Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eerste gaming desktop/ volledige setup

Pagina: 1
Acties:

• iBombs
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Ik heb 2 maanden geleden al een topic aangemaakt, namelijk dit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1730789
Ik heb dit allemaal nog eens laten bezinken en nog wat gewerkt om bij te verdienen voor mijn pc en nu ben ik klaar om een deftige pc/ setup op te stellen en te kopen. Ik volg nu al 3 maanden het desktop aankoopadvies forum.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral gaan gamen en internetten met mijn nieuwe computer. Games die ik zal spelen zijn Watch Dogs 2 en GTA V. Ik ben nu 17 en ga volgend jaar naar de universiteit en zal daar zeker een richting volgen die naar de informatica aanleunt en waar ik zal moeten programmeren en het zou fijn zijn als ik om mijn desktop thuis dan ook nog wat kan gaan programmeren dan moet ik niet steeds een kleine laptop gebruiken. De desktop moet dus ook gewoon deftig kunnen programmeren.
Ik wil ook een dualboot draaien met Windows 10 en Hackintosh, op Windows zal ik gamen en op de Hackintosh zal ik dan internetten en gewoon wat tekstverwerking enz., dus de componenten moeten compatibel zijn met een Hackintosh, de componenten in de lijst in de topicstart zijn normaal allemaal compatibel dit heb ik gecontroleerd.
Ik heb vaak ook veel programma's naast elkaar open staan, vooral veel tabbladen naast elkaar met YouTube en misschien nog een game(maakt die game in de achtergrond veel verschil).

Wat mag het systeem gaan kosten?
De setup mag maximum 1500 euro kosten met verzendingskosten(wel naar België). Maar via een vriend van mijn vader, die computers en dergelijken verkoopt, kan ik ook dingen vragen/bestellen maar dan aan inkoopprijs waarschijnlijk of de middelmaat tussen inkoopprijs en verkoopprijs, al weet ik niet hoe de inkoopprijzen zijn, misschien weet iemand hier op tweakers hier wel meer van.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets, games moeten ook nog aangekocht worden binnen het budget.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 253,40€ 253,40
1Gigabyte GA-Z170-HD3 DDR4€ 104,59€ 104,59
1Gigabyte Radeon RX 480 G1 Gaming 8G€ 277,01€ 277,01
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1TP-Link TL-WDN4800€ 33,56€ 33,56
1LG 29UM58-P Zwart€ 211,75€ 211,75
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 21,95€ 21,95
1Scythe Kotetsu€ 29,95€ 29,95
1Cooler Master MasterKeys Lite L Combo RGB (Azerty BE)€ 49,99€ 49,99
1Logitech G602 Wireless Gaming Mouse€ 54,99€ 54,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 106,95€ 106,95
1Grand Theft Auto V (UK versie), PC (Windows)€ 33,49€ 33,49
1Watch_Dogs 2, PC (Windows)€ 42,94€ 42,94
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 132,12€ 132,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.474,59

Ik ga ook nog een extended muismat kopen via amazon ofzo voor 10 euro dus dit zit ook in het budget.
Muis en toetsenbord staan nog niet vast maar zal wel in dezelfde price range blijven. Toetsenbord moet gewoon ofwel met wit backlight zijn oftewel rgb. Muis moet draadloos zijn, comfortabel en moet niet echt een gaming mouse zijn, bijvoorbeeld de https://tweakers.net/pric...wireless-mouse-zwart.html
Ik heb ook geen internetkabel in mijn kamer en een powerline zal niet goed werken denk ik, want mijn kamer is later bijgebouwd en er zit veel(25tal meter of meer) kabel tussen mijn kamer en de centrale kast en dan nog een 15tal meter tussen de centrale kast en waar de powerline dan zal worden aangesloten. Daarom zou ik ook deze netwerkkaart kopen.
Ik heb bewust voor de 29 inch ultrawide monitor gekozen omdat dat wel handig is om te multitasken en het geeft toch een andere dimensie aan gamen.
Ik ga misschien nog een kleine hdd kopen voor het Hackintosh gedeelte want dat lijkt mij toch handiger of is het mogelijk om de hdd vanuit mijn 7-jarige laptop de hp pavilion dv7 te halen en deze in mijn desktop te steken? Ook heb ik nog een 10 jaar oude desktop van mijn ouders staan kan ik daar eventueel de hdd uithalen voor het Hackintosh gedeelte.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst amd gpu en intel cpu, zodat deze compatibel zijn met ene Hackintosh. Voor de rest gewoon kwalitatieve merken, iets die een deftige tijd meekan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De desktop moet wel mooi zijn want deze komt op mijn bureau te staan, ik zou graag toch een strakke setup hebben. De desktop moet toch wel futureproof zijn en toch zeker 7 jaar meegaan, met dan een tussentijdse upgrade van de gpu.

Ga je overklokken?
Ik zou de i5 6600K, toch rond 4.5Ghz of meer willen krijgen. En ik ga misschien ook nog mijn ram overklokken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou willen vragen of deze build aan mijn wensen voldoet en of je er persoonlijk nog iets zou aan veranderen, heb je eventueel nog tips, aanmerkingen of aanpassingen vermeld ze dan asjeblieft. Dit is mijn eerst desktop build dus alles is welkom.

Alvast bedankt voor het lezen en de hulp.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:23

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Je hebt nu twee muizen, want bij dat toetsenbord zit ook al een muis volgens mij. En ik zou toch even kijken of je een netwerkkabel kunt trekken, gamen over WiFi is meh.

En games zou ik kopen via http://www.cdkeys.com, scheelt weer een tientje.

[ Voor 18% gewijzigd door Bart ® op 29-12-2016 22:15 ]

Cunning linguist.

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik zou als ik jouw was nog wat aan je opslag doen.

Je wil OS X, Windows, GTA V en Watch dogs 2. Dat zou prima passen op een 525 gb SSD, maar toch zou ik je aanbevelen er nog een kleine SSD bij te kopen voor OS X.

Mocht je dat niet doen kan je eventueel een 2e partitie aanmaken op je ssd, en die oude hdd zou ik er bij stoppen voor extra opslag, maar ik zou er geen besturingssysteem opzetten.

• iBombs
  • Niet online
Bart ® schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:13:
Je hebt nu twee muizen, want bij dat toetsenbord zit ook al een muis volgens mij. En ik zou toch even kijken of je een netwerkkabel kunt trekken, gamen over WiFi is meh.

En games zou ik kopen via http://www.cdkeys.com, scheelt weer een tientje.
Ja, maar ik heb gelezen op reviews dat de muis bij het toetsenbord van slechte kwaliteit is en zou daarom er een andere bijkopen om die te vervangen. Een netwerkkabel trekken is niet echt mogelijk bij mij thuis dan moet ik muren openbreken en dergelijke. Bedankt voor de link, is deze betrouwbaar en heb je er zelf al gekocht?
misterTweakers schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:15:
Ik zou als ik jouw was nog wat aan je opslag doen.

Je wil OS X, Windows, GTA V en Watch dogs 2. Dat zou prima passen op een 525 gb SSD, maar toch zou ik je aanbevelen er nog een kleine SSD bij te kopen voor OS X.

Mocht je dat niet doen kan je eventueel een 2e partitie aanmaken op je ssd, en die oude hdd zou ik er bij stoppen voor extra opslag, maar ik zou er geen besturingssysteem opzetten.
Heb je zelf ervaring met 2 verschillende partities en Hackintosh want als ik opzoek of dit problemen geeft bij het updaten van OS X en de andere partitie van Windows. Een tweede kleine ssd past niet echt meer binnen het budget.

• misterTweakers
Optie:
pricewatch: Sandisk SSD Plus 120GB

Op het problemen kan geven met updaten zou ik niet weten. Ik denk dat je toch veiliger zit met het aanschaffen van een 2e SSD. Stel als je problemen zou ondervinden met het updaten van je Hackintosh staat je Windows data veilig op je andere SSD.

• iBombs
  • Niet online
misterTweakers schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:27:
Optie:
pricewatch: Sandisk SSD Plus 120GB

Op het problemen kan geven met updaten zou ik niet weten. Ik denk dat je toch veiliger zit met het aanschaffen van een 2e SSD. Stel als je problemen zou ondervinden met het updaten van je Hackintosh staat je Windows data veilig op je andere SSD.
Dan ga ik over mijn budget ik ga denk ik gewoon beginnen met een HDD en als ik zie dat ik OS X toch veel gebruik en te traag vind dan kan ik nog een SSD bijkopen.

• misterTweakers
Ook een goede optie inderdaad :)

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:23

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

iBombs schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:44:
[...]

Ja, maar ik heb gelezen op reviews dat de muis bij het toetsenbord van slechte kwaliteit is en zou daarom er een andere bijkopen om die te vervangen. Een netwerkkabel trekken is niet echt mogelijk bij mij thuis dan moet ik muren openbreken en dergelijke. Bedankt voor de link, is deze betrouwbaar en heb je er zelf al gekocht?
Ik heb daar al genoeg games gekocht ja :). Betrouwbare zaak.

Cunning linguist.

• iBombs
  • Niet online
Bart ® schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:56:
[...]

Ik heb daar al genoeg games gekocht ja :). Betrouwbare zaak.
Heel erg bedankt voor de tip

• iBombs
  • Niet online
Zal ik met deze pc/setup GTA V en Watch Docs en Watch Docs 2 op ultra settings kunnen spelen op 60fps?

• RubenByte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11-2022
Op 1080p (Full Hd) is de RX 480 8GB prima te gebruiken voor hele hoge of ultra settings op de meeste games. Of alles op het maximum kan, ligt aan de game.

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-11 21:23

Genius-General

Expect the Unexpected

Voor je games een paar handige sites om de goedkoopste site te vinden. In de regel zijn alle sites wel betrouwbaar
http://www.allkeyshop.com/blog/
https://isthereanydeal.com
Bespaart je een hoop centjes 8)

Edit: Voor je wifi, https://tweakers.net/pricewatch/554221/asus-pce-ac55bt.html Deze knalt er net even wat meer snelheid door

[ Voor 23% gewijzigd door Genius-General op 04-01-2017 17:57 ]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
iBombs schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:38:
[...]

Dan ga ik over mijn budget ik ga denk ik gewoon beginnen met een HDD en als ik zie dat ik OS X toch veel gebruik en te traag vind dan kan ik nog een SSD bijkopen.
Je wil gewoon een SSD end of story...
Die pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB is al redelijk ruim voor enkele games, een OS (x2) en wat data...

Snap al helemaal niet waarom je een 2de SSD zou nemen als je dan net zo goed de 750GB versie kan kopen... (maar dit hoeft dus niet 525GB is al een leuk begin)

Later te weinig plek? Dan prik je er een HDD of (dan) goedkopere SSD bij.

Snap trouwens niet waarom je persé Hackintosh nodig hebt om te internetten en tekstverwerking te doen...

[ Voor 7% gewijzigd door Inrage op 04-01-2017 19:28 ]

• iBombs
  • Niet online
iBombs schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:42:
Zal ik met deze pc/setup GTA V en Watch Docs en Watch Docs 2 op ultra settings kunnen spelen op 60fps?
Bedankt ;)
Genius-General schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:53:
Voor je games een paar handige sites om de goedkoopste site te vinden. In de regel zijn alle sites wel betrouwbaar
http://www.allkeyshop.com/blog/
https://isthereanydeal.com
Bespaart je een hoop centjes 8)

Edit: Voor je wifi, https://tweakers.net/pricewatch/554221/asus-pce-ac55bt.html Deze knalt er net even wat meer snelheid door
Bedank voor de sites, maar het probleem is dat niet alle wifi cards werken met hackintosh, weet jij of deze werkt want op internet vind ik er niets van.
Inrage schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 19:26:
[...]

Je wil gewoon een SSD end of story...
Die pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB is al redelijk ruim voor enkele games, een OS (x2) en wat data...

Snap al helemaal niet waarom je een 2de SSD zou nemen als je dan net zo goed de 750GB versie kan kopen... (maar dit hoeft dus niet 525GB is al een leuk begin)

Later te weinig plek? Dan prik je er een HDD of (dan) goedkopere SSD bij.

Snap trouwens niet waarom je persé Hackintosh nodig hebt om te internetten en tekstverwerking te doen...
Ik wil een 2de SSD omdat partities met een dual boot voor problemen zorgt tijdens het updaten van de verschillende OS. En hackintosh is gewoon een voorkeur die ik heb, ieder z'n ding volgens mij ik probeer gewoon graag vanalles eens.

• Genius-General

Genius-General

Expect the Unexpected

iBombs schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:37:
[...]
Bedank voor de sites, maar het probleem is dat niet alle wifi cards werken met hackintosh, weet jij of deze werkt want op internet vind ik er niets van.
Heb verder geen idee van Hackintosh maar bij mij de eerste hit op google zegt dat het wel kan.
https://www.tonymacx86.co...e-ac68-el-capitan.171258/

• iBombs
  • Niet online
Genius-General schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:13:
[...]

Heb verder geen idee van Hackintosh maar bij mij de eerste hit op google zegt dat het wel kan.
https://www.tonymacx86.co...e-ac68-el-capitan.171258/
Degene die jij linkte was de Asus PCE-AC55BT en degene waar men daar over spreekt is de Asus PCE-AC68. Is dat geen verschil, werkt de andere daarom want ze hebben andere typenummers of maakt dat niet uit?

• Genius-General

Genius-General

Expect the Unexpected

iBombs schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 23:09:
[...]

Degene die jij linkte was de Asus PCE-AC55BT en degene waar men daar over spreekt is de Asus PCE-AC68. Is dat geen verschil, werkt de andere daarom want ze hebben andere typenummers of maakt dat niet uit?
Allermachtig wat een verschillen allemaal.. 8)7
Heb ook geen idee hoe zinnig hackintosh is, mischien hier iemand met ervaring?

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 16:36
Een speciale topic over het kopen van serial codes via websites.
ps) bij enkele winkels krijg je soms een 'gratis' spel.

Online Gamekeys kopen - Deel II

[ Voor 18% gewijzigd door noud op 05-01-2017 00:46 ]

• iBombs
  • Niet online
noud schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 00:43:
Een speciale topic over het kopen van serial codes via websites.
ps) bij enkele winkels krijg je soms een 'gratis' spel.

Online Gamekeys kopen - Deel II
Bedankt voor tip ;)
Pagina: 1