Hallo,
Ik ben een beetje op internet aan het rond zoeken om mijn huidige Samsung HT-E5500 5.1 set te vervangen. Deze dvd-ht-speler geeft kuren (touch panel gaat zijn eigen gang), hierdoor ben ik na gaan denken om deze te vervangen voor een nieuwe en meteen betere set.
Wat ik perse wil (must):
- 5.1 surround
- DTS, Dolby Surround
- Airplay
- Bluetooth
- DLNA (voor NAS)
- DVD speler (losse ernaast mag ook)
Wat ik liever erbij wil (nice to have):
- Wireless speakers
- Dolby Atmos
- Automatisch instellen via app of zo'n los apparaatje
Qua aansluitingen heb ik nodig:
1x TV (2x HDMI, 1x HDMI-ARC, 1x Optical)
1x mediabox( heeft 1x HDMI, 1x Optical)
+ evt losse BD/DVD-speler als die niet in de set zit.
Ik heb zelf al gekeken naar het volgende:
Sonos = super gebruiksvriendelijk, geen DTS en weinig aansluitmogelijkheden, DLNA via App
prijs: 1700-1900
Heos = loopt softwarematig achter, hoop aansluitmogelijkheden, boxen zelf zien er niet uit, nog geen 5.1 opstelling mogelijk
Bose - SoundTouch 300, Acoustimass 300, Virtually Invisible 300 = ziet er erg gelikt uit, DLNA schijnt niet lekker te werken, schijnt ook te duur te zijn voor wat je krijgt
prijs: 1950
Ik ben zelf niet zo'n audiofiel en weet dat over geluid altijd te twisten valt, iedereen heeft nu eenmaal zijn eigen voorkeuren en gevoel erbij. Mijn huidige set voldeed op zich prima, jammer dat die kapot gaat.
Vrouwlief vindt design belangrijker dan werking
haar keuze is de Bose set zonder te kijken wat het kan of geschikt is...
Heeft iemand anders nog een leuke set of tips? Prijs liever richting de 1000-1500 als richting de 2000 eigenlijk
Ik ben een beetje op internet aan het rond zoeken om mijn huidige Samsung HT-E5500 5.1 set te vervangen. Deze dvd-ht-speler geeft kuren (touch panel gaat zijn eigen gang), hierdoor ben ik na gaan denken om deze te vervangen voor een nieuwe en meteen betere set.
Wat ik perse wil (must):
- 5.1 surround
- DTS, Dolby Surround
- Airplay
- Bluetooth
- DLNA (voor NAS)
- DVD speler (losse ernaast mag ook)
Wat ik liever erbij wil (nice to have):
- Wireless speakers
- Dolby Atmos
- Automatisch instellen via app of zo'n los apparaatje
Qua aansluitingen heb ik nodig:
1x TV (2x HDMI, 1x HDMI-ARC, 1x Optical)
1x mediabox( heeft 1x HDMI, 1x Optical)
+ evt losse BD/DVD-speler als die niet in de set zit.
Ik heb zelf al gekeken naar het volgende:
Sonos = super gebruiksvriendelijk, geen DTS en weinig aansluitmogelijkheden, DLNA via App
prijs: 1700-1900
Heos = loopt softwarematig achter, hoop aansluitmogelijkheden, boxen zelf zien er niet uit, nog geen 5.1 opstelling mogelijk
Bose - SoundTouch 300, Acoustimass 300, Virtually Invisible 300 = ziet er erg gelikt uit, DLNA schijnt niet lekker te werken, schijnt ook te duur te zijn voor wat je krijgt
prijs: 1950
Ik ben zelf niet zo'n audiofiel en weet dat over geluid altijd te twisten valt, iedereen heeft nu eenmaal zijn eigen voorkeuren en gevoel erbij. Mijn huidige set voldeed op zich prima, jammer dat die kapot gaat.
Vrouwlief vindt design belangrijker dan werking
Heeft iemand anders nog een leuke set of tips? Prijs liever richting de 1000-1500 als richting de 2000 eigenlijk