Vraag

• Pen en papier
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-11-2024
Vandaag ontving ik mijn nieuwe monitor, een Iiyama X2481HS-B1. Ik hoop dat er andere forumleden zijn die deze ook in gebruik hebben, want ik ben net een probleempje tegengekomen: ik krijg het beeldscherm niet gekanteld. Volgens de specificaties en de handleiding kan het wel.
Alhoewel de online handleiding niets over schroefjes zegt, heb ik het idee dat er een schroefje losgedraaid moet worden, maar omdat ik meestal schroefjes beschadig tijdens het draaien, en de monitor mogelijk terugstuur, leek het me wijzer het eerst te vragen.
Misschien ben ik ook wel gewoon te voorzichtig.
Ik heb het ook al aan de klantenservice van de winkel gevraagd, per mail, maar het zal wel even kunnen duren voor ze reageren en ik sta te popelen om er mee aan de slag te gaan, dus vandaar dat ik het ook aan jullie vraag.

Alle reacties

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 22:30
Naar voren of achteren kantelen? Dat is voet vasthouden en duwen/trekken aan de bovenkant.
90 graden draaien? Dat kan deze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pen en papier
Ja, naar voren en achteren kantelen. De schroef waar ik het over had, lijkt bij nader inzien geen stijve as te hebben (daarom leek het me dat kantelen niet mogelijk was), maar het uiteinde te zijn van een sterke veer (zoals in een pen, maar dan met veel meer weerstand).

Nou heb ik nog een vraag. Ik kan het niet goed zien, maar die veer zit óf vast aan een ijzeren plaat, óf gaat er doorheen. De monitor wil ik op een dag aan een monitorarm bevestigen, en voor het mooie en voor het handige wil ik dan wel het voetstukdeel er van af hebben, anders hangt er zo'n soort staart onder. Maar dat kan er alleen af als ik de plaat er uit schuif, lijkt me, maar dat zal wel niet lukken als die veer er doorheen gaat. Zijn er mensen die weten hoe dit zit, mensen die het scherm aan een monitorarm hebben gehangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:13
anders lees je eerst even de handleiding. daar staat dit soort informatie meestal gewoon in genoemd..

https://iiyama.com/nl_nl/products/prolite-x2481hs-b1/

Pagina 5, 6 & 7 |:( En p12 voor het kantelen van het scherm

[ Voor 16% gewijzigd door nachtnet op 01-01-2017 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pen en papier
Die heb ik al meerdere malen gelezen, maar omdat de monitor op de verkeerde plekken meegeeft in plaats van te kantelen, vond ik het toch wel raadzaam om eerst bij ervaringsdeskundigen te informeren. Helemaal vanwege die schroef, waardoor ik me afvroeg of het wel kon.
Mijn eerste vraag is denk ik wel opgelost nu het om een veer lijkt te gaan in plaats van een stijve schroef (harder duwen/trekken en hopen dat er niets breekt), over mijn tweede vraag staat het er niet in.

[ Voor 31% gewijzigd door Pen en papier op 01-01-2017 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Pen en papier schreef op zondag 1 januari 2017 @ 22:02:
Die heb ik al gelezen, dat staat ook in mijn openingspost. Mijn eerste vraag is denk ik wel opgelost nu het om een veer lijkt te gaan in plaats van een stijve schroef (harder duwen/trekken en hopen dat er niets breekt), over mijn tweede vraag staat het er niet in.
jawel

en als je altijd schroeven kapotmaakt gebruik je verkeerde schroevedraaiers

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 01-01-2017 22:14 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pen en papier
Ik weet niet of we het over hetzelfde onderdeel hebben van de monitor. Ik kan geen afbeelding uploaden en aanwijzen wat ik bedoel met een pijl want daarvoor heb ik niet genoeg karma. Er wordt van twee delen in de handleiding beschreven hoe je die los kunt maken: de monitorvoetbasis, en de monitorvoet, op bladzijde 7. Van het deel met de kabelhouder wordt niet beschreven hoe je het los kunt maken, en dit deel bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Link naar imgur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gewoon aan trekken, zo strak zitten die klemverbindingen meestal niet.
Pagina: 1