Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw moederbord + CPU + Ram

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FuksYY
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-02-2018
Mijn vraag

I.v.m. het kapot gaan van mijn oude Asus Z87-A moederbord ben Ik opzoek naar iets nieuws.

Mijn vraag is, heeft het zin om over te stappen naar een andere CPU + Mobo i.c.m. DDR4 Ram ten opzichte van mijn huidige setup, 16Gb corsair Dominator, I5 4670k.

Deze cpu zit regelmatig tussen de 80 en 100% tijdens het gamen, hiernaast draai Ik nog een aantal verschillende programma's...

Relevante software en hardware die ik gebruik

I5 4670k
16Gb Corsair Dominator DDR3
Gtx 780

Budget? mocht ik een ander moederbord + cpu + ram + psu willen, dan om en nabij €600-650, de rest pak Ik uit mijn oude pc.
komt zich niet om 20-25 euro mocht het erboven zitten.

Dus graag zou Ik wat advies willen, of ik beter gewoon een nieuw moederbord kan kopen of toch mooi upgraden.

Mvg,
Jeroen Hermsen

Alle reacties

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

De z87 is al wat ouder en mist wat zaken zoals usb 3.1 en Nvme en ddr4 ondersteuning.
Dat moet je afwegen tegen wat je er voor over hebt, je cpu is verder snel zat, daar hoef je niet voor te upgraden.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
In het CPU wereldje gaat het tegenwoordig niet zo snel meer. http://cpu.userbenchmark....-Core-i5-4670K/3503vs1538 Een huidige i5 is bijna evenwaardig aan degene die jij al hebt. Het verschil tussen ddr3 en ddr4 is voor gamen ook niet erg relevant.

Ik zou gewoon een goedkoop Z97 moederbord kopen. pricewatch: Gigabyte GA-Z97-HD3 Z97 en Z87 zijn beiden kanten op compatible, maar Z87's zijn ouder.

• FuksYY
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-02-2018
Dus voor de CPU en Ram heeft het geen zin om te doen?

Dat was dus ook meteen mijn vraag, of het em waard was voor de Cpu / Ram, maar dan ga Ik gewoon mooi voor een nieuwe voeding + moederbord, deze waren in eerste instantie overleden.

Dan weet Ik wat ik ga doen, bedankt voor het advies!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:42
Lijkt mij ook het beste inderdaad, die 4670k gaat (zeker met OC) nog wel even mee.