Van high end 55 inch tv tot low end..

Pagina: 1
Acties:

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 16:44
Ik zoek een ?
ca. 55 inch smart tv om m.n. via plex films en TV series te kunnen kijken. Verder kijk ik af en toe tv.

Wat is je budget?
Het gaat niet zo zeer om een budget, danwel meer om prijs/kwaliteit tov mijn gebruikerservaring

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zoals hierboven wil ik m.n. plex gebruiken om mijn HD films te streamen. Nu gebruik ik nog chromecast (toevallig sinds nieuwe router hier wat problemen mee, maar dat ter zijde). Ik kijk niet heel veel tv, af en toe wat sport. Gamen doe ik niet.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik hink continu op 3 gedachten....
1. top of the bill, 55b6, heeft geloof ik plex add-ons dus dat komt mooi uit. Ik vraag mij echter alleen af of ik deze investering wel terug ga zien. Ga ik bij mijn gestreamde films wel verschil merken? Voegt OLED daar wel echt iets toe. Hetzelfde geldt voor tv kijken, in hoeverre merk je verschil met een OLED tv? 4K content zie ik mij zo 1 2 3 nog niet bekijken......
2. 55ks7000. Stukje goedkoper en volgens mij nog steeds prima beeldkwaliteit. Ook plex add-on. Het chrome, glimmende onderste randje vind ik er echter vrij goedkoop storend uitzien.
3. panasonic dxw784 of samsung ku6400.. Relatief goedkoop. TijdensTV zie je het verschil mogelijk toch niet echt? En voor af en toe die film... is dat wel de investering waard?

Zoals je kan zien lopen mijn gedachte alle kanten op. Ik weet gewoon weg niet of ik het de hele investering wel waard vind. Denken jullie dat als ik hier af en toe een filmpje stream en een voetbal pot kijk veel verschil in kwaliteit ga merken :?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als het je niet uitmaakt, zoals je zelf al laat blijken; koop dan de TV waar je je het lekkerst bij voelt en "hopen" dat 'ie inderdaad niet teveel tegen valt of tegen werkt.

Ik kan niet in je portomonnee kijken maar bij een TV van 1500 Euro, zou ik er toch voor kiezen dat deze de beste beeldkwaliteit geeft en dat add-ons ondergeschikt zijn. OLED gaat zeker een verschil opleveren vanwege de hoge mogelijke contrasten. Neemt niet weg dat als je alleen maar oude DVD's streamt, dat je dan weer geen OLED nodig hebt.

HD films *kuch* zijn in verschillende maten en vormen. Laat ik het subtiel zeggen; 1080p van kleiner dan 8GB is net zo goed/slecht als 720p op 15Mbps. Uiteindelijk komt dat neer op codec, aantal codering-passes etc. waardoor je wel/geen kwaliteitsverschil gaat zien.

Als extra idee: bekijk even of pricewatch: LG 55EG910V Zwart iets voor je is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-10 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

Oled vind ik persoonlijk echt wel een stuk mooier dan een LED tv.
Zelfs hele goede led tv;s (als de KS8000) hebben het "zwaar" tegen een Oled.

Daarbij zie je nu redelijk vaak dat met een beetje onderhandelen de 55B6 voor 1999,- te verkrijgen is.
Een korte zoektocht geeft aan dat en ks7000 toch zo'n 15 a 1700,- kost. (geen idee of daar nog meer af te halen is met onderhandelen). Maar met dat relatief kleine verschil zal ik voor de LG gaan.

Maar het belangrijkste is om je af te vragen wat voor kijker je bent.
Ik zal mijn ouders bv echt nooit de LG aan raden. Die kijken "gewoon" tv en af en toe een serie.
En hun huidige tv staat echt "fout" afgesteld. Die zien dat ook niet en zijn zo tevreden.
Het is dus echt zonde voor hun om voor een OLED te gaan.

Maar als je een film liefhebber bent (en dat in goede kwaliteit bekijkt) dan wil je waarschijnlijk wel voor een OLED gaan. Eventueel idd een 1080p OLED.

In jouw geval met af en toe een filmpje en voetbal zal ik niet gauw een OLED aangeven
maar eerder gewoon de panasonic. Wat trouwens ook een prima LED tv is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.