• seam999
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-07-2021
Hey Tweakers

ik wil een soort van "memory"-muziekspel maken met korte muziekfragmenten op een raspberry pi (3 model b). hiervoor wil ik graag een noodstop (zonder lock) gebruiken als schakelaar voor het afspelen van de muziekfragmenten op een Raspberry pi (bij het kort indrukken speelt er dan telkens 1 kort fragment af).
ik kan er alleen niet aan uit hoe ik de noodstop moet aansluiten. Kan ik dit op dezelfde manier aansluiten als de kleine drukknoppen voor breadboards of moet ik hiermee nog extra voeding voor voorzien?

en bijkomstig: is het mogelijk om liedjes op een raspberry in shuffle af te spelen zodat men om den duur niet weet welke het volgende liedje zal zijn.

mvg

Cedric :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-09 20:24
Of er een voeding nodig is is natuurlijk afhankelijk van welke knop je gebruikt. De varianten die verlichting erin hebben zullen een aparte voeding nodig hebben om het licht te laten branden. Je kan natuurlijk ook zo'n soort knop in elkaar knutselen van een de handvaten van een fiets en een simpele knop. Sowieso zal dat project wel wat handige referenties bevatten of als basis gebruikt kunnen worden voor je eigen projectje.

Over een shuffle functie; dat is natuurlijk geen probleem. Een simpel Python scriptje kan voor een shuffle zorgen.

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:49

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

JA, dat is geen probleem. De standaard knoppen die je daarvoor kunt gebruiken zijn met een NC of NO contact. Dat wil zeggen: het contact is standaard gesloten en wordt verbroken bij het indrukken of juist andersom. Beide is natuurlijk makkelijk op een gpio in te lezen.

zo een dus: Afbeeldingslocatie: https://www.elektro-rama.nl/contents/media/l_fak-rkc11.jpg

edit: groeten doen we niet aan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door devino op 29-12-2016 19:46 ]

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk