Bose Lifestyle 24 system 'pokt' bij zappen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb een Bose Lifestyle 24 surround set, weliswaar wat verouderd maar werkt nog top.
Er zit hier helaas geen HDMI aansluiting op, heb de set daarom aangesloten met een Optische kabel.
Werkte prima, echter nadat ik de kabel er een keer uit en in gedaan heb om deze netjes weg te werken hoor je een 'pok' geluid en heel af en toe een soort geknetter uit de boxen komen. Verder doet het geluid het gewoon perfect, is enkel tijdens zappen en opstarten..
Heb de kabel vervolgens op mijn KPN digitale tv ontvanger aangesloten, ook dan maakt hij dit geluid.
Heb een nieuwe Optische kabel gekocht en ook dan doet deze nog, overigens wordt het 'lampje' gewoon goed weergeven..

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Bedankt!

Beste antwoord (via Verwijderd op 29-12-2016 16:29)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je kan nog enkele dingen proberen.

- is stekker niet geaard (dus platte stekker): uittrekken, 180 graden draaien, inpluggen
- stekker wel geaard -> 100% zeker dat ook stopcontact geaard is (dus incl. bedrading in de muur)?

Bijna elke versterker heeft vaak op de achterkant een schroefje en/of zekering die klappen kan opvangen. Met een multimeter kan je op dat schroefje (voor een losse aarddraad) vaak wel een lekspanning meten; die moet je dan eventueel gaan afvoeren.

Mogelijk dat Bose nog kan assisteren in het troubleshooten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

pok & knetter klinkt als: jouw electra van/naar de Bose is kapot? Maar voor hetzelfde geldt is het "mainboard" defect waarbij overbelasting niet goed wordt afgevangen of dat er misschien een lekspanning is ontstaan.

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:04:
pok & knetter klinkt als: jouw electra van/naar de Bose is kapot? Maar voor hetzelfde geldt is het "mainboard" defect waarbij overbelasting niet goed wordt afgevangen of dat er misschien een lekspanning is ontstaan.
Bedankt voor het antwoord! Het vreemde is dat het goed gewerkt heeft, ik na ca 2 uur de stekker er even uit heb gehaald om het snoer netjes weg te werken, ik het snoer er weer in heb gedaan en vervolgens begon het 'gepok'

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Je kan nog enkele dingen proberen.

- is stekker niet geaard (dus platte stekker): uittrekken, 180 graden draaien, inpluggen
- stekker wel geaard -> 100% zeker dat ook stopcontact geaard is (dus incl. bedrading in de muur)?

Bijna elke versterker heeft vaak op de achterkant een schroefje en/of zekering die klappen kan opvangen. Met een multimeter kan je op dat schroefje (voor een losse aarddraad) vaak wel een lekspanning meten; die moet je dan eventueel gaan afvoeren.

Mogelijk dat Bose nog kan assisteren in het troubleshooten?