 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dielc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-05-2024
Mijn vraag
Geeft de standaard router die geleverd wordt door een ISP je full admin access ?

Overzicht:
provider | toegankelijk
-------------------------------
Proximus BBOX3 | Nee
Xs4all | Ja

Ik merkte dat de standaard BBOX3 van Proximus slechts beperkte toegang geeft tot het toestel. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om de DNS server te wijzigen die via DHCP naar je apparaten gestuurd wordt. De gebruiker kan dus slechts een beperkt aantal instellingen wijzigen. Ik vroeg me af of dit ook zo is bij andere ISP's in Belgie / Nederland.

Groeten

[ Voor 10% gewijzigd door dielc op 30-12-2016 15:44 . Reden: update ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja / nee / nieuws: Ministerie van Economische Zaken geeft regels vrije routerkeuze een u...

Maar devices kan je altijd overrulen en een eigen DNS meegeven. Dan kan je toch een "open DNS" op internet kiezen of je eigen DNS-server intern gaan draaien en daar alle root hints op configureren?

Ik zie niet precies jouw vraag/probleem?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik denk dat je beter kan aanschuiven in dit topic :Vrije router keuze - hulp van je provider obv besluit ACM maar dat betreft wel NL en zover ik weet (nog) niet België ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dielc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-05-2024
Het probleem is dat je dit met de standaard router van Proximus niet kan. De DNS instelling is niet te wijzigen. Het enige wat ik kan doen is de DNS op elk apparaat manueel aan te passen en dit geeft andere problemen (e.g. publieke WiFi hotspots verbindingsproblemen doordat deze ook DNS gebruiken voor toegang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

dielc schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:35:
e.g. publieke WiFi hotspots verbindingsproblemen doordat deze ook DNS gebruiken voor toegang).
Loop je dan ook met je standaard geleverde router rond? :|

Alsnog; ik zie geen enkele vraag/probleemstelling van jouw kant. Heb je een specifieke vraag/probleemstelling of wil je een inventarisatie van iedereen die Ja of Nee komt roepen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:20
Voor std xs4all Nederland dsl router Ja
kan je beter in openings topic een overzicht gelijk maken
provider | toegankelijk
-------------------------------
Xs4all | Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
dielc schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:35:
Het probleem is dat je dit met de standaard router van Proximus niet kan. De DNS instelling is niet te wijzigen. Het enige wat ik kan doen is de DNS op elk apparaat manueel aan te passen en dit geeft andere problemen (e.g. publieke WiFi hotspots verbindingsproblemen doordat deze ook DNS gebruiken voor toegang).
Er zijn mini routertjes waarmee je je aan kan melden op het wifi onderweg. Je kunt daarop dan een captive portal doorklikken, en daarna deelt dat routertje het internet met je laptop (het ding heeft meerdere wifi interfaces, voor de client kant en voor de access-point kant).

Of het handig is om met zo'n ding rond te lopen . . .

Voor thuis kun je een router er tussen zetten zodat je zelf via DHCP IP adressen uit kan delen en DNS.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit wordt een opsomtopic en is daarom niet bepaald nuttig.

Slotje.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 03-02-2017 15:41 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.