Toon posts:

Geen geluid uit laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben nooit ontevreden geweest over het geluid uit m'n kleine Samsung. Als ik wat hogere kwaliteit wil, plug ik een koptelefoon in. Gisteren zelfs het genoegen gesmaakt van geluid uit m'n stereo via een kabeltje van laptop naar m'n versterker... Maarrrr....

Ik heb klaarblijkelijk wat kapot gemaakt, want er komt geen geluid meer uit. Niet via de interne speaker, niet via de koptelefoon of de stereo. Wat heb ik verkeerd gedaan?? Heeft het iets met niet matchende uitgangsimpedantie te maken?

De cinch uitgang doet het niet meer.... Maar ik heb net gemerkt dat geluid via de usb poort wel werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2016 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Moeilijk zo te zeggen.
Is je stereo installatie geaard? Zo niet, dan kan er via de netfiltering een potentiaal (spanning) op de aardaansluiting van je installatie staan. Sluit je dan je laptop aan, ook al is die niet geaard (zwevend) dan nog kan er even een spanningsverschil tussen laptop en installatie bestaan. Weliswaar kort, maar voldoende om kwetsbare elektronica te beschadigen.
Is je installatie geaard en je laptop niet, dan geldt hetzelfde. Ja laptop kan op een bepaald potentiaal staan en dat moet gelijk worden aan het potentiaal van je installatie. Het is een kwestie van condensatorladingen hoe dit allemaal uit pakt.
Je kunt echter ook eens je hele software geluidsketen na lopen. Voor hetzelfde geld staat je chinch uitgeschakeld. Het is maar een suggestie.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Veng7 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:16:
Moeilijk zo te zeggen.
Voor hetzelfde geld staat je chinch uitgeschakeld. Het is maar een suggestie.
Werkt "weer". Na uitgeschakeld te hebben en weer ingeschakeld te zijn. Weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Ja. Computers zijn soms net spoken. In elk geval fijn dat het opgelost is.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?