vraag tot betrekking Drivers up to date houden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-11 16:50
Beste Medetweakers

Ik zit met een vraag tot betrekking over drivers up to date te houden.

Windows 10 Update sommige drivers automatisch al.

Nu lees ik op het rog.asus forum dat INTEL ONLINE CONNECT SERVICE (POSSIBLE ISSUES CAUSED BY THIS SERVICE) problemen geef.

hier even een link voor de gene die meer hierover willen weten...

https://rog.asus.com/foru...s-caused-by-this-service)

Maar wat voor meerwaarde geeft het als ik bijvoorbeeld de cd gebruik en niet de nieuwste drivers ? Dat mijn pc net zo goed loopt op de oude versie's

Betreft hier een recent systeem
Asus maximus VIII Hero Alpha
Intel Core I5 6600K
Asus GTX 1080

Hoor graag jullie meningen hierover

Indien ik dit verkeerd geplaatst heb geef hem maar een flinke schop de juiste richting op :+

[ Voor 6% gewijzigd door marcelmaria op 29-12-2016 14:33 ]

Beste antwoord (via marcelmaria op 31-12-2016 20:45)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Drivers hou je up to date omdat er verbeteringen worden doorgevoerd zowel in performance (bijvoorbeeld net iets meer fps in een game), stabiliteit (tussen hardware & kernel) en security (bijvoorbeeld geen vulnerability).

Als jij niet op internet zit, kan je je CD gebruiken. Maar dat raad ik dus af.

Daarnaast, maar dat is mijn mening, zijn drivers van de fabrikant soms/vaak voorzien van extra gratis bagger en nemen (minimale) overhead in waardoor je machine soms niet zo optimaal loopt als je zou denken. Een ander recent voorbeeld is de Killer Ethernet kaart; veroorzaakt/veroorzaakte bij tientallen mensen issues met stabiliteit, snelheig en lag; als je de bijgeleverde software (van CD dus) allemaal deinstalleerde en gewoon de INF van Killer zelf downloadde, was het probleem zo goed als weg.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• MAX3400

MAX3400

Drivers hou je up to date omdat er verbeteringen worden doorgevoerd zowel in performance (bijvoorbeeld net iets meer fps in een game), stabiliteit (tussen hardware & kernel) en security (bijvoorbeeld geen vulnerability).

Als jij niet op internet zit, kan je je CD gebruiken. Maar dat raad ik dus af.

Daarnaast, maar dat is mijn mening, zijn drivers van de fabrikant soms/vaak voorzien van extra gratis bagger en nemen (minimale) overhead in waardoor je machine soms niet zo optimaal loopt als je zou denken. Een ander recent voorbeeld is de Killer Ethernet kaart; veroorzaakt/veroorzaakte bij tientallen mensen issues met stabiliteit, snelheig en lag; als je de bijgeleverde software (van CD dus) allemaal deinstalleerde en gewoon de INF van Killer zelf downloadde, was het probleem zo goed als weg.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nieuwere versies bevatten meestal bugfixes, en soms wat performance verbeteringen. Dat zijn dan de dingen die je misloopt.
Ze niet installeren is niet per definitie slecht, zeker niet zolang het prima draait.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ieder heeft daar zijn eigen filosofie in. De 1 wil altijd up to date blijven, de ander update alleen wanneer nodig.
Persoonlijk update ik alleen bij (mogelijke)problemen of bij security issue's.
In een uitzonderlijk geval wil ik nog wel eens grafische drivers updaten omdat ze een bepaalde performance boost voor een bepaald spel hebben.

• marcelmaria
Het is dus zeker wel aan te raden om bij schone installatie de nieuwste drivers mee te nemen ? Van de fabrikant

• MAX3400

MAX3400

marcelmaria schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:58:
Het is dus zeker wel aan te raden om bij schone installatie de nieuwste drivers mee te nemen ? Van de fabrikant
Ik zal het wel niet goed uitleggen: de nieuwste drivers van elke afzonderlijke fabrikant.

Heb zelf ook veel Asus boards thuis; daar installeer ik niets van... De chipset-drivers haal ik bij Intel, de geluidskaart bij RealTek, de netwerk-drivers bij Intel, de SATA-controller bij Intel etc. Mijn GPU is een GTX960 dus dan haal ik de drivers bij Nvidia.

Heel soms zal/moet je wel ff de CD bijgeleverd nodig hebben (bijvoorbeeld om overgeklokte zaken te corrigeren of een BIOS te flashen later)

• marcelmaria
MAX3400 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:00:
[...]

Ik zal het wel niet goed uitleggen: de nieuwste drivers van elke afzonderlijke fabrikant.

Heb zelf ook veel Asus boards thuis; daar installeer ik niets van... De chipset-drivers haal ik bij Intel, de geluidskaart bij RealTek, de netwerk-drivers bij Intel, de SATA-controller bij Intel etc. Mijn GPU is een GTX960 dus dan haal ik de drivers bij Nvidia.

Heel soms zal/moet je wel ff de CD bijgeleverd nodig hebben (bijvoorbeeld om overgeklokte zaken te corrigeren of een BIOS te flashen later)
Ik vind het zo drama he om via intel mijn drivers te vinden/zoeken
Het kan aan mij liggen ik kan het er helaas niet vinden

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:05
@marcelmaria

Ik heb precies hetzelfde
Uiteindelijk vind ik ze wel,maar het systeem van de site is echt een drama.

Verder is helaas mijn evaring,nieuw is niet altijd beter.
Meestal zoek ik voordat ik instaleer wel op wat de meningen en ervaringen ermee zijn,zeker met grafische kaart drivers b.v.

• marcelmaria
freaky35 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:16:
@marcelmaria

Ik heb precies hetzelfde
Uiteindelijk vind ik ze wel,maar het systeem van de site is echt een drama.

Verder is helaas mijn evaring,nieuw is niet altijd beter.
Meestal zoek ik voordat ik instaleer wel op wat de meningen en ervaringen ermee zijn,zeker met grafische kaart drivers b.v.
Ben gelukkig niet de enige :D

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon Googlen op Intel INF en je komt een heel eind :P

• MAX3400

MAX3400

marcelmaria schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:06:
[...]

Ik vind het zo drama he om via intel mijn drivers te vinden/zoeken
Het kan aan mij liggen ik kan het er helaas niet vinden
De enige die je nodig hebt voor bijna elk Intel-based consumer moederbord: https://downloadcenter.in...tware-INF-Update-Utility-

Als je iets niet kan vinden, dan ben ik bang dat je wel afhankelijk bent van je eigen inzet/inzicht of eventueel toch van "de fabrikant" zoals ASUS om hun drivers te updaten.

De site van Intel heeft zelfs een auto-aanvullen optie. Zoek je op i219v (voor jouw netwerk), dan vind je niks. Tik je rustig in i219 dan verandert de zoekbalk automatisch naar i219-v.

Zal wel aan mij liggen dan; sites van Intel, Nvidia, etc. kan ik sneller navigeren dan de (relatief trage) site van Asus.

• marcelmaria
MAX3400 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:19:
[...]

De enige die je nodig hebt voor bijna elk Intel-based consumer moederbord: https://downloadcenter.in...tware-INF-Update-Utility-

Als je iets niet kan vinden, dan ben ik bang dat je wel afhankelijk bent van je eigen inzet/inzicht of eventueel toch van "de fabrikant" zoals ASUS om hun drivers te updaten.

De site van Intel heeft zelfs een auto-aanvullen optie. Zoek je op i219v (voor jouw netwerk), dan vind je niks. Tik je rustig in i219 dan verandert de zoekbalk automatisch naar i219-v.

Zal wel aan mij liggen dan; sites van Intel, Nvidia, etc. kan ik sneller navigeren dan de (relatief trage) site van Asus.
Hoe kan het dat asus een nieuwere versie heeft dan intel ?

http://www.asus.com/nl/RO...-ALPHA/HelpDesk_Download/

https://downloadcenter.in...ftware-INF-Update-Utility

Op deze kom ik uit die jij stuurde

intel geeft de 10.1.1.14
Asus de 10.1.1.38

Nu snap ik er niks meer van

• MAX3400

MAX3400

Sorry maar zoals ik eerder al schetste; goed kijken/lezen wat je nodig hebt. Jij linkt bij Asus naar de daadwerkelijke installer terwijl ik link naar de update utility; en daarvan heeft Asus 10.1.1.7 aangeboden. ;)

/edit: en de Intel Updates roept bij mijn (oudere) systeem regelmatig dat er updates zijn terwijl Asus al een jaar geen updates meer uitbrengt voor dat systeem.

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 29-12-2016 15:46 ]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
vinden jullie het nuttig om een driverprogramma te gebruiken ? zoals iobit driver booster. mij lijkt het dat ik heel veel troep binnenkrijg door zulke programma's

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:43
Ik gebruik slimdrivers af en toe. Wel opletten dat de cnet installer soms rotzooi bevat. Dus het vinkje uitzetten in het juiste scherm.
De directory kun je daarna kopieren en gebruiken als een portable versie.
Pagina: 1