Raspberry (scherm) gaat niet aan

Pagina: 1
Acties:

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Nu dacht een vriend de Raspberry als scherm te kunnen gebruiken, maar was er nog een Raspberry zelf nodig ? Dus die is aangesloten zoals de handleiding aangeeft. Er brand een rood lampje, maar meer gebeurd er niet. Via een SD card reader is de SD kaart met de USB verbonden, en zijn beide USB power mogelijkheden (1 = netadapter aangesloten). Geen signaal....

Enig idee wat er is, of kan hij alles terug zenden?

...

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:00
Om te booten moet je gewoon het sd kaart slot gebruiken en niet de sd kaart vanaf USB lezer.

• Luxicon
spokje schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:17:
Om te booten moet je gewoon het sd kaart slot gebruiken en niet de sd kaart vanaf USB lezer.
Oke dankje, maar er zit een grote SD kaart bij, daar zie ik geen aansluiting voor?

...

• spokje
Je hebt micro sd nodig. Slot reader zit op onderkant van bordje. Je rasp werkt ws gewoon prima maar het is logisch dat ie niet boot zonder een micro sd kaart met systeem files erop.

[ Voor 78% gewijzigd door spokje op 29-12-2016 21:23 ]

• Luxicon
Oke, waarom doen ze er dan een gewone SD kaart bij met de OS erop? Maar goed, dan zal ik kijken of hij een Micro SD heeft klaarliggen. Is dat allemaal ook nodig om Windows via dat Raspberry schermpje te zien?

...

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Laten we bij het begin beginnen: Wat hebben jullie exact gekocht? Als je niet weet wat het is of hoe het heet, geef dan even een link naar de producten in de webshop waar het besteld is.

[ Voor 48% gewijzigd door TommyboyNL op 29-12-2016 21:25 ]

• spokje
Misschien moet je je even verdiepen in de Raspberry voordat je ermee aan de slag gaat :)

Windows draait alleen de shell hé, dat weet je? Je krijgt niet een startmenu ofzo.

• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 11:36
Luxicon schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:23:
[...]

Oke, waarom doen ze er dan een gewone SD kaart bij met de OS erop? Maar goed, dan zal ik kijken of hij een Micro SD heeft klaarliggen. Is dat allemaal ook nodig om Windows via dat Raspberry schermpje te zien?
Windows ga je sowieso niet kunnen draaien op een raspberry, hoogstens windows IOT edition, maar dat is verre van een standaard windows

• Luxicon
spokje schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:25:
Misschien moet je je even verdiepen in de Raspberry voordat je ermee aan de slag gaat :)

Windows draait alleen de shell hé, dat weet je? Je krijgt niet een startmenu ofzo.
Volgens mij kun je het Raspberry scherm toch gebruiken, om daar Windows mee te zien? Het gaat puur om het beeld, niet om Windows zelf te draaien. :)

...

• TommyboyNL
  • Niet online
Luxicon schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:26:
[...]

Volgens mij kun je het Raspberry scherm toch gebruiken, om daar Windows mee te zien? Het gaat puur om het beeld, niet om Windows zelf te draaien. :)
Huh? Wat probeer je in hemelsnaam te te bereiken?

• Luxicon
De bedoeling is inderdaad puur als extra monitor te gebruiken. Er zijn namelijk niet veel 7" schermen te vinden en ook redelijk geprijsd zijn.

...

• TommyboyNL
  • Niet online
TommyboyNL schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:25:
Laten we bij het begin beginnen: Wat hebben jullie exact gekocht? Als je niet weet wat het is of hoe het heet, geef dan even een link naar de producten in de webshop waar het besteld is.

• Rimshaker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 22:35
Zit er in die "grote" geheugenkaart, niet een kleine micro die je eruit kunt schuiven..?

• Luxicon
Rimshaker schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:34:
Zit er in die "grote" geheugenkaart, niet een kleine micro die je eruit kunt schuiven..?
Je hebt gelijk, voor mij is zo'n adapter iets nieuws. Daar zit de Micro SD kaart in. Inmiddels aangesloten en het scherm werkt gelukkig.

Nu nog zien hoe het als scherm voor Windows kan gaan fungeren. In ieder geval heeft m'n maat niets gesloopt tijdens het monteren van alles.

...

• TommyboyNL
  • Niet online
Begrijp ik nou goed dat je het beeld van een normale PC of laptop op het schermpje van je RPi wilt laten zien? Dat gaat knap lastig worden zonder delays. Je kan overwegen een RDP sessie te starten vanaf de RPi, of iets als VNC te gebruiken. Fijn zal het in elk geval niet werken (Windows is niet gemaakt voor 800x480...).

• Luxicon
TommyboyNL schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:39:
Begrijp ik nou goed dat je het beeld van een normale PC of laptop op het schermpje van je RPi wilt laten zien? Dat gaat knap lastig worden zonder delays. Je kan overwegen een RDP sessie te starten vanaf de RPi, of iets als VNC te gebruiken. Fijn zal het in elk geval niet werken (Windows is niet gemaakt voor 800x480...).
Dat klopt, al hoeft hij er niet zozeer Windows 10 zelf mee aan te sturen, maar Z1 Dashboard.
http://www.z1simwheel.com/dashboard/manual/timing.cfm
Al is het daar wel van belang dat de vertraging niet heel groot is, gezien het als info is voor simracing.

...

• TommyboyNL
  • Niet online
Koop dan iets als dit: https://www.aliexpress.co...-systems/32602844785.html , is vast een factor 3 goedkoper dan die overpriced RPi meuk.

Hoe hadden jullie eigenlijk bedacht die RPi aan te sluiten op zijn PC?

[ Voor 14% gewijzigd door TommyboyNL op 29-12-2016 21:43 ]

• Luxicon
TommyboyNL schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:43:
Koop dan iets als dit: https://www.aliexpress.co...-systems/32602844785.html , is vast een factor 3 goedkoper dan die overpriced RPi meuk.

Hoe hadden jullie eigenlijk bedacht die RPi aan te sluiten op zijn PC?
Oke dankje, maar hij heeft juist zo'n scherm? Of is dit iets anders, gezien die HDMI poort en blauwe printplaat? Zij hebben dus een eigen toevoeging gemaakt, aan het Raspberry scherm?

PS. Er zit een HDMI poort op de Raspberry, dus hij dacht dat zo aan te kunnen sluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door Luxicon op 29-12-2016 21:46 ]

...

• TommyboyNL
  • Niet online
Luxicon schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:46:
[...]

Oke dankje, maar hij heeft juist zo'n scherm? Of is dit iets anders, gezien die HDMI poort en blauwe printplaat? Zij hebben dus een eigen toevoeging gemaakt, aan het Raspberry scherm?

PS. Er zit een HDMI poort op de Raspberry, dus hij dacht dat zo aan te kunnen sluiten.
TommyboyNL schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:25:

[ Voor 53% gewijzigd door TommyboyNL op 29-12-2016 21:47 ]

• Luxicon
In ieder geval bedankt voor de hulp. Al kan hij er nu niets mee. Dus ik zal hem adviseren een ander product te kopen, want dit display werkt niet als Windows display.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
FFS, hoe moeilijk is het nou om aan te geven wat jullie exact gekocht hebben!? Wil je niet geholpen worden ofzo?

• Luxicon
TommyboyNL schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:17:
FFS, hoe moeilijk is het nou om aan te geven wat jullie exact gekocht hebben!? Wil je niet geholpen worden ofzo?
Alles is al retour. Dat gaat voor geen meter werken. Het is niet geschikt als directe monitor, dat is wel duidelijk.

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:16

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

meuk weg

@TS misschien voortaan eerst even google gebruiken voor je iets aanschaft ?

Soms vraag ik me serieus af of er wel een moderator op dit forum zit.

Ja dus, maar ik heb ook een leven.

[ Voor 44% gewijzigd door SA007 op 31-12-2016 18:56 ]

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Koop je altijd alles eerst voordat je gaat zoeken of het überhaupt kan? 8)7

Haha echt bizar dit.

[ Voor 57% gewijzigd door spokje op 30-12-2016 07:47 ]

Pagina: 1