DAB+ Internetradio voor woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:49
Ik zoek een?
Stereo radio voor de woonkamer met DAB+, Internetradio en AUX ingang.

Wat is je budget?
Eerste inzet was op <150 euro, maar belangrijker dan prijs is om alternatieven te hebben die functioneel voldoen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het is ter vervanging van een oude home theater waarvoor kabel-FM binnenkort niet meer beschikbaar is en het apparaat is ook technisch end-of-life.

Doel is om op eenvoudige wijze (een druk op de knop) radio te kunnen luisteren in de woonkamer (DAB+ en Internetradio). Tevens moet het audio van Kodi op de HTPC via aux (mini jack analoog stereo) weergeven.

Losse externe antenne voor DAB+ (of mogelijkheid deze erop te klussen) vereist i.v.m. plaatsen in meubel.
Audiokwaliteit moet 'redelijk' zijn (ter vergelijk: op dit moment doen alleen de 2 kleine left-front en right-front minispeakertjes (5W?) van de home theater set dienst naar tevredenheid.

Belangrijkste functies moeten met knoppen te bedienen zijn. Afstandsbediening en app optioneel.
Unit mag max 11.5cm hoog zijn wegens plaatsing in meubel. Eventuele losse speakers mogen wel hoger zijn.
Netwerk bij voorkeur (ook) wireless (2.4 of 5GHz).
Afspelen van optische media is optioneel.
Bij voorkeur alles-in-een apparaat.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Philips AE8000/10
nadelen: geen aansluitmogelijkheid losse DAB antenne (externe DAB antenne los van spriet voor FM), allways-on blauw schermpje (volgens online review), twijfel of mono speakertje de (beperkte) geluidseisen haalt (leek in de winkel nog wel mee te vallen)

pricewatch: Medion LIFE P85035 WiFi DAB+ Internetradio
nadelen: geen aansluitmogelijkheid losse DAB antenne (ook geen externe DAB antenne, maar alleen spriet voor FM), twijfel of mono speakertjes de (beperkte) geluidseisen haalt

Alternatieven zoals betaalbare home theater setjes lijken geen combinatie van DAB+, Internetradio, 2.0 audio te bieden :?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:58
Hoeveel verschillende radiozenders worden er beluisterd? Als het antwoord hierop <4 is, ontgaat mij de meerwaarde van dab+ tov internetradio. Ik weet niet of het voor alle receivers geldt, maar bij denon kun je 3 voorkeuzes op de afstandsbediening programeren. Dus tenzij je graag met je audioapparaat door het huis rent, heb je mijns inziens vrij weinig aan een signaal wat via de ether gaat :+

Dan heb je weer wat meer keuze en zijn er vast wel tweedehands receivers te koop die ook binnen de hoogte eis vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 17:30

SLeddert

SLeddert

Dab+ klinkt echt beroerd tov internet radio. Spaar je het geld van de dab en koop liever een goede internet radio. ik heb zelf de ae8000 en luister alleen nog internet radio, omdat dab+ slechte omtvangst heeft binnenshuis (verschilt per locatie natuurlijk), maar vooral vanwege de veel betere kwaliteit van internet radio. Voor jouw beeld: dab+ klinkt als een slecht geripte mp3 van 96kbps.

Maar om antwoord te geven op jouw vraag: de Roberts Stream 93i is wat je zoekt! Deze krijgt top reviews vanuit alle hoeken van het internet 👍

Karsten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de logitech squeezebox! is helaas niet meer te verkrijgen. 2e hands nog wel enkele.

zijn superdingen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:04

dimako_

Vogel

Ik luister radio met IOS app Radioline via chromecast, dit zou je ook kunnen doen met Chromecast audio.
Chromecast audio op versterker aansluiten en besturen via smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
LA-384 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:18:
Hoeveel verschillende radiozenders worden er beluisterd? Als het antwoord hierop <4 is, ontgaat mij de meerwaarde van dab+ tov internetradio.
Goed punt! De Squeezebox Radio op de badkamer heeft 6 presets en dat is voldoende, auto heeft er ook 6 en dat is soms net te kort maar veel is het dus niet.
SLeddert schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:28:
Dab+ klinkt echt beroerd tov internet radio. Spaar je het geld van de dab en koop liever een goede internet radio. ik heb zelf de ae8000 en luister alleen nog internet radio, omdat dab+ slechte omtvangst heeft binnenshuis (verschilt per locatie natuurlijk), maar vooral vanwege de veel betere kwaliteit van internet radio. Voor jouw beeld: dab+ klinkt als een slecht geripte mp3 van 96kbps.
Nuttige ervaring!
Maar om antwoord te geven op jouw vraag: de Roberts Stream 93i is wat je zoekt! Deze krijgt top reviews vanuit alle hoeken van het internet 👍
Dan moet ik de bovenkant eraf zagen :P Tevens heeft hij alleen een sprietantenne waar ik niet veel mee kan.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:57:
ik heb de logitech squeezebox! is helaas niet meer te verkrijgen. 2e hands nog wel enkele.

zijn superdingen!!
I know. Ik heb een Squeezebox Radio op de badkamer en dat is ronduit een geniaal apparaat. Lijkt me wat mager voor de woonkamer. Tevens is Squeezebox nu echt wel dood en zou er dus niet echt meer in investeren.
dimako_ schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:02:
Ik luister radio met IOS app Radioline via chromecast, dit zou je ook kunnen doen met Chromecast audio.
Chromecast audio op versterker aansluiten en besturen via smartphone.
Er is geen versterker en het moet juist zonder apps werken (daarvoor hebben we Kodi met Yatse al).

Ik ben wel redelijk overtuigd om de DAB eis te laten vallen. Zal wel eens kijken naar een radio, miniset of 2.0 home theater geval met internetradio van het juiste formaat. Daar is veel meer keuze in. Mogelijk zelfs met kleine (<11.5cm) losse boxjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik snap sowieso de hele dab gimmick niet zo. Ok het zal best een beter signaal geven, maar mocht er ooit weer eens een noodsituatie ontstaan waarbij zeg maar de kabel structuur wegvalt, dan bereik je half Nederland niet meer omdat we geen dab ontvanger hebben, of erger, het hele dab signaal is ook weggevallen. Maar misschien is dit iets te pessimistisch en off-topic. Voor mij werkt analoog prima en ik beschouw de dab (en dan met name het gedwongen overstappen) als weinig toevoegende waarde.

Mocht je trouwens een standalone speler overwegen, uit een ander topic werd ooit deze aangeraden. Geen dab, wel wlan en wifi.
Persoonlijk werk ik trouwens wel via de chromecast en dan gewoon via een app op de telefoon. Niet dat ik veel radio luister, maar tijdens de feestdagen en familiebezoek was het wel leuk om een paar kerst-stations uit te proberen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
rockhopper schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:34:
Ik snap sowieso de hele dab gimmick niet zo. Ok het zal best een beter signaal geven, maar mocht er ooit weer eens een noodsituatie ontstaan waarbij zeg maar de kabel structuur wegvalt, dan bereik je half Nederland niet meer omdat we geen dab ontvanger hebben, of erger, het hele dab signaal is ook weggevallen. Maar misschien is dit iets te pessimistisch en off-topic. Voor mij werkt analoog prima en ik beschouw de dab (en dan met name het gedwongen overstappen) als weinig toevoegende waarde.

Mocht je trouwens een standalone speler overwegen, uit een ander topic werd ooit deze aangeraden. Geen dab, wel wlan en wifi.
Persoonlijk werk ik trouwens wel via de chromecast en dan gewoon via een app op de telefoon. Niet dat ik veel radio luister, maar tijdens de feestdagen en familiebezoek was het wel leuk om een paar kerst-stations uit te proberen.
Ik had deze gevonden, maar geen idee of de antenne ( DAB ) los aan te sluiten is

http://www.pearl.de/a-PX1416-1232.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Mijn vader heeft DAB+ in de auto (BMW), grote voordeel daarbij is dat je door het hele land alle zenders kunt bereiken. Hij valt minder weg dan FM.

Binnenshuis heeft DAB+ geen enkele zin en zou ik altijd internet radio streamen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 30-12-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

FreshMaker schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:45:
[...]
Ik had deze gevonden, maar geen idee of de antenne ( DAB ) los aan te sluiten is

http://www.pearl.de/a-PX1416-1232.shtml
Plaatje van de achterkant laat wel een coaxial aansluiting zien, maar geen idee of dat hetzelfde is als een 'kabel signaal' of welke andere aansluiting er precies nodig is. Je kan natuurlijk altijd een vraag stellen aan de verkoper, of wat reviews lezen. Op zich geven deze 'standalone' internet/dab/radio modules wel een erg goede geluidservaring, vaker beter dan de ingebouwde tuners van recievers. Je moet jezelf natuurlijk wel afvragen of je de meerprijs naar jezelf kan verantwoorden. Met de komst van de chromecast is dit voor mij vervallen. Desalniettemin heeft dit natuurlijk wel voor en nadelen, voordeel: makkelijk standalone te bedienen, eigen ab, zowel dab als internetradio, nadeel: duurder, weer een apparaat dat ergens plek nodig heeft (de chromecast is zo klein dat je deze achter de tv kan verstoppen) en zo zijn er vast nog wel een paar te verzinnen (zowel voor als tegen)
Tortelli schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:20:
[...]
Mijn vader heeft DAB+ in de auto (BMW), grote voordeel daarbij is dat je door het hele land alle zenders kunt bereiken. Hij valt minder weg dan FM.

Binnenshuis heeft DAB+ geen enkele zin en zou ik altijd internet radio streamen.
Goed in de auto zie ik er wel wat voordelen van, maar nu is het afwachten of en wanneer zenders overgaan. Anders gezegd, als ik makkelijk internet radio in de auto zou kunnen ontvangen (Europadekkend) dan zou ik het hele dab verhaal laten schieten. Echter de TS heeft het over de situatie thuis, vandaar dat ik er in die situatie inderdaad net als jij geen voordeel in zie.

[ Voor 24% gewijzigd door rockhopper op 30-12-2016 16:14 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
rockhopper schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:11:
[...]
Goed in de auto zie ik er wel wat voordelen van, maar nu is het afwachten of en wanneer zenders overgaan. Anders gezegd, als ik makkelijk internet radio in de auto zou kunnen ontvangen (Europadekkend) dan zou ik het hele dab verhaal laten schieten. Echter de TS heeft het over de situatie thuis, vandaar dat ik er in die situatie inderdaad net als jij geen voordeel in zie.
Thuis gebruik ik voornamelijk tune-in radio ( ooit aangeschaft als premium, toen het nog 'goedkoop' was.
Deze werkt perfect met de CC ( tv )
We gebruiken deze momenteel ook als radio, maar voornamelijk omdat we geen ruimte willen maken voor een audioset.
Wij zijn geen puristen ( rukapul denk ik ook niet, met zijn 2x5W speakers ) dus dan volstaat die keuze.

DAB+ is nu meer een gadget, dan noodzaak, radio is imho toch meer iets van vroeger eigenlijk.
Radio als in een eigen apparaat in huis, het werkt prima over de mediaplayer

Ik vermoed dat rukapul dáár eens moet zoeken :)

in de auto, dezelfde app, of Spotify Premium, en inderdaad zodra Europa ( in mijn geval België en Duitsland ) dekkend zijn binnen de bundels, gebruik ik de eigen 'auto'radio helemaal niet meer

[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 30-12-2016 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Dank voor de suggestie. Ding lijkt me helaas in gebruiksgemak wat minder omdat er geen voorkeursknoppen opzitten. Voor de 149,= moet je er ook los speakers bijhalen (of de huidige meuk recyclen).
Er zijn verschillende scenarios. Met een druk op de knop radio is het hoofddoel. Die keer dat we behoefte hebben aan Sky Radio Xmas edition (de challenge om het uit te zitten tot 2x Wham of Mariah Carey was langsgekomen hebben we niet gehaald :+) dan kan dat ook wel met Kodi die voor dat doel dus aan de aux van de radio moet om de TV uit te kunnen laten.
FreshMaker schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:18:
Wij zijn geen puristen ( rukapul denk ik ook niet, met zijn 2x5W speakers ) dus dan volstaat die keuze.
Precies. Maar als de oplossing ook de primaire bron van radio en muziek is in de woonkamer dan moet het wel luisterbaar blijven. Veel compacte oplossingen hebben een enkele speaker, speakers aan de zijkant van het apparaat, etc. Dat is dus nog minder dan wat ik nu heb.

Nog twee net-niet kandidaten zijn:
Technisat 350 IR kan een kandidaat zijn, maar is eigenlijk net te groot en heeft de aux niet aan de achterkant van het apparaat.
PEAQ PDR 350BT-B (huismerk Mediamarkt) gaat dezelfde richting op (weinig info online).
Dabman i200 is mogelijk een kandidaat, maar te hoog. Presetknoppen zijn een pre.

De pricewatch: Medion LIFE P85035 WiFi DAB+ Internetradio lijkt nog de beste prijs/functionaliteit verhouding te hebben ondanks dat hij lelijk uitvalt en de ingebouwde DAB functionaliteit niet gebruikt kan/zal worden. Zou bijna sneu zijn als er niet iets beters te vinden valt.

[ Voor 13% gewijzigd door Rukapul op 31-12-2016 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 06:28:
[...]
De pricewatch: Medion LIFE P85035 WiFi DAB+ Internetradio lijkt nog de beste prijs/functionaliteit verhouding te hebben ondanks dat hij lelijk uitvalt en de ingebouwde DAB functionaliteit niet gebruikt kan/zal worden. Zou bijna sneu zijn als er niet iets beters te vinden valt.
Heb een paar maanden geleden voor de MEDION® LIFE P85111 WiFi DAB+ Internet Radio gekozen en het is het eerste standalone apparaat dat mij echt bevalt.
Het ding is op Amazon.de regelmatig in de aanbieding.
Deze Medion is uiterst compleet met zowel WiFi als een vaste ethernet aansluiting, Spotify, een redelijk tot goed geluid, een losse afstandsbediening en ga maar door.
DAB is zoals kennelijk gebruikelijk voor deze apparaten in huis hopeloos te ontvangen. :(

Ik gebruik de Medion hier naast de pc, in de woonkamer hebben wij internetradio via de HT receiver.
Of ik de Medion geluidskwaliteit voor de woonkamer goed genoeg vind betwijfel ik, maar daar zijn wij enigszins verwend.
Voor bij de pc is het allemaal prima en de presets op de afstandsbediening werken lekker snel.

Het app is lekker aan het gewicht en dat helpt als je alleen met de knoppen wilt bedienen, zodat het app niet constant naar achteren schuift zodra je een knop indrukt. :+
Het kleurendisplay is voor het soort prima afleesbaar en compleet, dat was bij mijn vorige wel anders.
De stappen van de volumeknop zijn aan de ruime kant, een iets fijnere volumetuning had ik wel op prijs gesteld.
Maar er is mee te leven.

Wat al deze apparaten gemeen lijken te hebben is dat alle functies af en toe zonder duidelijke aanleiding bevriezen, even aan/uit met de knop achterop lost dit ongemak gelukkig meteen op.
Met een seconde of 15 heb je daarna weer geluid, mijn vorige app viel veel vaker uit en dan moest ik minuten wachten na zo'n reset.

Eerlijk gezegd heb ik nu al weken geen freeze mee gehad, het kan zijn dat het door een geautomatiseerde firmware update is verholpen, maar die heb ik dan zeker gemist. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Dank voor alle suggesties. Uiteindelijk zijn alleen radios met speakers aan de voorzijde in overweging genomen (de Medion etc viel dus af).

Ik heb zojuist de Dabman i200 besteld.

In detail vergeleken kandidaten zijn:
  • Technisat DigitRadio 350 IR (geen duidelijke plus- of minpunten, lelijk, EUR170)
  • Technisat DigitRadio 360 IR CD (veelbelovend, maar te nieuw om hoge prijs zonder reviews te rechtvaardigen, directe knoppen voor inputs op AB, twijfels geluidskwaliteit, AUX voorzijde, EUR 217)
  • Technisat DigitRadio 360 IR (veelbelovend, maar te nieuw om hoge prijs zonder reviews te rechtvaardigen, twijfels geluidskwaliteit, AUX aan voorzijde, EUR 208)
  • Technisat DigitRadio 450 (oud model, fraai design, runner up, 2x10W, EUR175)
  • Dabman i200 (recente firmware en app updates, geen 5GHz, 2x10W)
  • Sangean DDR-66BT (te duur, EUR500)
  • Robert Radio Stream i65 (te duur, fysiek user interface design uit jaren 80, GBP499)
  • Hama Internetradio DIR3010 (2x3W, EUR138)
  • PEAQ PDR 350BT-B (veelbelovend maar Mediamarkt rebranded meuk van waarschijnlijk Technisat, EUR199)
Gezien de hoogte van de meeste modellen heb ik besloten het meubel enigszins te modificeren :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 05-01-2017 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuyz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 20:48
En hoe bevalt de radio?

Ik ben opzoek naar iets vergelijkbaars.

als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals 't kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Goed. Gebruik eigenlijk alleen internetradio met de frontknoppen. Bufferen had wel wat sneller gemogen (vergeleken met bv Squeezebox radio). Geen directe knop op afstandsbediening of apparaat zelf voor de verschillende inputs blijft een gemis, maar is niet erg als je altijd dezelfde bron gebruikt.

Audiokwaliteit is acceptabel, maar gebruik hem eigenlijk niet voor muziek dus daar kan ik weinig over zeggen.

Grootste probleem was/is dat de upnp discovery ondersteuning een van mijn kodi installaties laat crashen. Strikt gezien vooral een kodi probleem maar wel onhandig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuyz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 20:48
🖒

als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals 't kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Rukapul schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:56:
Dank voor alle suggesties. Uiteindelijk zijn alleen radios met speakers aan de voorzijde in overweging genomen (de Medion etc viel dus af).

Ik heb zojuist de Dabman i200 besteld.

In detail vergeleken kandidaten zijn:
  • Technisat DigitRadio 350 IR (geen duidelijke plus- of minpunten, lelijk, EUR170)
  • Technisat DigitRadio 360 IR CD (veelbelovend, maar te nieuw om hoge prijs zonder reviews te rechtvaardigen, directe knoppen voor inputs op AB, twijfels geluidskwaliteit, AUX voorzijde, EUR 217)
  • Technisat DigitRadio 360 IR (veelbelovend, maar te nieuw om hoge prijs zonder reviews te rechtvaardigen, twijfels geluidskwaliteit, AUX aan voorzijde, EUR 208)
  • Technisat DigitRadio 450 (oud model, fraai design, runner up, 2x10W, EUR175)
  • Dabman i200 (recente firmware en app updates, geen 5GHz, 2x10W)
  • Sangean DDR-66BT (te duur, EUR500)
  • Robert Radio Stream i65 (te duur, fysiek user interface design uit jaren 80, GBP499)
  • Hama Internetradio DIR3010 (2x3W, EUR138)
  • PEAQ PDR 350BT-B (veelbelovend maar Mediamarkt rebranded meuk van waarschijnlijk Technisat, EUR199)
Gezien de hoogte van de meeste modellen heb ik besloten het meubel enigszins te modificeren :)
De Dabman i200 en i200cd modellen inmiddels Spotify Connect ondersteuning. Kwestie van de nieuwste firmware installeren.
https://www.telestar.de/de_DE/DABMAN-i200-CD/352-9266-11234/
https://www.telestar.de/de_DE/DABMAN-i200/352-9266-10619/

Zojuist getest en het werkt prima.
Zeker voor de non-cd versie die geen bluetooth heeft is dat handig. Ik heb zelf de cd versie met bluetooth en dat werkte ook prima, maar dit is toch nog iets handiger. Je krijgt op de display ook het albumhoesje en verdere gegevens te zien.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Nu online
dirkjesdirk schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 12:54:
[...]

De Dabman i200 en i200cd modellen inmiddels Spotify Connect ondersteuning. Kwestie van de nieuwste firmware installeren.
https://www.telestar.de/de_DE/DABMAN-i200-CD/352-9266-11234/
https://www.telestar.de/de_DE/DABMAN-i200/352-9266-10619/

Zojuist getest en het werkt prima.
Zeker voor de non-cd versie die geen bluetooth heeft is dat handig. Ik heb zelf de cd versie met bluetooth en dat werkte ook prima, maar dit is toch nog iets handiger. Je krijgt op de display ook het albumhoesje en verdere gegevens te zien.
Ter info: er zijn recent weer wat updates geweest van de dabman firmware. Aangeraden wordt om te upgraden. Ik had wat problemen met de reconnectie na het uitschakelen.

[ Voor 3% gewijzigd door dirkjesdirk op 27-01-2018 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
dirkjesdirk schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:32:
[...]

Ter info: er zijn recent weer wat updates geweest van de dabman firmware. Aangeraden wordt om te upgraden. Ik had wat problemen met de reconnectie na het uitschakelen.
Thx. Ik verkeerde in de veronderstelling dat hij die wel van het Internet zou halen, maar dat moet dus via USB.

Ik moet trouwens altijd het weer laten weergeven als hij uitstaat om hem aan het netwerk verbonden te laten blijven.

Ik heb de Dabman sinds kort trouwens aan een vast netwerk hangen en het lijkt erop dat hij sneller begint met streamen. Nog steeds jammer dat hij 2 seconden wil bufferen en dat hij lang niet zo snel begint met afspelen als bijvoorbeeld de Squeezebox Radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
ik heb de geneva world dab radio zonder internet. Dab+ ontvangst in huis is top. heb geen internet radio nodig met zoveel zenders die ik nu ontvang.
Deze heb ik op MP nieuw gekocht met 1 jaar garantie voor 129 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
ik heb inmiddels mijn Geneva WorldRadio DAB+ kunnen verkopen. Dab+ begon steeds meer te storen.

Ben nu op zoek naar een opvolger, en ik zag de Radio 3Sixty van teufel. Is er iemand van tweakers die deze heeft staan/ beluistert?

Wil deze graag als opvolger kopen. hij ziet er leuk uit, en vervolgens van wat ik lees een goed geluid. Zit ook inter net radio op en ik kan er tevens mee streamen vanaf mijn pc. Maar is toch een hoop geld, en ik hoor graag of iemand deze al heeft mogen bewonderen/horen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Vandaag de Radio 3Sixty van teufel besteld. Ben benieuwd. Ik zal mijn ervaring ter zijnde tijd hier wel plaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
dirkjesdirk schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:32:
[...]

Zijn er nog ergens firmware updates te vinden? Op de productpagina's lijkt het te ontbreken.

De update van begin dit jaar heeft het instellen van favorieten >5 bijna geheel onwerkbaar gemaakt met foutmeldingen en random gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Nu online
Rukapul schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:59:
[...]

Zijn er nog ergens firmware updates te vinden? Op de productpagina's lijkt het te ontbreken.

De update van begin dit jaar heeft het instellen van favorieten >5 bijna geheel onwerkbaar gemaakt met foutmeldingen en random gedrag.
Nee, ik kon vorige week ook geen updates meer vinden op de site van telestar.
Geen idee wat er aan de hand is.

De laatste firmware van de CD versie heb ik nog wel ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 20:47
Verschil tussen FM en DAB+ is echt dag en nacht. In de auto heb ik beide en luister standaard naar DAB+ signaal. Nadeel: Het is digitaal.

Als bij digitenne het signaal slecht was, had je sneeuw, later bij digitale tv etc, is het aan of uit. Dat heb je ook bij FM vs DAB+. Als DAB+ slecht signaal heet, is het signaal gewoon weg en valt het geluid uit. Ik merk op stukken waar ik rijd met slecht ontvangst dat hij steeds aan het schakelen is tussen DAB en FM om toch het signaal bestaande te houden. Als je echter een zender luistert die niet op FM zit, hoor je simpelweg niets meer.

Overigens ontgaat mij de logica van DAB in huis. Netwerk kabel of Wifi erop en je kunt alle zenders ter wereld ongeveer beluisteren. Is een veel mooiere toevoeging dan het beperkte DAB aanbod.

[ Voor 7% gewijzigd door nldls op 28-10-2018 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm9050
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-11-2020
Hi,
zelfde probleem hier :
heeft iemand nog een firmware file voor de Imperial i200,
op complete publieke internet is geen enkele meer te vinden
Ik wou m'n Dabman upgraden tbv Spotify support
Alvast bij voorbaat erg veel dank voor het posten van een werkend linkje
Jc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gisteren in het bezit gekomen van de Teufelradio Radio3sixty.Met enkele drukken op de rechterknop kun je in no-time de hele radio installeren.Als je het geluid hoort word je heel erg blij.Het mooi volle geluid komt werkelijk overal vandaan en als je hem op spotify zet(menu)dan hoor je kraakhelder en loepzuiver de klanken van je geselecteerde muziekbron.Hij speelt ook van USB-stick af en op diezelfde plaats kun je ook je telefoon opladen(handige bijfunctie)Ondersteund eigenlijk alle formaten muziek en gelukkig ook flacbestanden.Ik heb de radio ook al een paar gekozen zenders(internetradio )laten afspelen en die waren kraakhelder.Eigenlijk is er maar een minpuntje.Er zit GEEN afstandsbediening bij.Je moet zelf de hard/zachtknop bedienen.8 weken mag je hem uitproberen en de garanties zijn ook heel goed.Voor het DABT+gebruik moet je zomers buiten zitten omdat eigenlijk binnen bijna geen DABT+ te ontvangen is.De internet radiozenders komen heel zuiver kraakvrij binnen.Ik ben heel tevreden met deze aankoop.Een aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Verwijderd schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:18:
Ik ben gisteren in het bezit gekomen van de Teufelradio Radio3sixty.Met enkele drukken op de rechterknop kun je in no-time de hele radio installeren.Als je het geluid hoort word je heel erg blij.Het mooi volle geluid komt werkelijk overal vandaan en als je hem op spotify zet(menu)dan hoor je kraakhelder en loepzuiver de klanken van je geselecteerde muziekbron.Hij speelt ook van USB-stick af en op diezelfde plaats kun je ook je telefoon opladen(handige bijfunctie)Ondersteund eigenlijk alle formaten muziek en gelukkig ook flacbestanden.Ik heb de radio ook al een paar gekozen zenders(internetradio )laten afspelen en die waren kraakhelder.Eigenlijk is er maar een minpuntje.Er zit GEEN afstandsbediening bij.Je moet zelf de hard/zachtknop bedienen.8 weken mag je hem uitproberen en de garanties zijn ook heel goed.Voor het DABT+gebruik moet je zomers buiten zitten omdat eigenlijk binnen bijna geen DABT+ te ontvangen is.De internet radiozenders komen heel zuiver kraakvrij binnen.Ik ben heel tevreden met deze aankoop.Een aanrader dus.
Voor de radio is een update geweest. Je kunt een app downloaden via de playstore, en kun je makkelijk de radio bedienen via je gsm.

• dirkjesdirk
  • Nu online
dirkjesdirk schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:34:
[...]

Inmiddels krijg ik mijn updates via internet binnen en wordt bij het inschakelen gevraagd of je wil updaten. Dus waarschijnlijk is dat de reden dat er op de website geen firmware bestanden meer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
dirkjesdirk schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 14:56:
[...]

Inmiddels krijg ik mijn updates via internet binnen en wordt bij het inschakelen gevraagd of je wil updaten. Dus waarschijnlijk is dat de reden dat er op de website geen firmware bestanden meer staan.
Bijzonder.

Ik heb de i200 (geen CD) en heb nog nooit een melding van online firmware gehad. Is er een methode om te bepalen welke versie erop staat?

Overigens is het zonder kopie van de huidige versie niet heel aantrekkelijk om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomassoTweaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-10-2023
dirkjesdirk schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:34:
[...]

Beste Dirk, heb een Dabman i200 en zou graag weten of de laatste firmware erop zit. Kun je mij zeggen welke versie jij erop hebt (eerst 5 letters is genoeg) . Dit ivm spotify ondersteuning.
Ik heb zelf TN91HK31-h06h**ad-h113a-5513 erop staan.
vr groet, Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Nu online
TomassoTweaker schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:08:
[...]

Beste Dirk, heb een Dabman i200 en zou graag weten of de laatste firmware erop zit. Kun je mij zeggen welke versie jij erop hebt (eerst 5 letters is genoeg) . Dit ivm spotify ondersteuning.
Ik heb zelf TN91HK31-h06h**ad-h113a-5513 erop staan.
vr groet, Tom
TN9SHC6A

Ik heb wel de CD versie dus die is daarom wellicht anders

[ Voor 7% gewijzigd door dirkjesdirk op 06-03-2022 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
dirkjesdirk schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 19:26:
[...]

TN9SHC6A

Ik heb wel de CD versie dus die is daarom wellicht anders
Heb jij toevallig een update bestand? Mijn firmware is corrupt en kan deze nergens vinden. Ook de TN9SHC6A

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Nu online
proditaki schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:17:
[...]

Heb jij toevallig een update bestand? Mijn firmware is corrupt en kan deze nergens vinden. Ook de TN9SHC6A
Oef. Wellicht nog ergens op een ouwe schijf. Maar dan moet ik hard gaan zoeken.
Ik begreep dat je gewoon een mailtje naar telestar.de moet sturen. Dan krijg je de firmware toegezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
dirkjesdirk schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:50:
[...]

Oef. Wellicht nog ergens op een ouwe schijf. Maar dan moet ik hard gaan zoeken.
Ik begreep dat je gewoon een mailtje naar telestar.de moet sturen. Dan krijg je de firmware toegezonden.
Ok. Ga ik een mailtje dichten naar de mensen van telestar. Hoop dat ze me verder helpen.

PSN: proditaki specs

Pagina: 1