Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Edge Router X SFP icm Vodafone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Klapperboom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 15:41
Allen,

Dit weekend bezig geweest om mijn EdgeRouter X SFP aan de praat te krijgen maar helaas.
Ik heb een Vodafone 500/500 fiber verbinding welke is geleverd met een Draytek router. Ik heb hierna de Vodafone SFP module direct aan de SFP poort (eth5) gehangen van de Edge Router en via de wizzard de basic setup gedraaid. Hierin aangegeven dat internet wordt ontsloten via SFP (eth5) via VLAN 300 en dat ik de overige 5 poorten (switch0) als switch poorten wil configureren. Na een herstart zie ik netjes dat SFP (eth5) op Vlan 300 een ip adres heeft gekregen en kan ik via de ingebouwde CLI op de ERX een ping doen naar 8.8.8.8. Het internet tot op de router lijkt dus te werken.
Ik krijg alleen geen internet op de aangesloten poorten (switch0) . Ik krijg netjes een ip-adres/GW en DNS maar heb geen internet verbinding. Wie zou mij hier verder mee kunnen helpen?

groet,
Aaron

Beste antwoord (via Klapperboom op 09-01-2017 13:16)

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-11 12:14
Je MASQ rule op het tabblad firewall/nat -> NAT moet wel de translation doen naar eth0.300 en niet eth0.

U+

Alle reacties

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Moet je niet nog routing aanzetten tussen beide?

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:24

Blokker_1999

Full steam ahead

Kijk eens in je configuratie onder routing waar je default route naartoe gaat.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-11 13:41

ShadowAS1

IT Security Nerd

dingen die je kan checken:
-Routing table van je ERX
-Routig table van je PC
-NAT Rules op je ERX. Je hebt sws een srcnat rule nodig om verkeer naar buiten te tillen.

Stel, je wan is ETH5 en je lan is br0 dan heb je een NAT Rule nodig, die al het verkeer vanaf je interne range, welke NIET naar je interne range gaat te routen naar eth5

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-10 23:14

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Geef eens je output van show configuration all dan kunnen we zien wat je autoconfig precies heeft gedaan.

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-11 21:14
Ik ga binnenkort precies hetzelfde doen, een EdgeRouter X SFP met Vodafone glasvezel. Nul ervaring met Ubiquiti, dus ik volg dit topic graag, hoop dat het je lukt!

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • Beste antwoord

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-11 12:14
Je MASQ rule op het tabblad firewall/nat -> NAT moet wel de translation doen naar eth0.300 en niet eth0.

U+

• Klapperboom
Zal maandag even een show config geven, nu even een weekendje weg ;)
Bedankt voor het meedenken alvast.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Klapperboom schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:21:
Zal maandag even een show config geven, nu even een weekendje weg ;)
Bedankt voor het meedenken alvast.
Is het gelukt?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Klapperboom
ShadowAS1 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:16:
dingen die je kan checken:
-Routing table van je ERX
-Routig table van je PC
-NAT Rules op je ERX. Je hebt sws een srcnat rule nodig om verkeer naar buiten te tillen.

Stel, je wan is ETH5 en je lan is br0 dan heb je een NAT Rule nodig, die al het verkeer vanaf je interne range, welke NIET naar je interne range gaat te routen naar eth5
Hier zat het probleem dus. de standaard NAT regel stond ingesteld op ETH5 wat op zich klopt, maar gezien hier door Vodafone een VLAN op staat moest ik ETH5 (VLAN ID) selecteren. Hierna werkte internet gelijk.

Nu nog even het TV VLAN aan de praat zien te krijgen.

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-11 20:17

jeka

Support your local club.

Klapperboom schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:23:
[...]

Hier zat het probleem dus. de standaard NAT regel stond ingesteld op ETH5 wat op zich klopt, maar gezien hier door Vodafone een VLAN op staat moest ik ETH5 (VLAN ID) selecteren. Hierna werkte internet gelijk.

Nu nog even het TV VLAN aan de praat zien te krijgen.
Is dit nog gelukt? Ik ga ook overstappen en vroeg me af hoe de config er uit ziet.

FCG

• Klapperboom
Hoi,

Nee helaas niet, Ik krijg het TV VLAN niet meer aan de praat.
op VLAN 300 krijg ik netjes een IP adres, en sinds een aantal weken krijg ik op VLAN 640 geen ip adres meer.
Moet er nog even verder induiken.

Verwijderd

Lukt het je om die 500Mbps vol te trekken? Of is de Edge Router X daar te langzaam voor? Ik heb zelf ook 500/500 en overweeg er eentje aan te schaffen.

• spotnetter
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-10 00:21
hoooi goedeavond!

ik zit hier met precies hetzelfde geval, ik heb t mobile 500-500 en heb mn draytek modem eruit gegooid en een ubiquiti edge x sfp router aangeschaft.
ik heb vlan's aangemaakt op eth5, daar waar mn sfp signaal binnen komt.

dus ik heb:
eth5.100
eth5.300
eth5.640

allen hebben een ip adres gekregen van t mobile, dus so far so good.
maar nu zit ik met het volgende, ik weet niet hoe ik het eth5.300 signaal door sluis naar mn switch0 (lan0,1,2,3 en 4)

jij had er ook problemen mee, maar het is je uiteindeljk wel gelukt.. kan iemand me hier misschien vertellen hoe?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-11 13:28

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En had je gezien dat dit antwoord: Jeroen_ae92 in "Edge Router X SFP icm Vodafone" als Beste Antwoord was geselecteerd door de topicstarter? Het is notabene groen gekleurd en is ook de eerste post onder de vraag.

• spotnetter
is helemaal gelukt bij mij, na een firmware update.. daarvoor liep hij steeds in de soep.
nu probeer ik nog een bridge te maken tussen de eht5.300 waar het internet op binnen komt en eth0, daar waar mn airport router op staat. zodat mn airport een publiek ip krijgt. iemand enig idee?

• hduinkerken
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-10 21:28
Hallo,

Kan een van de mensen die het internet werkend hebben gekregen wat voor sfp tranceiver jullie gebruiken.
Ik heb het idee dat de fout hier zit, ik krijg met geen mogelijkheid link op eth5, wanneer ik de boel terugzet naar de draytek krijg ik wel direct link.
Heb de firmware naar de laatste versie gebracht 1.9.7
Ik gebruik zelf de originele tranceiver uit de draytek router
"show interfaces ethernet eth5 sfp" geeft de volgende output:
  • connector=SC
  • vendor=Draytek
  • oui=00-50-7F
  • part=455-0000007-01
  • rev=1.0
  • serial=01029610432
  • date=160112

• base25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10-2022
Hier het zelfde probleem. Die SFP lijkt alleen met de Draytek van T-mobile te werken. Ik heb diverse werkende configs van mede tweakers gebrobeerd. Zowel met de mediaconverter mc220l als de edgerouter x sfp krijg ik de link niet werkend. Op de edgerouter heb ik alle mogelijke instellingen op de sfp uitgeprobeerd (10,100,1000 fixed & automatic speed). Ook ik heb met firmware 1.9.7 getest met SFP P/N 455-0000007-01 Draytek.
Hebben ze bij T-mobile soms iets veranderd aan de apparatuur/configuratie die ze uitgeven?
Als ik niet mijn eigen apparatuur of een modem only op de glasvezel kan gebruiken, dan ga ik mijn abonnement weer heel snel opzeggen.

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
base25 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 15:23:
Hier het zelfde probleem. Die SFP lijkt alleen met de Draytek van T-mobile te werken. Ik heb diverse werkende configs van mede tweakers gebrobeerd. Zowel met de mediaconverter mc220l als de edgerouter x sfp krijg ik de link niet werkend. Op de edgerouter heb ik alle mogelijke instellingen op de sfp uitgeprobeerd (10,100,1000 fixed & automatic speed). Ook ik heb met firmware 1.9.7 getest met SFP P/N 455-0000007-01 Draytek.
Hebben ze bij T-mobile soms iets veranderd aan de apparatuur/configuratie die ze uitgeven?
Als ik niet mijn eigen apparatuur of een modem only op de glasvezel kan gebruiken, dan ga ik mijn abonnement weer heel snel opzeggen.
Ik heb hier meerdere Gbics liggen die werken met de Edgerouter / Edgeswitches.
Doe maar even een DM

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• spotnetter
Is het met een andere sfp module wel gelukt? Zoja, met welke?

• Klapperboom
Ik heb inmiddels een US aangeschaft, en hier werkt het perfect op met deze stap voor stap handleiding:
https://community.ubnt.co...-fiber/m-p/2008849#M52235
Pagina: 1