Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een filmpje bekijk op YouTube verschijnen er soms rode puntjes bij de bewegende beelden, als ik deze op pauze zet blijven de rode puntjes staan. Dit zie ik vaak bij donkere vlakken (misschien omdat het daar ook het meest opvalt).
Nu heb ik al wat research gedaan naar dit onderwerp maar ik kon geen concreet antwoord vinden hierop.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Video Card NVIDIA GeForce GT 555M
Manufacturer NVIDIA
Chipset GeForce GT 555M
Dedicated Memory 2.9 GB
Total Memory 4.0 GB
Pixel Shader Version 5.0
Vertex Shader Version 5.0
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
pixel exercizer" http://www.dps.uk.com/freeware_DTP.htm
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Maak eens een screenshot, en een foto van je scherm, en kijk of er op allebei puntjes te zien zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 19:18
Het lijkt mij dat je artifacts hebt die mogelijk veroorzaakt worden door je GPU (grafische kaart).
Vaak betekent dit dat je grafische kaart aan het overlijden is. Mogelijk is het je videogeheugen wat op zn einde is.

Je zou de temperaturen eens kunnen controleren. Zelf gebruik ik daar hwinfo64 voor en zie je een grote lijst met alle temperaturen van de laptop. Je zou ook met gpu-z bij sensors de temperaturen kunnen bekijken. Als de temperaturen aan de hoge kant zijn zou je de koelpasta kunnen vervangen en de laptop schoonmaken met een compressor. Mogelijk is het probleem dan opgelost, maar lijkt mij een YouTube video niet echt grafisch intensief, waardoor ik twijfel of het aan je temperaturen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chaosstorm schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:54:
Het lijkt mij dat je artifacts hebt die mogelijk veroorzaakt worden door je GPU (grafische kaart).
Vaak betekent dit dat je grafische kaart aan het overlijden is. Mogelijk is het je videogeheugen wat op zn einde is.

Je zou de temperaturen eens kunnen controleren. Zelf gebruik ik daar hwinfo64 voor en zie je een grote lijst met alle temperaturen van de laptop. Je zou ook met gpu-z bij sensors de temperaturen kunnen bekijken. Als de temperaturen aan de hoge kant zijn zou je de koelpasta kunnen vervangen en de laptop schoonmaken met een compressor. Mogelijk is het probleem dan opgelost, maar lijkt mij een YouTube video niet echt grafisch intensief, waardoor ik twijfel of het aan je temperaturen ligt.
johnkeates schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:36:
Maak eens een screenshot, en een foto van je scherm, en kijk of er op allebei puntjes te zien zijn.
Ten eerste bedankt voor jullie reactie's. Mijn setup is voorzien van 2 beeldschermen.
namelijk het eigen laptopscherm en een externe monitor. Op de externe monitor die verbonden is met een HDMI kabel verschijnen de rode puntjes en op het laptopscherm echter niet dus nu vraag ik me af of het aan mijn GPU ligt. ik zal binnenkort mijn laptop uit elkaar halen en schoonmaken en nieuwe koelpasta aanbrengen bij de GPU. Hier nog een foto van mijn probleem:
https://www.mupload.nl/img/fcexk3kz9s4cy.jpg

Tempratuur leek me wel in orde hier nog een foto:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/u1yerer663fpd.png

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2017 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 19:18
Ah, oké misschien is het je hdmi kabel. Ik heb een vergelijkbaar iets met een bepaalde adapter, daar krijg ik ook puntjes bij een bepaalde kleur. Dat zou in ieder geval beter zijn dan een kapotte gpu :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Idd even een andere HDMI kabel proberen. Dat soort gekkigheid heb ik ook wel eens gehad. Ook als de kabel los zit kan dit gebeuren.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 11:14
Heb dit al eens gezien, toen ging er spanning over de hdmi kabel/

Tja andere hdmi kabel of misschien even op een andere apparaat testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De is oplossing gevonden! Een hele goedkope HDMI kabel van de Action er tussen gezet en de rode puntjes zijn verdwenen.
Pagina: 1