Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Overzetten outlook noodzakelijk bij verhuizing mail?

Pagina: 1
Acties:

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:01
beste Tweakers,

Dit is waarschijnlijk een voor de hand liggende vraag, helaas geeft Google geen uitsluitsel en ben ik zelf onvoldoende bekend met outlook om de vraag te beantwoorden. Mij is gevraagd voor een kennis om zijn website te verhuizen van provider X naar provider Y inclusief bijbehorende domein en mails.

Nu gebruikt deze persoon al jaren outlook voor zijn mails en staat hier alles in gearchiveerd. Nu dacht ik zelf dat het verhuizen naar een andere server (omdat de domein niet veranderd) een kwestie was van de mailgegevens opnieuw invoeren (domein + wachtwoord) nadat de e-mail adressen bij de nieuwe provider zijn aangemaakt. En dat de mail dan gewoon weer binnenkomt op het bestaande outlook account. (de mail is immers offline opgeslagen).

Echter als ik zoek kom ik een aantal artikelen tegen waarin gesteld wordt dat het complete mail archief overgezet moet worden naar de nieuwe provider binnen Outlook. Is dit noodzakelijk? Het vervelende is dat de huidige hosting per 31 december vervalt dus er is enige haast geboden.

Snelle vraag; als ik alles laat voor wat het is en alleen de nieuwe hosting gegevens invoer nadat ik het e-mail adres opnieuw heb aangemaakt bij de nieuwe host. Blijven de huidige mails die in outlook zitten dan bewaard?
Lange vraag: kom ik in de problemen met het mailarchief en moet ik alles uiteindelijk alsnog overzetten? Zoja, kan dit als de oude provider reeds offline is?

Het zijn vrij simpele vragen (lijkt mij) maar ik kan helaas geen duidelijk antwoord vinden.

Alle reacties zijn welkom.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoe wordt de mail opgehaald, POP3, IMAP of is er een hosted Exchange?

Als het POP3 is, dan is de mail alleen offline en is er niets om te zetten. Is het IMAP, dan staat het nog op de server, net als met Exchange.

Enne, voor je wat gaat doen: Backup. En dan een backup maken, en daarna een backup maken. Als je niet goed weet wat je aan het doen bent, vooral niet gaan klooien en zorgen dat alles gebackuped is, op een goede manier en eventueel op meerdere plekken. Bij Outlook is dat de PST file, mits de mail offline wordt opgeslagen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En dit staat in Webdesign, Markup & Clientside Scripting omdat...? (Waar hoort mijn topic?)

WEB >> CSA

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

gambieter schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 02:23:
Hoe wordt de mail opgehaald, POP3, IMAP of is er een hosted Exchange?

Als het POP3 is, dan is de mail alleen offline en is er niets om te zetten. Is het IMAP, dan staat het nog op de server, net als met Exchange.

Enne, voor je wat gaat doen: Backup. En dan een backup maken, en daarna een backup maken. Als je niet goed weet wat je aan het doen bent, vooral niet gaan klooien en zorgen dat alles gebackuped is, op een goede manier en eventueel op meerdere plekken. Bij Outlook is dat de PST file, mits de mail offline wordt opgeslagen.
Inderdaad. Als er een nieuwe mailserver komt en er is niets geregeld voor migratie van de mail, dan gaat alle mail met veel pech verloren indien IMAP of Exchange werd gebruikt (want staat op de oude machine met alleen een misschien niet complete cache offline). Sowieso: inderdaad, backup! En controleer de backup (incl volledigheid: alle mappen? Ook contacts, agenda?) En doe zowel backup als controle voordat de oude offline gaat.

Er zijn zeer verschillende Outlook-varianten, welke is het? Het verhaal wordt namelijk anders als Outlook.com wordt gebruikt.

En: check of de nieuwe wel dezelfde methode gebruikt als de oude server. Met een beetje geluk wordt bijv. nu versleuteling gevraagd, of wordt er geen POP meer ondersteund (kleine kans, maar toch).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Snel antwoord: Als je Outlook mail client, onderdeel van het MS Office pakket, gebruikt en de mailserver verhuist van partij A naar partij B, maar het domein blijft mail.klant.tld, dan hoef je niets te veranderen in Outlook voor de email. Hooguit SSL/TLS inschakelen als dat nog niet het geval is en als deze bij partij B wordt gebruikt. Uiteraard gaan we er dan vanuit dat er POP3 wordt gebruikt op beide servers, anders moet je ook het mail archief op de server verhuizen. Of dit laatste kan als partij A al offline is, is afhankelijk of je er nog bij kan en het niet ondertussen al verwijdert is daar.

[ Voor 12% gewijzigd door Hero of Time op 30-12-2016 10:45 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate