Game Pc upgraden

Pagina: 1
Acties:

• CptCarrotCake
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-10-2024
Beste Tweakers leden,

Ik heb al een tijde mijn game pc, maar wil toch hem toch graag upgraden.
Nu is de vraag welk component het meeste verschil zal maken.
Bijvoorbeeld een gtx 1070 ziet er verleidelijk uit, maar dan neem ik aan dat ook de voeding verandert moet worden.

Ikzelf heb niet heel veel verstand daarover (daarom vraag ik het hier ;) )

Ik hoef niet de zwaarste spellen op max settings te spelen.

Mijn Pc
Processor: AMD FM2 A8-7600 Quad Core 3,1 GHz
Koeling: Standaard Intel koeling
Moederbord: MSI A68HM Grenade
Geheugen: Crucial Ballistix Sport 8GB DDR3-1600
Grafische Kaart: Radeon HD 7480D
Harde schijf: 500 GB Sata 3
Netwerkkaart: 1Gbit netwerkkaart
Voeding: 550 Watt Corsair voeding

Alvast bedankt!

Verwijderd

Wat ik daar zie staan is geen game pc. Eerder een huis/tuin/keuken systeem. Als je dit ooit als gamepc hebt gekocht dan ben je flink gen***d.
Sneller dan een GTX 1050Ti adviseer ik er niet in te stoppen. De cpu is te traag voor snellere videokaarten en dus zonde van je geld. Goedkope oplossing is een gebruikte kaart als een R9 280X categorie: Videokaarten voor €100,- of minder welke net zo snel is als een 1050Ti.
De voeding zal waarschijnlijk een Corsair VS550 zijn. Geen goede voeding maar ook niet zo slecht dat deze niet bruikbaar is. In ieder geval voldoende voor een R9 280X.
Stop er ook eens een ssd in. De best upgrade die je kan doen. Het systeem voelt veel lekkerder aan.
Meer geld adviseer ik er niet aan uit te geven want daar is de cpu te traag voor en een cpu upgrade levert niets op. Leg de rest opzij voor een nieuw moederbord, cpu, geheugen en voeding want die laatste adviseer ik niet mee te nemen naar een nieuw systeem met bijbehorende energiebesparende functies.

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 17:52
Ik ga akkoord met ACB. Wel vraag ik me af hoe je een intel-koeler op je AMD-processor gekregen hebt... :D

Als je niet te veel geld wil uitgeven en niet met een serieuze cpu-bottleneck wil komen te zitten zou ik eens tweedehands rondkijken!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ben het eens met ACB2401 wat betreft snelheid van de kaart en nut. Maar als je een langere tijd met je kaart wilt doen dan kan je beter voor de heel veel snellere en niet veel duurdere RX 470 gaan. Een GTX 1050Ti zou ik niemand aanraden, met name niet een met maar 2gb vram.

De 280x is een mooie optie.