Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe stille game-pc (~€1200)

Pagina: 1
Acties:

• Kansel1986
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-05-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het nieuwe systeem wil ik graag de recente games op 1440p gaan spelen (beeldscherm schaf ik later aan).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb als ongeveer 1200 euro begroot voor dit systeem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een SSD-schijf (Crucial, 256GB) en een 2TB HDD (HDD uit oude systeem had recentelijk de geest gegeven, dus deze zijn vrij nieuw) die ik mee wil nemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast
Voeding
Moederbord
RAM
CPU (+koeler)
Videokaart

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wat betreft videokaart gaat mijn voorkeur uit naar Nvidia (specifiek de GTX 1070).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien de PC in de woonkamer terecht komt zou ik graag zien dat de computer zo stil mogelijk is. Er hoeft geen rekening gehouden te worden met kleuren e.d. van de componenten aangezien ik een dichte kast wil hebben.

Ga je overklokken?
Overklokken is wel iets waar ik geïnteresseerd in ben, maar ik hoef niet zo nodig de grens op te zoeken.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een keuze voor een systeem dat zo stil mogelijk is, maar waar ook zeer behoorlijke prestaties op 1440p uit gehaald kunnen worden.

Uit reviews blijkt bijvoorbeeld dat de MSI GTX1070 onder load maximaal 38dB produceert. Deze richting zou ik dan met de rest van het systeem ook uit willen gaan.

Ik heb zelf onderstaand lijstje opgesteld, maar volgens mij kan ik met dit moederbord niet overklokken (ik kon niet goed terugvinden welk moederbord hier wel voor geschikt was):

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 249,-€ 249,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 87,50€ 87,50
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 499,-€ 499,-
1Fractal Design Define S€ 75,-€ 75,-
1Arctic Freezer i32€ 28,50€ 28,50
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 108,95€ 108,95
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.143,90

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:36
Voor te overclocken moet je een 'k' cpu hebben icm met een 'Z170' moederbord chipset, jij hebt hier een 'b150' chipset gekozen. Voor dezelfde prijs heb je de Gigabyte GA-Z170-HD3 DDR3, maar deze gebruikt wel DDR3 geheugen. De DDR4 versie kost iets meer Gigabyte GA-Z170-HD3 DDR4.

[ Voor 63% gewijzigd door DenHond op 30-12-2016 11:07 ]

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-11 12:53
De pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING ziet er net wat beter uit wat VRM koeling betreft en is beter leverbaar.

Verwijderd

Een goede en betaalbaar overklokbord is de pricewatch: ASRock Z170 Pro4.
Het pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 geheugen is sneller en zelfs iets goedkoper.
Op de voeding kan je nog iets besparen door een kwalitatief niet mindere pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M te nemen. 450w is ruim voldoende voor een systeem met enkele videokaart met een overklok op de cpu. Je moet gek doen om boven de 300w uit te komen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2016 12:04 ]

Verwijderd

Ik zit met een enigszins gelijke build en kreeg de Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB getipt. Deze is een stuk goedkoper en vergelijkbaar in prestatie als ik het goed begrijp.

• Kansel1986
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-05-2023
DenHond schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:02:
Voor te overclocken moet je een 'k' cpu hebben icm met een 'Z170' moederbord chipset, jij hebt hier een 'b150' chipset gekozen. Voor dezelfde prijs heb je de Gigabyte GA-Z170-HD3 DDR3, maar deze gebruikt wel DDR3 geheugen. De DDR4 versie kost iets meer Gigabyte GA-Z170-HD3 DDR4.
YaYo86 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:07:
De pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING ziet er net wat beter uit wat VRM koeling betreft en is beter leverbaar.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:01:
Een goede en betaalbaar overklokbord is de pricewatch: ASRock Z170 Pro4.
Het pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 geheugen is sneller en zelfs iets goedkoper.
Op de voeding kan je nog iets besparen door een kwalitatief niet mindere pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M te nemen. 450w is ruim voldoende voor een systeem met enkele videokaart met een overklok op de cpu. Je moet gek doen om boven de 300w uit te komen.
Dank jullie voor de suggesties, ik denk dat w.b. het moederbord mijn keuze op de Gigabyte (DDR4) of de ASRock (Pro4) gaat vallen (vooral gebaseerd op prijs). Dat geheugen is ook een goede tip.

Ga nog even wat verdere reviews opzoeken van die voeding, want ik had eerlijk gezegd nog nooit van Bitfenix gehoord en ik zie ook geen gebruikersreviews staan.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:19:
Ik zit met een enigszins gelijke build en kreeg de Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB getipt. Deze is een stuk goedkoper en vergelijkbaar in prestatie als ik het goed begrijp.
Enig idee hoe het zit met de geluidsproductie, want ik zie eigenlijk geen gedetailleerde reviews staan van deze kaart m.b.t. geluid.

Nog één vraag: Hoe belangrijk is de case om een computer stiller te maken:
Is "isolatie" relevant?
Zijn de standaard-fans die in een case gemonteerd zitten of moet ik andere fans aanschaffen (meer en/of grotere fans -> meer luchtverplaatsing -> fans hoeven minder hard te draaien -> minder geluid?)

Nogmaals dank voor de reacties.

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-11 12:53
Kansel1986 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:01:
Dank jullie voor de suggesties, ik denk dat w.b. het moederbord mijn keuze op de Gigabyte (DDR4) of de ASRock (Pro4) gaat vallen (vooral gebaseerd op prijs). Dat geheugen is ook een goede tip.

Ga nog even wat verdere reviews opzoeken van die voeding, want ik had eerlijk gezegd nog nooit van Bitfenix gehoord en ik zie ook geen gebruikersreviews staan.
Als je wil overclocken zou ik niet voor de Gigabyte gaan. De reden heb ik al genoemd. Maargoed, zelf weten.

Verwijderd

Kansel1986 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:01:

Bitfenix maakt vooral behuizingen en dat doen ze niet onverdienstelijk. Voedingen laten ze door CWT in elkaar schroeven iets wat CWT heel goed kan want maken heel goede voedingen als de Corsair RM550X die ook van de hand van CWT is.
Er is een review van de Whisper BWG 550w http://www.tomshardware.c...series-550w-psu,4805.html. De resultaten zijn net zo goed toepasbaar op de 450w versie.
Nog één vraag: Hoe belangrijk is de case om een computer stiller te maken:
Is "isolatie" relevant?
Zijn de standaard-fans die in een case gemonteerd zitten of moet ik andere fans aanschaffen (meer en/of grotere fans -> meer luchtverplaatsing -> fans hoeven minder hard te draaien -> minder geluid?)

Nogmaals dank voor de reacties.
De behuizing heeft een grote invloed mits deze is voorzien van dempingsmateriaal, is het geval bij de Define S, en stille fans waarmee de Define S ook is uitgerust. Ik gok erop dat je huidige 2TB hdd het luidste onderdeel zal zijn.
Pagina: 1