Ik ben na een aantal jaren toe aan een nieuwe PC en wil graag een "schone start" hebben, betekend dat ik alles ga vervangen (op de SSD's en HDD's na).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen
- Productivity (webdevelopment)
- Af en toe videobewerking (after effects / premiere pro)
- Aansturen van 3 1440p monitoren
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000 - 2500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil mijn huidige PC intact houden, echter de SSD's en harde schijven gaan wel mee naar het nieuwe systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Ik heb nu 16GB RAM, echter is dit met videobewerking vaak te weinig, vandaar dat 32GB wel een must-have is voor mij.
- Sterke videokaart (heb nu een 660TI)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Ik wil een wit-zwarte build.
- Bekende merken als ASUS, Gigabyte en Corsair vind ik fijn om te hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Geluidsniveau het liefst zo laag mogelijk (logisch).
- Energieverbruik maakt mij niet heel veel uit.
- De kast staat al vast (corsair carbide air 540), dus afmetingen zijn bekend.
- Uitbreidbaarheid is belangrijk.
Ga je overklokken?
Jah, CPU moet wel een paar 100 MHz omhoog kunnen, net als de GPU.
Wat verwacht je van ons?
Het reviewen van de producten die ik heb gekozen. Kunnen er dingen beter / denken jullie dat ik dingen anders moet gaan aanpakken zodat ik betere prestaties krijg voor dezelfde (of lagere) prijs. Wil graag advies over de videokaart, aangezien ik zit te twijfelen tussen een 1070 en een 1080 (bang for buck?) (ik ga niks met 4K doen de komende jaren aangezien ik net nieuwe monitoren (1440p) heb).
Graag ook advies of het het waard is om een M.2 SSD aan te schaffen.
- Naast onderstaande producten heb ik ook witte sleeved cables + led verlichting op de lijst staan.
- Ook is er nog een windows 10 licentie vereist. (iemand enig idee waar ik een pro versie kan krijgen voor goedkoper dan 200 euro?)
- Ik weet dat er in januari een nieuwe intel CPU uitkomt, mogelijk dat ik de 7700k koop i.p.v. de 6700k (hier is in ieder geval vanuit mijn perspectief rekening mee gehouden)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen
- Productivity (webdevelopment)
- Af en toe videobewerking (after effects / premiere pro)
- Aansturen van 3 1440p monitoren
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000 - 2500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil mijn huidige PC intact houden, echter de SSD's en harde schijven gaan wel mee naar het nieuwe systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Ik heb nu 16GB RAM, echter is dit met videobewerking vaak te weinig, vandaar dat 32GB wel een must-have is voor mij.
- Sterke videokaart (heb nu een 660TI)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Ik wil een wit-zwarte build.
- Bekende merken als ASUS, Gigabyte en Corsair vind ik fijn om te hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Geluidsniveau het liefst zo laag mogelijk (logisch).
- Energieverbruik maakt mij niet heel veel uit.
- De kast staat al vast (corsair carbide air 540), dus afmetingen zijn bekend.
- Uitbreidbaarheid is belangrijk.
Ga je overklokken?
Jah, CPU moet wel een paar 100 MHz omhoog kunnen, net als de GPU.
Wat verwacht je van ons?
Het reviewen van de producten die ik heb gekozen. Kunnen er dingen beter / denken jullie dat ik dingen anders moet gaan aanpakken zodat ik betere prestaties krijg voor dezelfde (of lagere) prijs. Wil graag advies over de videokaart, aangezien ik zit te twijfelen tussen een 1070 en een 1080 (bang for buck?) (ik ga niks met 4K doen de komende jaren aangezien ik net nieuwe monitoren (1440p) heb).
Graag ook advies of het het waard is om een M.2 SSD aan te schaffen.
- Naast onderstaande producten heb ik ook witte sleeved cables + led verlichting op de lijst staan.
- Ook is er nog een windows 10 licentie vereist. (iemand enig idee waar ik een pro versie kan krijgen voor goedkoper dan 200 euro?)
- Ik weet dat er in januari een nieuwe intel CPU uitkomt, mogelijk dat ik de 7700k koop i.p.v. de 6700k (hier is in ieder geval vanuit mijn perspectief rekening mee gehouden)
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 358,90 | € 358,90 |
1 | Asus Z170-A | € 152,- | € 152,- |
1 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | € 714,95 | € 714,95 |
1 | Corsair Carbide Air 540 Wit | € 158,90 | € 158,90 |
1 | Corsair Hydro H115i | € 143,26 | € 143,26 |
1 | Corsair Dominator Platinum CMD32GX4M4B2800C14 | € 262,95 | € 262,95 |
1 | Corsair RM750x | € 115,95 | € 115,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.906,91 |
[ Voor 3% gewijzigd door dogiedog op 29-12-2016 23:32 ]