Surround set advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:56
Hallo,

Ik ben een beetje op internet aan het rond zoeken om mijn huidige Samsung HT-E5500 5.1 set te vervangen. Deze dvd-ht-speler geeft kuren (touch panel gaat zijn eigen gang), hierdoor ben ik na gaan denken om deze te vervangen voor een nieuwe en meteen betere set.

Wat ik perse wil (must):
- 5.1 surround
- DTS, Dolby Surround
- Airplay
- Bluetooth
- DLNA (voor NAS)
- DVD speler (losse ernaast mag ook)

Wat ik liever erbij wil (nice to have):
- Wireless speakers
- Dolby Atmos
- Automatisch instellen via app of zo'n los apparaatje

Qua aansluitingen heb ik nodig:
1x TV (2x HDMI, 1x HDMI-ARC, 1x Optical)
1x mediabox( heeft 1x HDMI, 1x Optical)
+ evt losse BD/DVD-speler als die niet in de set zit.

Ik heb zelf al gekeken naar het volgende:
Sonos = super gebruiksvriendelijk, geen DTS en weinig aansluitmogelijkheden, DLNA via App
prijs: 1700-1900

Heos = loopt softwarematig achter, hoop aansluitmogelijkheden, boxen zelf zien er niet uit, nog geen 5.1 opstelling mogelijk

Bose - SoundTouch 300, Acoustimass 300, Virtually Invisible 300 = ziet er erg gelikt uit, DLNA schijnt niet lekker te werken, schijnt ook te duur te zijn voor wat je krijgt
prijs: 1950

Ik ben zelf niet zo'n audiofiel en weet dat over geluid altijd te twisten valt, iedereen heeft nu eenmaal zijn eigen voorkeuren en gevoel erbij. Mijn huidige set voldeed op zich prima, jammer dat die kapot gaat.
Vrouwlief vindt design belangrijker dan werking :| haar keuze is de Bose set zonder te kijken wat het kan of geschikt is...

Heeft iemand anders nog een leuke set of tips? Prijs liever richting de 1000-1500 als richting de 2000 eigenlijk :)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies dus verhuizing van AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:28

Falastine

Think about my signature...

Ik zou kijken bij de yamaha 2700 beste wat je kan krijgen voor dat geld nu.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 16:50
Hier een topic over je samsung.
Herkenbaar probleem en wellicht een tijdelijke oplossing.

Samsung ht-e5500 veranderd continue van input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
NL_Scratch schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:42:
Hier een topic over je samsung.
Herkenbaar probleem en wellicht een tijdelijke oplossing.

Samsung ht-e5500 veranderd continue van input
Heb in inderdaad geprobeerd bij mijn 1ste set van deze, had geen effect.
2de hands setje gekocht en die begint ook al deze kuren te vertonen. Geen zin meer om het weer te fixen. Blijf bezig met die klote samsung boxen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-10 11:04
Met dit budget zou je ook voor een losse receiver kunnen kiezen. Ik heb geen idee wat de verhouding is tussen home cinema en muziek luisteren en hoe groot de ruimte is en de mogelijkheden om grote speakers te plaatsen (waf factor).. Ik heb met een vergelijkbaar budget gekozen voor de denon x2200w receiver en de teufel ultima 40 5.1 set. Ik ben erg tevreden over de mogelijkheden van de receiver en krijg nog elke dag een glimlach van het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
anie schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 18:33:
Met dit budget zou je ook voor een losse receiver kunnen kiezen. Ik heb geen idee wat de verhouding is tussen home cinema en muziek luisteren en hoe groot de ruimte is en de mogelijkheden om grote speakers te plaatsen (waf factor).. Ik heb met een vergelijkbaar budget gekozen voor de denon x2200w receiver en de teufel ultima 40 5.1 set. Ik ben erg tevreden over de mogelijkheden van de receiver en krijg nog elke dag een glimlach van het geluid.
Die receiver is wel een goede tip!

Ik heb helaas alleen niet zoveel ruimte (hoogte) om hem kwijt te kunnen. Ik kan max 10,5cm hoog kwijt.

Edit: Ik kan toch ook mijn losse bestaande speakers aansluiten op een nieuwe receiver?

[ Voor 6% gewijzigd door makooy op 30-12-2016 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-10 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

10,5 is erg weinig. Een NR1606 is precies 10,5. En dat is een van de (zo niet dé) slimste versterkers.

Het zijn tevens leuke receivers. Met genoeg HDMI aansluitingen met HDMI 2.0, HDCP 2.2 en wide color ondersteuning. Spotify connect en airplay ondersteuning.
Kan ook prima connecten naar een NAS om muziek af te spelen.
En kan Atmos en DTS-x aan (wel "slechts" 2 plafond speakers).

Meestal kan je wel je oude speakers aansluiten. Als je gewoon +/- aansluiting hebben en geen propriarty aansluiting moet dat meestal geen probleem geven.
Vraag is alleen of je niet iets met wat meer kwaliteit wilt hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door DarkSide op 30-12-2016 19:49 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-10 11:04
TerrorSource schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:41:
[...]

Die receiver is wel een goede tip!

Ik heb helaas alleen niet zoveel ruimte (hoogte) om hem kwijt te kunnen. Ik kan max 10,5cm hoog kwijt.

Edit: Ik kan toch ook mijn losse bestaande speakers aansluiten op een nieuwe receiver?
Die ruimte is inderdaad wel beperkt.. Ik ken jouw oude set niet maar je kan vrijwel elke speaker aansluiten op een receiver. Voor de kwaliteit zijn er wel wat uitdagingen. Vaak zijn die all in one setjes precies op elkaar afgestemd en is er sprake van een passieve subwoofer (als je geen aparte stekker voor je subwoofer hebt is dit het geval), dan wordt het aansluiten al wat lastiger en het goed afstellen al helemaal. Er zijn mensen op dit forum die hier een stuk meer verstand van hebben dan ik. Die zullen zich wellicht nog melden. Ik zou voor een nieuw tv meubel gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Klopt. maar nieuw tv-meubel is geen optie :)

Heb nu deze op het oog:
http://www.homecinemacent...rman-kardon-bds-885s.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 16:50
Kijk ook is naar Teufel.
Die hebben ook complete 5.1 sets met lage receivers.
De onderstaande teufel blaast die harman kardon volledig weg

https://www.teufelaudio.n...plete-5.1-set-p15949.html

En deze

https://www.teufelaudio.n...cubycon-impaq-p15965.html

[ Voor 14% gewijzigd door NL_Scratch op 31-12-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-10 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

Hoe zit het met de "houdbaarheid" van deze setjes.
Met andere woorden. HMDI 2.0a en HDCP 2.2 aansluitingen. Met ondersteuning van 4:4:4 widw color ondersteuning en HDR?

Dit soort setjes kunnen voor een nette prijs een mooi geluid geven. Maar zijn soms ook beperkt qua aansluitingen.
zou zonde zijn als je binnen 2 jaar geen goede 4k films kunt afspelen oid.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1