Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn PC-gaming dagen zijn grotendeels voorbij. Ik heb nu nog een gigantische Chieftec toren met hardware van 4-5 jaar geleden staan. Ik wil overstappen naar een elegantere mini-tower gericht op regulier gebruik en het soepel kunnen streamen en afspelen van 4K beeld voor in de komende jaren. Hij staat in de woonkamer naast mijn TV.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Gezien het meenemen van een aantal onderdelen en mijn beperkte wensen heb ik het idee dat het onder de €400 moet lukken. Ik wil echter wel zeker zijn dat ik prijs/kwaliteit goed afstem. Ik betaal liever iets meer voor onderdelen waarmee ik langer vooruit kan. Vandaar deze vraag ook.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige setup:
AMD Phenom II X4 955 3,2Ghz
AMD Radeon HD 5800
4GB DDR3
Crucial SSD 50 GB
RECOM PE-M600 voeding
Ik wil meenemen de voeding, SSD en videokaart.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe behuizing, mobo, processor en geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt mij geen bal uit. Prijs/kwaliteit is het belangrijkste.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil in ieder geval een energiezuinige processor. De computer staat namelijk grote delen van de dag aan.
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?[i]
Concreet: Ik wil vooral advies op beste bang for buck. Hou het liefste goedkoop maar wees niet bang om een voorstel te doen wat boven de €400 ligt als ik onzin praat. Ik ben totaal niet meer op de hoogte van hardware tegenwoordig. Mijn wensen zijn echt veranderd door het niet meer PC-gaming, dus misschien is deze hele vraag wel overdreven en stel ik me aan. Toekomstbestendigheid is echter belangrijk.Wil weer 4-5 jaar vooruit kunnen.
Daarnaast: is het meenemen van de videokaart verstandig of zal het eerder een bottleneck worden?
Eigen onderzoek
Hier ben ik tot nu toe op uitgekomen:
Alvast bedankt!
Mijn PC-gaming dagen zijn grotendeels voorbij. Ik heb nu nog een gigantische Chieftec toren met hardware van 4-5 jaar geleden staan. Ik wil overstappen naar een elegantere mini-tower gericht op regulier gebruik en het soepel kunnen streamen en afspelen van 4K beeld voor in de komende jaren. Hij staat in de woonkamer naast mijn TV.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Gezien het meenemen van een aantal onderdelen en mijn beperkte wensen heb ik het idee dat het onder de €400 moet lukken. Ik wil echter wel zeker zijn dat ik prijs/kwaliteit goed afstem. Ik betaal liever iets meer voor onderdelen waarmee ik langer vooruit kan. Vandaar deze vraag ook.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige setup:
AMD Phenom II X4 955 3,2Ghz
AMD Radeon HD 5800
4GB DDR3
Crucial SSD 50 GB
RECOM PE-M600 voeding
Ik wil meenemen de voeding, SSD en videokaart.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe behuizing, mobo, processor en geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt mij geen bal uit. Prijs/kwaliteit is het belangrijkste.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil in ieder geval een energiezuinige processor. De computer staat namelijk grote delen van de dag aan.
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?[i]
Concreet: Ik wil vooral advies op beste bang for buck. Hou het liefste goedkoop maar wees niet bang om een voorstel te doen wat boven de €400 ligt als ik onzin praat. Ik ben totaal niet meer op de hoogte van hardware tegenwoordig. Mijn wensen zijn echt veranderd door het niet meer PC-gaming, dus misschien is deze hele vraag wel overdreven en stel ik me aan. Toekomstbestendigheid is echter belangrijk.Wil weer 4-5 jaar vooruit kunnen.
Daarnaast: is het meenemen van de videokaart verstandig of zal het eerder een bottleneck worden?
Eigen onderzoek
Hier ben ik tot nu toe op uitgekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4500T Tray | € 93,- | € 93,- |
| 1 | MSI H110M PRO-VD | € 53,99 | € 53,99 |
| 1 | Fractal Design Define C | € 83,- | € 83,- |
| 1 | Crucial CT8G4DFD8213 | € 49,- | € 49,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 278,99 | |
Alvast bedankt!