Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb sinds 2 weken een Motorola Moto G4 in bezit van de mediamarkt.
Gisteren had ik een feestje, er waren speakers voor muziek. (Echt oude dingen die je vroeger naast je Windows 95 pc had staan ofzo). Dus ik plugte mijn Motorola daarin via 3.5mm invoer.

Ik wilde het volume wat hoger zetten, maar draaide aan de verkeerde knop waardoor de speakers helemaal gingen kraken. Uit paniek voor mijn oren drukte ik de speakers uit (tenminste, dat dacht ik: ik drukte op de '3D' knop). En toen pas op de uitknop. Toen ik hem weer aan wilde doen was het kraken gestopt, maar mijn Motorola ook!

Ik startte de motorola op, en kreeg het opstartscherm te zien voor 5 seconden en daarna ging hij uit. Dit gebeurde de hele tijd. Ik ging hem toen rebooten en heb zeg maar alles gewist en alles geprobeerd maar het mocht niet baten.

Wat me al sinds het begin opviel is dat zodra de motorola is ingeplugt in een oplader of in speakers, dat hij automatisch de 'Terug' knop linksonderin spamt.. Misschien heeft dit er iets mee te maken

Dus naar de mediamarkt er mee teruggegaan. Hij is dus echt pas 2 weken oud en ziet er eigenlijk nog als nieuw uit. Weten jullie of dit eigenlijk onder de garantie valt? (Was het dus mijn eigen schuld dat hij kapot is) en moet ik de reparatie betalen?

M.v.g. Joris

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:08:
Dus naar de mediamarkt er mee teruggegaan. Hij is dus echt pas 2 weken oud en ziet er eigenlijk nog als nieuw uit. Weten jullie of dit eigenlijk onder de garantie valt? (Was het dus mijn eigen schuld dat hij kapot is) en moet ik de reparatie betalen?

M.v.g. Joris
Wat geeft de MM zelf aan? Het zou in de garantievoorwaarden moeten staan over hoe en wat :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Het lijkt mij vrij onlogisch als je telefoon stuk gaat door het aansluiten van een speaker, mogelijk dat hij al eerder dit probleem had? Lijkt mij een hardwarematig probleem, heel misschien softwarematig, maar als je niets geks hebt gedaan op software gebied zal dit geen probleem moeten zijn voor garantie claims.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10
vreemd geval, of het door de speakers komt of doordat de telefoon al niet helemaal OK was durf ik niet te zeggen. Maar in theorie zou je prima je telefoon op dit soort speakers moeten kunnen aansluiten. Dus tenzij de speakers goed gaar zijn en op de een of andere manier stroom richting je toestel hebben gestuurd zou het gewoon onder garantie vallen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Prulleman schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:14:
vreemd geval, of het door de speakers komt of doordat de telefoon al niet helemaal OK was durf ik niet te zeggen. Maar in theorie zou je prima je telefoon op dit soort speakers moeten kunnen aansluiten. Dus tenzij de speakers goed gaar zijn en op de een of andere manier stroom richting je toestel hebben gestuurd zou het gewoon onder garantie vallen.
Eigenaar van de speakers zei dat de speakers kortsluiting hadden (o.i.d.)?
Outerspace schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:10:
[...]

Wat geeft de MM zelf aan? Het zou in de garantievoorwaarden moeten staan over hoe en wat :)
Wat valt er niet onder de garantie?
Media Markt berekent de kosten van reparaties aan jou door bij producten waaraan beschadiging is ontstaan door onheil van buitenaf of door normale slijtage. Ook kosten die voortvloeien uit verkeerd gebruik van een product zijn altijd voor jouw rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:18:
[...]

Eigenaar van de speakers zei dat de speakers kortsluiting hadden (o.i.d.)?

[...]

Wat valt er niet onder de garantie?
Media Markt berekent de kosten van reparaties aan jou door bij producten waaraan beschadiging is ontstaan door onheil van buitenaf of door normale slijtage. Ook kosten die voortvloeien uit verkeerd gebruik van een product zijn altijd voor jouw rekening.
De term 'onheil van buitenaf' is altijd een lastig geval. Zie ook http://www.geld.nl/inboed.../van-buiten-komend-onheil
Van buiten komend onheil - Voorbeelden

Om van buiten komend onheil verder te verduidelijken, worden hieronder enkele voorbeelden gegeven:

Omdat je net bent verhuist naar je nieuwe woning, geef je een intrekfeest. Tijdens het feestje struikelt een gast over een snoer, waardoor je gehele geluidsinstallatie kapot valt.
Een schilderij valt plotseling van de muur en belandt op je parketvloer, waardoor deze beschadigd raakt.
Tijdens het opknappen van je woning valt een verfblik, waardoor je meubels beschadigd raken.

Deze situaties beschouwen verzekeraars als schade door van buiten komend onheil. Als je beschikt over een all risk inboedelverzekering, krijg je de kosten die hiermee gepaard gaan vergoed.
Dit gaat dan weliswaar onder een verzekering, maar het principe is hetzelfde. Ik ben zelf bang dat het wel betalen wordt, daar de schade pas is ontstaan na het koppelen van een speaker met kortsluiting.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:26:
[...]

De term 'onheil van buitenaf' is altijd een lastig geval. Zie ook http://www.geld.nl/inboed.../van-buiten-komend-onheil

[...]

Dit gaat dan weliswaar onder een verzekering, maar het principe is hetzelfde. Ik ben zelf bang dat het wel betalen wordt, daar de schade pas is ontstaan na het koppelen van een speaker met kortsluiting.
Oohh oke, en weet je misschien hoe veel die reparatie gaat kosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:01:
[...]

Oohh oke, en weet je misschien hoe veel die reparatie gaat kosten?
Nee, dat kan ik je niet vertellen. Ik verwacht niet dat iemand hier kan vertellen wat het kost, want men weet ook niet wat er exact defect aan is. Mijn advies is dus afwachten op het antwoord van de MediaMarkt.

Pagina: 1