blue screens en errors met mijn gamepc

Pagina: 1
Acties:
  • 540 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
ik heb een gamepc en soms op willekeurige momenten krijg ik een blue screen en chrashes bij het gamen ik krijg bij de blue screens verschillende errors
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

systeemherstel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En wat voor fout staat er in de BSOD? Er wordt altijd een verwijzing gemaakt naar een code, die je ook terug kunt halen uit je logboeken. Heb je dit probleem ook buiten het gamen om? Heb je de temperaturen van de componenten al eens gemeten?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn video kaart de amd redoen 290 is bij het gamen ongeveer 90 tot 100 graden culsius

bij kritiek staat er 3 in de afgelopen 24 uur bron kernel power
en bij fout 3831 inde afgelopen 24 uur en het meeste was application error 3370

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:45

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

De videokaart op 90 tot 100 graden celsius?! Ik zou je koeling maar even controleren als ik je was.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe ik dat? ik heb daar niet superveel verstand van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Je PC wordt vermoedelijk te warm tijdens het gamen. Game eens met de kast open en/of het liefst er een grote kamerfan opgericht ... dikke kans dat je GPU dan niet warmer dan 70-80c wordt en je geen BSODs meer krijgt.

Dan weet je dat je airflow in je kast onvoldoende is en je wat meer fans zal moeten inbouwen, of bestaande fans harder laten draaien en/of je kabels binnen de kast beter moet wegwerken. Of misschien zit er een fan wel verkeerd om gemonteerd. Over het algemeen wil je fans aan de voorkant verse lucht de kast in laten blazen en fans aan de achterkant warme lucht naar buiten laten blazen ... Uiteraard kan ook de fan van je videokaart gewoon krak zijn.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de kast aan de zijkant opengedaan en er een ventilator bij gedaan maar de temparatuur blijft boven de 90 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:16
Ja maar, krijg je nu je computer beter gekoeld wordt, nog blue screens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij heeft een tijd niet gecrasht maar de temparatuur is wel 92 graden en als hij bijna niks doet nog 55 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke R9 290, welke behuizing, welke voeding, kortom; uit welke onderdelen bestaat het systeem. Van alles het merk en type. In je wenslijst zie ik bijvoorbeeld en Medion PC staan. Als je dat je pc is en je gaat daar een R9 290 in gaat zetten krijg je idd problemen met de koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de behuizing is van cooler master
de koeler van de cpu is een freeze xtreme
het moederbord asus sabertooth 990fx
ram 8gb ddr3
processor amd fx8350
windows 10
596gb hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar VB want CSL is geen problemenhonk.

Verder een dringend advies zo duidelijk en volledig mogelijk te zijn. Je omschrijft nu een probleem wat door van alles zou kunnen worden veroorzaakt. Ik neem aan dat dit een nieuw probleem is? Hoe lang heb je dit al? Hoe oud is het systeem? Is er iets aan je systeem veranderd sinds je het probleem hebt? Behalve dat systeemherstel, welke andere troubleshooting stappen heb je doorlopen?

Om een ander voorbeeld te geven vraagt Verwijderd in "blue screens en errors met mijn gamepc" om je volledige systeem. Dat had natuurlijk al gewoon in je eerste post moeten staan. Nu geef je een lijstje waar nog steeds de videokaart en voeding ontbreken.

Je bent erg summier met het geven van informatie en berichten als "hoe doe ik dat? ik heb daar niet superveel verstand van" tonen ook niet veel blijk van inzet. Als je iets niet weet, zou de eerste reactie moeten zijn dit zelf op te zoeken op google. Kom je er niet uit, vraag je het hier maar vertel je er wel bij wat je gevonden hebt en waarom dat onduidelijk is. Tweakers is geen helpdesk en het lijkt op dit moment wel alsof je het zo wilt gebruiken. Zorg dus dat je er zelf meer moeite in steekt, of in ieder geval laat zien dat je er meer moeite in steekt.

[ Voor 31% gewijzigd door br00ky op 30-12-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en het is een amd radoen r9 200 series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:18:
de behuizing is van cooler master
de koeler van de cpu is een freeze xtreme
het moederbord asus sabertooth 990fx
ram 8gb ddr3
processor amd fx8350
windows 10
596gb hdd
Welke Cooler Master behuizing? merk: Cooler Master Er zijn er slechts 279.
De cpu koeler zal één van https://tweakers.net/pric...en/?keyword=freeze+xtreme zijn en van het moederbord zijn ook verschillende versies https://tweakers.net/pric...?keyword=sabertooth+990fx

Als je van elk onderdeel nou eens een link erbij zet, of nog mooier, een lijstje maakt dan weten we exact waar we het over hebben. Vergeet vooral de voeding niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de voeding is een xfx 750watt
dit is de koeler pricewatch: Arctic Freezer Xtreme alleen dan is hij in het grijs
de behuizig is de: cooler master Silencio 550
en de videokaart is de amd redoen rx290 normaal(geen x of overclocked) de rx 200 series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en het probleem is dat ik alees al heb geprobeer en op google en youtube zoveel mogenlijk heb geprobeert het op te zoeken ik ben 15 jaar heb er wel wat verstand van maar echt niet alles ik heb de computer 2e hands gekocht sinds ik hem kocht heb ik het probleem mijn games chrashen en elke blue screen heeft een andere error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dat alles wat je op het www gevonden hebt en uitgevoerd om het probleem op te lossen nou eens met ons deelt dan hoeven we die acties niet meer voor te stellen. Dat scheelt een hoop tijd en frustratie. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een memorycheck gedaan via windows en windows zei dat er problemen waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
oke, dan kan het komen omdat 1 van de geheugen reepjes kapot is. Als ze echt kapot zijn, start de computer zelfs niet op als ik het goed heb. Je videokaart wordt wel te warm. Kijk ook eens via GPU-Z.. er zitten sensoren in je 290. Er wordt daar ook de temperatuur van VRAM 1 & 2 aangegeven. Die wil nog weleens hoger zijn dan de 290 zelf.. VRAM is ook op de 290, maar van het geheugen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

br00ky schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:31:
Verder een dringend advies zo duidelijk en volledig mogelijk te zijn. Je omschrijft nu een probleem wat door van alles zou kunnen worden veroorzaakt. Ik neem aan dat dit een nieuw probleem is? Hoe lang heb je dit al? Hoe oud is het systeem? Is er iets aan je systeem veranderd sinds je het probleem hebt? Behalve dat systeemherstel, welke andere troubleshooting stappen heb je doorlopen?

[...]

Je bent erg summier met het geven van informatie en berichten als "hoe doe ik dat? ik heb daar niet superveel verstand van" tonen ook niet veel blijk van inzet. Als je iets niet weet, zou de eerste reactie moeten zijn dit zelf op te zoeken op google. Kom je er niet uit, vraag je het hier maar vertel je er wel bij wat je gevonden hebt en waarom dat onduidelijk is. Tweakers is geen helpdesk en het lijkt op dit moment wel alsof je het zo wilt gebruiken. Zorg dus dat je er zelf meer moeite in steekt, of in ieder geval laat zien dat je er meer moeite in steekt.
Helaas blijf je heel summier, je hebt nog steeds geen duidelijk overzicht gegeven van de onderdelen waar je PC uit bestaat, je hebt nog geen info gegeven over hoe lang het probleem speelt, je hebt hoegenaamd niets toegevoegd aan je topicstart en je replies blijven oneliners zonder enige zichtbare inzet.

Zo werkt het hier niet, want zo kunnen wij je simpelweg niet helpen. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.