Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met de CPU EZ debug LED blijft branden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JJuless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-11 12:05
Vandaag heb ik zelf mijn pc gebouwd. Maar nadat ik alles had aangesloten en ging testen brandde het EZ debug LED CPU van het moederbord. Deze brandt continu zodra de pc aangezet wordt. Ook krijg ik niets te zien op het beeldscherm, alle poorten op het moederbord en grafische kaart heb ik getest en er veranderde niets.

Mijn vraag is dus wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

Mijn pc bestaat uit:
MSI 3GB D5 GTX 1060 Gaming X 3G
Intel Core i5-6600 3300 1151 BOX
CooMas Hyper212 Evo
Shark SilentStorm SFX 500 M Gold 500W
Seag 1TB ST1000DM003 7200 SA3
Sharkoon DG7000-G blue ATX
MSI Z170A PC MATE Z170
SSD 120GB 410/560 SP550 SA3 ADA
D4 8GB 2133-15 Value Select COR

Ik heb al geprobeerd om de BIOS te resetten, ram geheugen verplaatsen en de processor er opnieuw ingedaan maar dit heeft niets geholpen

Beste antwoord (via JJuless op 30-12-2016 11:11)

Verwijderd

Is de cpu stroomkabel aangesloten?

Vreemde keuze trouwens, een SFX voeding in een ATX behuizing waar meer dan genoeg ruimte is voor een ATX voeding. Vraag me ook af of de cpu kabel het gaat redden achter het moederbord langs zonder dat er behoorlijke spanning op de kabel en/of connector komt te staan. Het is ook heel goed mogelijk dat de kabel te kort is. Korte kabels is vrij normaal voor een SFX voeding omdat deze in veel kleinere behuizingen wordt gebruikt. Dan heb je niets aan kabels van 70 cm omdat de overtollige lengte toch ergens netjes moet worden weggewerkt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2016 09:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Vreemde keuze trouwens, een SFX voeding in een ATX behuizing waar meer dan genoeg ruimte is voor een ATX voeding. Vraag me ook af of de cpu kabel het gaat redden achter het moederbord langs zonder dat er behoorlijke spanning op de kabel en/of connector komt te staan. Het is ook heel goed mogelijk dat de kabel te kort is. Korte kabels is vrij normaal voor een SFX voeding omdat deze in veel kleinere behuizingen wordt gebruikt. Dan heb je niets aan kabels van 70 cm omdat de overtollige lengte toch ergens netjes moet worden weggewerkt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2016 09:58 ]

• JJuless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-11 12:05
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:19:

de kabel is inderdaad te kort, jammer genoeg kom ik hier nu pas achter. Maar toch bedankt!

Verwijderd

Wat voor mij heeft geholpen is dat je de CMOS batterij voor een paar minuten verwijdert van je moederbord en hem er daarna weer in doet.
De CMOS batterij ziet er als volgt uit: https://www.lifewire.com/how-to-clear-cmos-2624545
(Scroll naar oplossing 2)
Ik hoop dat dit werkt voor je,
Groet Vince.