Toon posts:

Operation Flashpoint editor vragen topic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over de editor van OFP. Zoals iedereen weet zitten er bedroefend weinig multiplay levels in de game. Vandaar dat ik een eigen Deathmatch map in het bos wou maken. maar nu zit ik met het probleem dat ik niet weet hoe ik respawns moet maken... kan iemand mij helpen???

Thx

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 23:29
deze vraag is al es eerder geweest

Verwijderd

Topicstarter
Waar dan???? ik kan het namelijk niet vinden met de search!!??!!

Verwijderd

hierzo?

<a href="http://[topic=173981]

Verwijderd

anders maken we gewoon dit topic HET editor topic voor OFP. gooi die andere dan maar dicht.

ik heb ook wel een vraagje namelijk over die editor.

ik wil dat er een heli van aankomt vliegen, landt, vervolgens moet ik daar in stappen, en daarna moet die heli verder vliegen, hoe doe ik dat? (ik heb de tutorial gedaan).

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 08:58

Paniohitus

Paniohitus

Ikke best vinden :), als ik maar antwoord krijg, hehehhe

----------------

En dan nog een vraag: 2

Als jij een soldaat bent en degene die naast je staat is in hogere functie, hoe kan je er dan voor zorgen dat als je zegt "Get-in", jij achter het stuur komt en niet je commander?

En dan nog een vraagje:3

Kan je met een Trigger ergens een Unit ook plotseling laten verschijnen?, nu heb ik een A10 die overvliegt als je op een bepaalde plek komt, maar meest is die al neergestoord (als ik hem in grote circeltjes laat cyclen).. En dat zou niet meer hoeven als ik hem oppeens laat verschijnen!

Bedankt voor de antwoorden.
--------------

enne:

owja:
nog een 4de vraag

Als je rechtsbovenin klikt kan je de missie naam intypen en de beschrijving enzo, maar die beschrijving komt er niet te staan bij single missions?, wie weet hoe je dat wel kan laten zien?, en hoe kan je er eventueel een plaatje bij stoppen?

BF1: Don-Panio

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Nog een vraagje over die Triggers, hoe kan je 1 trigger langer laten duren?, hij stopt er te snel mee...

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 09:31 schreef Predator_NL het volgende:
Ikke best vinden :), als ik maar antwoord krijg, hehehhe

----------------

En dan nog een vraag: 2

Als jij een soldaat bent en degene die naast je staat is in hogere functie, hoe kan je er dan voor zorgen dat als je zegt "Get-in", jij achter het stuur komt en niet je commander?

Met een waypoint en de auto met player as driver.

En dan nog een vraagje:3

Kan je met een Trigger ergens een Unit ook plotseling laten verschijnen?, nu heb ik een A10 die overvliegt als je op een bepaalde plek komt, maar meest is die al neergestoord (als ik hem in grote circeltjes laat cyclen).. En dat zou niet meer hoeven als ik hem oppeens laat verschijnen!

Bedankt voor de antwoorden.
--------------

enne:

owja:
nog een 4de vraag

Als je rechtsbovenin klikt kan je de missie naam intypen en de beschrijving enzo, maar die beschrijving komt er niet te staan bij single missions?, wie weet hoe je dat wel kan laten zien?, en hoe kan je er eventueel een plaatje bij stoppen?

Verwijderd

k heb ff wat rondgezocht, en hier zijn alle script commands voor de editor

http://koti.mbnet.fi/kegetys/flashpoint/commands.txt

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Misschien een enorm domme vraag, maar zou het nu of eventueel in de toekomst niet mogelijk zijn mp3's te gebruiken voor in je missie?, of kan dit al?

Verwijderd

je eigen muziek en stemmen enzo kan allemaal al

www.operationflashpoint.com

gewoon ff door de nieuwsposts heen lezen. daar staan links zat. en ook op het forum daar, vind je veel antwoorden

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

cool!, tnxs voor antwoord!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
He, ik wil graag weten hoe je Capture the flag en resawn kan krijgen. Ik geef in Juli een lan voor 6 mensen en dan wil ik wel respawn, anders is het potje iedere keer zo over.

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

dan moet je een description.ext aanmaken...

en hierin zetten:

respawn=3;
respawndelay=10;

en dit saven onder je map...

Verwijderd

Hoe zorg je ervoor dat een specops mannetje een verrekijker bij zich heeft?

standaard gewoon zo'n mannetje in een mission stoppen gaat wel, maar er zit geen verrekijker in zijn inventory noch kiesbaar bij "gear"

wie kan me helpen?

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
Op zaterdag 07 juli 2001 13:44 schreef Predator_NL het volgende:

en hierin zetten:

respawn=3;
respawndelay=10;

huh dat snap ik niet hoe doe ik dat gewoon overnemen in word en dan save as ... of is dit een erg domme vraag :)
kortom leg uit ??

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 14:25 schreef Orb het volgende:
Hoe zorg je ervoor dat een specops mannetje een verrekijker bij zich heeft?

standaard gewoon zo'n mannetje in een mission stoppen gaat wel, maar er zit geen verrekijker in zijn inventory noch kiesbaar bij "gear"

wie kan me helpen?
in een trigger (west present) on activation:
<unitnaam> addWeapon "binocular";

maar let wel op, als ie niet meer kan dragen, dan gebeurt er niks.

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

ok, effe nader uitgelegd dan:

ga naar je opfp/users/"naam waarmee je map maak"t"/"naam van je map"/...

maak in die directory een tekstbestand aan met de info die ik al eerder gaf, sla deze op als "description" (text bestand.

Download dan even http://download.cnet.com/downloads/0,10152,0-10096-110-891897,00.html?gid=23946&tag=st.dl.10096-100-891897-891897.dln.10096-110-891897Dit</a></p>

bestand, doe dan install (met die prog. kan je heel simpel de tag van file veranderen...

Als je geinstalled heb, rechtermuisknop description.text en maak van *.text...*.ext
save en klaar.

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
aha ok bedankt

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:15
Nog even een tip voor de mensen die het noeg niet weten:
Je kan de editor op "Advanced Mode" zetten, dit doe je door rechts boven in op "Easy" te klikken en er gaat een wereld voor je open.

Verwijderd

gelukt met verrekijker, thanks

met respawn wilt het nu niet lukken, krijg het volgende als ik die description.ext in folder van mission stopt.

test.abel\description.ext.respawndelay':'y' encountered instead of ';'

kan iemand me meer hierover vertellen?

respawn is 4
delay is 5

• _Stryker_
  • Laatst online: 27-04-2025
Op zaterdag 07 juli 2001 16:39 schreef DarthRaider het volgende:

[..]

in een trigger (west present) on activation:
<unitnaam> addWeapon "binocular";

maar let wel op, als ie niet meer kan dragen, dan gebeurt er niks.
Het lijkt mij makkelijker om in het Init veld van de unit 'this addWeapon "binocular"' te zetten

en hierin zetten:

respawn=3;
respawndelay=10;

dus er moeten ; achter, dus daarom deed ie het niet. (ik heb die tutorial van seventh.com.au gedaan.)

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 20:45 schreef _Stryker_ het volgende:

[..]

Het lijkt mij makkelijker om in het Init veld van de unit 'this addWeapon "binocular"' te zetten

is het ook :)
[..]

dus er moeten ; achter, dus daarom deed ie het niet. (ik heb die tutorial van seventh.com.au gedaan.)

• _Stryker_
  • Laatst online: 27-04-2025
ff een vraag:
Ik wil de player laten starten naast een vernietigd konvooi samen met wat andere overlevenden moet je dan overleven enzo... Ik laat alle jeeps, trucks en soldaten enzo kapot gaan in het begin door iets als 'this setdammage 1' in hun init te knallen, maar als je de missie dan begint gaan ze eerst nog dood/kapot. Je ziet dus die jeeps ontploffen en wat soldaten neervallen.

kan het ook anders dan setdammage1?

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 19:50 schreef Orb het volgende:
gelukt met verrekijker, thanks

met respawn wilt het nu niet lukken, krijg het volgende als ik die description.ext in folder van mission stopt.

test.abel\description.ext.respawndelay':'y' encountered instead of ';'

kan iemand me meer hierover vertellen?

respawn is 4
delay is 5
elk commando afsluiten met een ;

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik ben nu een missie aan het maken dat je midden op zee begint in een APC (ja die dingen kunnen varen), maar hoe krijg ik alle mannetjes in die APC midden op zee? Buiten die APC verzuipen ze.

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 23:34 schreef -[=SARGE=]- het volgende:
Ik ben nu een missie aan het maken dat je midden op zee begint in een APC (ja die dingen kunnen varen), maar hoe krijg ik alle mannetjes in die APC midden op zee? Buiten die APC verzuipen ze.
unit assignascargo apc;

zoiets?

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

of ze al gewoon standaard in de cargo zetten....

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Ok, omdat ongeveer elke page van operation flashpoint down is vraag ik het hier maar even:

Hoe kan je een opdracht geven iets te doen (dus dat er in de game, nadat je een auto bent ingestapt staat van waar je naartoe moet en hoeveel meter het nog is om er te komen". Een soort marker dus, maar dan in-game die je haast altijd in single player missie''s ziet in ofp zelf. "van, doe dat, ga daarnaartoe etc"

En kan je deze aanzetten met triggers?

Dank.

Verwijderd

en hierin zetten:

respawn=3;
respawndelay=10;

dit heb ik nu dus maar zodra ik respawn ik heb ik maar 1 clip en ook geen handgranaten enzo :( hoe zorg ik ervoor dat deze erin komen?

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 10:23 schreef Predator_NL het volgende:
Ok, omdat ongeveer elke page van operation flashpoint down is vraag ik het hier maar even:

Hoe kan je een opdracht geven iets te doen (dus dat er in de game, nadat je een auto bent ingestapt staat van waar je naartoe moet en hoeveel meter het nog is om er te komen". Een soort marker dus, maar dan in-game die je haast altijd in single player missie''s ziet in ofp zelf. "van, doe dat, ga daarnaartoe etc"

En kan je deze aanzetten met triggers?

Dank.
ja, erg kl*te dat operationflashpoint.com verrot is.

maak een waypoint naar een jeep ofzo (get in), maak daarna een waypoint 'move', naar waar je wilt dat ie heen moet, desnoods kun je dat move waypoint aan een trigger koppelen, zodat dat waypoint pas actief wordt, als je in de auto zit.

player: me
jeep: jeep

trigger: me in jeep

group de trigger met t waypoint.

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Ja, sorry voor late reactie, maar ik bedoelde dat dus meer met "markers", als ik die neerzet zijn ze nooit zichtbaar..., hoe moet je die aanzetten, zodat als je tijdens het spelen bent je kan zien waar je naartoe moet?

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 12:12 schreef Predator_NL het volgende:
Ja, sorry voor late reactie, maar ik bedoelde dat dus meer met "markers", als ik die neerzet zijn ze nooit zichtbaar..., hoe moet je die aanzetten, zodat als je tijdens het spelen bent je kan zien waar je naartoe moet?
ja lol. export je missie als single player missie, en speel em dan nog s (vanuit single player menu)

• Gehaktbal
Op woensdag 11 juli 2001 12:12 schreef Predator_NL het volgende:
moet je waypoints uitzetten die zie je wel

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

ok, dus in single mission zie je ze wel..., hoe kan je een marker activeren?..., kan een trigger een marker aanzetten als ware?

• Gehaktbal
markers zijn er gewoon, weet niet of je ze kan triggeren

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je instellen wat er in de ammoboxen zit???

En hoe maak je een CTF level, ik heb alles al geplaatst ik moet alleen nog een vlagetje aan mn vlaggestok en 2 zone's af zetten (east en west).

Verder wil ik weten hoe je zorgt dat de mine's exploseeren als je der overrijdt, ze ontploffen niet bij mij

L@ter

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Volgens mij kan je ze wel triggeren..., maar ik weet niet hoe, of ik bedoel iets heel anders dan jij bedoelt :7

Dit bedoel ik:

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/j.meijer/ofp/ofpv1.gif

De Get-In "marker"

en dat je daarna (nadat je in heli zit) de "marker krijgt van "the Convoy" etc. met het aantal meter erbij.

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/j.meijer/ofp/ofpv2.gif

Hoe krijg je die "markers" en die eventuele "triggers"?

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

niemand?

Verwijderd

met waypoints. selecteer een ventje, druk op F4, en dubbelklik waar je de waypoints wil hebben

Verwijderd

Topicstarter
Hoe edit je de inhoud van een ammo box??

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 01:28 schreef Gubbo het volgende:
Hoe edit je de inhoud van een ammo box??
http://www.opflashpoint.net/editor.html#part5

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Dit gaat dan misschien niet over de editor, maar als ik in reload met de R ipv. gewoon uit het menutje klikken dan krijg ik telkens me hele magazijn vol...

Heeft iedereen dat of is dat een enorme bug?

Edit:

lama, hij plukt telkens van de magazijnen af om hem vol te hebben :)

• SG
  • Laatst online: 11-02 22:12

SG

SG surft naar info hardewaren

Maakt het wat uit of je in 'n tank met Sabot of Heat schiet?

en hoe krijg je die heat

speel graag gunner in m'n zelf made mission

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Volgens mij is de Sabot gewoon de Benaming van het geheel (de complete gun), en als je Reload Heat doet hij de Sabot reload... (heat is volgens mij de bom ofzo?)

Zo dacht ik het...

Verwijderd

Topicstarter
Sabot is tegen pantservoertuigen en heat is gewoon een granaat, handig tegen infatrie

• Bezulba
  • Laatst online: 06-02 20:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

sabot werkt ook prima tegen infanterie :) maar de machinegun is beter daarvoor :) begrijp eigenlijk niet waarom ie erin zit... je kan toch beter alleen maar sabots hebben en ook lichtere vehicles ermee afknallen... maar ja het zal wel

blup

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Perfect topic.

Ik heb ook een vraagje, wellicht kan ik het ook ergens anders vinden (weet wel zeker) maar het zou cool zijn als dit topic gewoon elk editors niveau respecteert.

Ik begin een missie met 1 mannetje: hoe kan ik ervoor zorgen dat hij bv een LAW heeft en hoe zorg je ervoor dat je bij de briefing je gear kan kiezen?

Waarschijnlijk iets in het "initialisation" stuk?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 11:38 schreef Dinictus het volgende:
Perfect topic.

Ik heb ook een vraagje, wellicht kan ik het ook ergens anders vinden (weet wel zeker) maar het zou cool zijn als dit topic gewoon elk editors niveau respecteert.

Ik begin een missie met 1 mannetje: hoe kan ik ervoor zorgen dat hij bv een LAW heeft en hoe zorg je ervoor dat je bij de briefing je gear kan kiezen?

Waarschijnlijk iets in het "initialisation" stuk?
naamvandeunit addMagazine ["LAW",3]
naamvandeunit addWeapon "LAW" *dit weet ik niet helemaal zeker.

als je bij de briefing je gear wilt kunnen kiezen, dan moet je het bestand description.ext aanmaken in dezelfde map als waar de .sqm file staat, en daar moet je t een en ander in zetten. wat er precies inmoet weet ik niet. maar,
er is een unofficial script editor, die dat voor jou kan doen. op www.operationflashpoint.net en www.axleonline.com staan er wel links naar die editor.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Thks.

Je moet best veel uitzoek om er wat leuks van te maken.
Krijg bijna het idee dat je je tijd beter in iets constructiefs kan steken.

**SPOILER VETTE CHEAT***

Ok here you are - a level select for OFP! I was calling the codemasters helpline about a unique bug on my game that wouldn't advance my game - so they gave me the cheat.
On the Main Menu screen, hold Left Shift and press the (-) key on the numpad. Let go of both and then type the word "campaign". Bingo - all the levels. Is this the best or what?? Oh - but please use it sparingly - don't wreck this great game.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Pagina: 1