Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heeft er iemand hier ervaring met het plaatsen van Zyxel USG40 achter een experiabox V8 en deze dan zo configureren dat deze het 4e vrije IP adres krijgt.
Heb het geprobeerd maar het krijg het niet werkend, volgens de handleiding zou slechts het instellen van een handmatig IP adres in de publieke range voldoende zijn, maar het werkt niet. Ik wil van het dubbel natten af.
Gaat om een KPN Zakelijk VDSL aansluiting.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Je geeft een beetje weinig info.

Er zijn verschillende 'gradaties' in zakelijke aansluitingen, van 45E/maand cheap zakelijk, tot Fully Managed SLA zakelijk.

Hoe je dat moet configureren is deels daarvan afhankelijk.

Ik zou je allereerst aanraden om gewoon eens met KPN te bellen hoe dit in zijn werk gaat.
Het lijkt mij namelijk niet dat een EXPBox de functionaliteit biedt die je nodig hebt als je meerdere IPs nodig hebt.
Is het voor jou niet veel handiger om een los VDSL modem te kopen? Er staat mij namelijk iets bij dat KPN voor zakelijke aansluitingen gewoon de PPPoA Details vrijgeeft.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 17:57
Heb je hier iets aan? Volgens mij precies dezelfde situatie als waar jij het over hebt:
https://zakelijkforum.kpn...-abonnement-meekomen-4227

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
terror538 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 19:03:
Heb je hier iets aan? Volgens mij precies dezelfde situatie als waar jij het over hebt:
https://zakelijkforum.kpn...-abonnement-meekomen-4227
Klopt helemaal dit topic ook al gevonden toch werkt het niet, ga bij mezelf nu twijfelen of de DNS wel goed stond. Nog maar weer eens kijken of het lukt.
Overigens is het inderdaad een goedkope Zakelijke aansluiting. Helaas krijg je bij telefonische support nul op je vraag, antwoordt wordt niet gesupport. Wordt soms zo moe van KPN. :(

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
In de zakelijke versie van de V8 heb je 2 opties voor de DHCP server, 1 optie waar deze IP's uit een lokale range uitdeelt en 1 optie waarbij deze je publieke IP's uitdeelt als het ware DHCP.

Ik weet zo uit mijn hoofd alleen niet hoe deze opties heten.