Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spanning en stroom bij Nintendo Switch

Pagina: 1
Acties:

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Beste redactie,

Hier een feedback over het artikel van de Switch: nieuws: Keuringsrapport bevestigt usb-c-lader en 5GHz-wifi in Nintendo Switch
De Switch-handheld krijgt maximaal stroom met 39W via de usb-c-aansluiting
Dit is geen stroom, maar vermogen. Deze zin is ook een beetje warrig geformuleerd. "...krijgt maximaal 39W aan vermogen" zou beter zijn.
Uit de muur kan de Switch maximaal 240V bij 1A halen.
Als je het op deze manier formuleert, dan moet het andersom: 1A bij 240V. Spanning staat, stroom loopt. Dus dit ding kan geen 240V 'halen', dat ding heeft geen invloed op wat het stopcontact aanbiedt. Wel op de stroom.

Los van de formulering kan dit inhoudelijk ook niet kloppen. Usb-c is gelijkspanning en 240V is netspanning (wissel), dus de gelijkstroom die de Switch trekt zou onafhankelijk moeten zijn van de netspanning. Daar heb je een voeding voor. 1A op 240V zou 240W moeten betekenen, dat is extreem veel en tegenstrijdig met de eerder genoemde 39W. Ik ken de usb-pd specificatie niet, maar om 39W op 1A te halen zou die voeding 39V moeten leveren en dat lijkt me onwaarschijnlijk. Hier heb ik dus geen flauw idee wat de juiste spec zou moeten zijn.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor je goede opmerkingen, ik heb het verbeterd :)

Ik heb de zin over de stroom uit de wandcontactdoos weggehaald. Het is momenteel niet echt duidelijk hoe het wel zit; dat zullen we moeten afwachten. Er is simpelweg nog niet zoveel bekend over de verhoudingen tussen de handheld en het dock (kloksnelheden en bijbehorende grafische prestaties en framerates bijvoorbeeld) - en de gevolgen voor de stroomtoevoer die dat met zich meebrengt.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Aangezien de informatie uit FCC documenten komt denk ik dat je die waardes niet moet opvatten als reëel maximum, maar als 'will never exceed'. Dat moet waar zijn, maar is tegelijkertijd ook wel erg ruim genomen. Die informatie is het vermelden niet waard, dus dan is weglaten inderdaad de beste optie.