Mini Displayport naar HDMI

Pagina: 1
Acties:

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-12-2025
Nooit gedacht dat het zo'n gedoe zou zijn, maar ik wil een Mini Displayport omzetten naar een HDMI. Dit omdat ik een Apple Cinema Display heb, en naast een MacBook ook een PC waar 'ie prima aankan. Mijn eerste gedachte was een KVM switch, maar het is allemaal niet zo vanzelfsprekend.

Ik ben al een aantal dingen tegengekomen, waaronder dit topic waar wordt gesproken over deze mini-displayport naar displayport (female/female) adapter, en dan een displayport naar hdmi (male/male).

Nou lijkt me dit een degelijke oplossing, maar ik las ook over switches waarbij je in deze setup een waardeloze resolutie (1280x720) overhoudt, waar de Cinema Display eigenlijk 2560x1440 aankan. Daarbij waren er (kennelijk) ooit switches van een specifiek merk voor 200/300 euro, en had ik dit apparaat gevonden voor een kleine 100 euro.

Nou heb ik niet zo'n verstand van beeldtechniek en dergelijk, dus de vraag is dit: Zou mijn bovenstaande oplossing van F/F > M/M connector werken met een degelijke resolutie? (En zoja) waarom zijn er dan ook dure oplossingen die ook een USB connectie vereisen?