Ik heb mijn chromecast via mijn smart tv optical out aangesloten op mijn receiver. Toch ben ik niet geheel tevreden over het geluid met bijvoorbeeld Spotify. Nu zit ik erover te denken om mijn receiver te vernieuwen voor een die wel een hdmi input heeft. Zou dat een kwaliteitsverbetering opleveren? Of is de 320kbs van Spotify gewoon niet voldoende voor een mooi geluid?
Ik kan eigenlijk nergens vinden of deze TV het geluid van een HDMI-source direct doorgeeft. De hoofdvraag is dus: doet de TV iets met het geluid (digitaal - analoog en weer naar digitaal), zodat er kwaliteitsverlies optreedt?
...
TV: Sony Bravia KDL 50 W805B
Receiver: Pioneer VSX D511
Fronts: B&W 685 S2
Edit: in totaal gebruik ik een 3.1 opstelling, maar voor muziek speelt bovenstaande opstelling in stereo-modus.
Ik kan eigenlijk nergens vinden of deze TV het geluid van een HDMI-source direct doorgeeft. De hoofdvraag is dus: doet de TV iets met het geluid (digitaal - analoog en weer naar digitaal), zodat er kwaliteitsverlies optreedt?
...
TV: Sony Bravia KDL 50 W805B
Receiver: Pioneer VSX D511
Fronts: B&W 685 S2
Edit: in totaal gebruik ik een 3.1 opstelling, maar voor muziek speelt bovenstaande opstelling in stereo-modus.
[ Voor 7% gewijzigd door Bard1982 op 29-12-2016 17:38 . Reden: toevoeging ]