Toon posts:

Ernstig beschadigde partitie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de partitie in kwestie probeer te benaderen krijg ik de volgende melding: Schrijfstructuur is beschadigd en onleesbaar

Deze ernstig beschadigde partitie probeer ik te repareren. Ik gebruik hiervoor EaseUS data recovery.
In eerste instantie was het veelbelovend, ik zag de bestandsnamen in het resultaat.
Zo heb ik vele foto's kunnen redden, althans, dat dacht ik. Nu heb ik een hele rits foto's met een bijbehorende .db extensie. Dus zeg maar parijs5.jpg heeft nu ook een parijs5.db. Ik kan de foto dus niet zien. (wel openen maar geen resultaat)

Iets zegt mij dat deze 2 bestanden elkaar nodig hebben, dus misschien moet ik dit mergen.
Zou tweakers hierin misschien hulp kunnen bieden?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2016 17:47 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wat gebeurt er als je de gerecoverde PARIJS5.JPG opent in een tekenprogramma? En wat gebeurt er met PARIJS5.DB als je die geforceerd opent in een tekenprogramma?

Neem aan dat je wel een recovery naar een andere disk hebt gedaan en niet op dezelfde partitie je data hebt geprobeerd te herstellen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 17:47:
En wat gebeurt er als je de gerecoverde PARIJS5.JPG opent in een tekenprogramma? En wat gebeurt er met PARIJS5.DB als je die geforceerd opent in een tekenprogramma?

Neem aan dat je wel een recovery naar een andere disk hebt gedaan en niet op dezelfde partitie je data hebt geprobeerd te herstellen?
de melding die ik krijg als ik het met paint wil openen: Paint kan dit bestand niet lezen. Dit is geen geldig bitmapbestand, f deze opmaak wordt niet ondersteund.
db bestand krijg ik sowieso niet geopend

vraag 2: recovery op een andere schijf ja

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even niet Paint gebruiken; dat is nogal een "dom" programma. Wil je Irfanview even proberen en/ook Notepad++

Irfanview probeert alles te openen en geeft zelfs een melding als een bestand wel gelezen kan worden maar omgezet moet worden. Notepad++ kan je een bestand mee openen en in ieder geval zien of de header van de file wel overeenkomt met de naam (in de header bijvoorbeeld AVI maar de naam is dan JPG en dat werkt niet altijd).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 17:52:
Even niet Paint gebruiken; dat is nogal een "dom" programma. Wil je Irfanview even proberen en/ook Notepad++

Irfanview probeert alles te openen en geeft zelfs een melding als een bestand wel gelezen kan worden maar omgezet moet worden. Notepad++ kan je een bestand mee openen en in ieder geval zien of de header van de file wel overeenkomt met de naam (in de header bijvoorbeeld AVI maar de naam is dan JPG en dat werkt niet altijd).
jpg toont enkel nulnulnulnul in notepad
.db ook..
denk dat het aardig verneukt is.. aangezien alle bestandsgroottes hetzelfde zijn

Afbeeldingslocatie: https://content.screencast.com/users/fboening/folders/Jing/media/b53fe339-acda-4701-bdd7-ce551a58065d/2016-12-29_1754.png

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-01 17:34
Knap, een topic starten zonder enige hard- of software te vermelden .....
Zie forumregels.

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

Renault schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:57:
Knap, een topic starten zonder enige hard- of software te vermelden .....
Zie forumregels.
Niet echt relevant in deze, het gaat hier over iets softwarematigs.
Dus hoeft er echt niet een hele opsomming van hardware gegeven te worden.

[ Voor 34% gewijzigd door MarElo op 29-12-2016 23:07 ]

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2016 @ 17:56:
[...]

.db ook..
denk dat het aardig verneukt is.. aangezien alle bestandsgroottes hetzelfde zijn

[afbeelding]
Thumbs kan je sowieso deleten.
Probeer de grotere files eens te renamen naar waar jij denkt dat je ze ook opgeslagen hebt.
JPG,of BMP etc.

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2016 @ 17:56:
[...]

.db ook..

[afbeelding]
Je schrijft Notepad, gewoon de standaard Kladblok? Probeer het eens met Notepad++, deze is beduidend slimmer en krachtiger.

Heb een soortgelijk issue een paar jaar geleden bij de hand gehad. Na het overzetten van de data naar gezonde HDD waren de files een stuk groter en waren deze in te zien. Waar ik wel achter ben gekomen is het aantal malen dat een item gedupliceerd van de schijf wordt gehaald door EaseUS data recovery.

Heb je de gegevens gekopieerd naar een normale/gezonde plek en daarna proberen te openen met een van genoemde programma's? Geeft dat een eerste oplossing?

Automatiseren kun je leren

Pagina: 1