• Jessed93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-05 14:19
Dag Tweakers,

Vroeger gebruikte ik de gratis versie van ES File Explorer om mijn naar mijn muziek te browsen en die te beluisteren. Ik speelde de muziek af via de ingebouwde muziekspeler van ES File Explorer zelf.

Ik ben vandaag overgeschakeld op Solid Explorer omdat ES tegenwoordig verschrikkelijk veel adware heeft.

Nu kon ik bij de ingebouwde muziekspeler van ES mijn muziek op de 'achtergrond' laten verderspelen, maar dat is bij de ingebouwde muziekspeler van Solid Explorer NIET het geval. Bij de standaard muziekspeler in mijn smartphone gaat dat ook niet. Is dit een instelling die ik kan veranderen (vind het op het eerste zicht niet) of installeer ik best nog een andere muziekspeler uit de Play Store? Zoja, welke is dan de beste keuze?

PS: compressie bij de muziek wil ik absoluut vermijden!

Alvast bedankt!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Staat de muziek op je telefoon of is het over het netwerk? Heel stom, maar VLC werkt op de telefoon ook goed als Muziekspeler.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:35
misschien moet je de app waarmee je afspeelt whitelisten voor accu optimalisaties, het kan zijn dat android de app sluit of dozed als je scherm uit gaat

Strava

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 12:05
Wat bedoel je met 'compressie vermijden'... speel je alleen lossless af?

Ik gebruik 'Blackplayer', speelt prima door op de achtergrond... speelt alleen geen lossless bestanden af.

[ Voor 55% gewijzigd door MicGlou op 29-12-2016 13:30 ]

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:29
MicGlou schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:29:
Ik gebruik 'Blackplayer', speelt prima door op de achtergrond... speelt alleen geen lossless bestanden af.
Gebruik ook blackplayer. Bij mij speelt het wel lossless bestanden. Ik gok dat de chip in jouw telefoon deze codecs niet ondersteunt.

Maar vraagje voor de topicstarter. Waarom gebruik je geen dedicated muziekspeler?
Veel spelers (zoals bijv. blackplayer) bieden de optie om muziek op te zoeken door te browsen door de folders op je telefoon.

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:26
Prulleman schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:28:
misschien moet je de app waarmee je afspeelt whitelisten voor accu optimalisaties, het kan zijn dat android de app sluit of dozed als je scherm uit gaat
Als aanvulling hierop, als je iets van een app als Greenify gebruikt kan deze ook de boel verstieren.

• Jessed93
Slavy schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:26:
Staat de muziek op je telefoon of is het over het netwerk? Heel stom, maar VLC werkt op de telefoon ook goed als Muziekspeler.
Zowel lokaal als netwerk eigenlijk!
Prulleman schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:28:
Goh, ik denk niet dat dat het probleem is hoor. Heb voor die muziekspelers eens de accuoptimalisatie afgezet en nog steeds wordt de app gesloten als ik op de backtoets of hometoets druk.
MicGlou schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:29:
Wat bedoel je met 'compressie vermijden'... speel je alleen lossless af?

Ik speel vooral 320kbps MP3's af, maar ik weet dat sommige muziekspelers de kwaliteit nog verminderen. Dat zou ik liever vermijden!
avec_style schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:41:
[...]

Gebruik ook blackplayer. Bij mij speelt het wel lossless bestanden. Ik gok dat de chip in jouw telefoon deze codecs niet ondersteunt.

Maar vraagje voor de topicstarter. Waarom gebruik je geen dedicated muziekspeler?
Veel spelers (zoals bijv. blackplayer) bieden de optie om muziek op te zoeken door te browsen door de folders op je telefoon.
Ik tracht zo weinig mogelijk apps op mijn smartphone te installeren zodat ik wat overzicht behoud. Daarom dat ik in eerste instantie probeer om de muziekspeler te gebruiken die ingebouwd is in Solid Explorer ofwel de standaard muziekspeler van m'n smartphone. Als het niet mogelijk blijkt te zijn om deze 2 muziekspelers in de background te gebruiken, dan heb ik natuurlijk geen andere keuze. Is 'blackplayer' in die situatie de beste optie denk je?
Knielen schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:10:
[...]

Als aanvulling hierop, als je iets van een app als Greenify gebruikt kan deze ook de boel verstieren.
Nope, ik gebruik geen extra applicaties om mijn batterijduur te verlengen.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:35
bij mij speelt solid gewoon door als ik op home druk en het scherm uitschakel, alleen na 1 nummer stopt ie wel, bedoel je dat? er zit ook geen playlist functionaliteit ingebouwd, je moet het denk ik meer zien als een snelle preview .
Als ik vanuit solid Google Play Music als afspeel app kies, dan krijg je ook een soort mini player, maar die stopt wel als ik naar mijn home screen ga.

Als afspelen vanaf een netwerk share belangrijk is, dan zou ik een muziek app zoeken die dat ondersteund.
Ik begrijp je standpunt over de hoeveelheid apps, maar als muziek luisteren een belangrijke functie is, dan is dat wel een dedicated app waard (lijkt mij).
Aangezien de meeste apps alleen maar lokaal afspelen of van internet streamen zoek je wel iets specifieks, blackplayer gebruik ik zelf niet, maar ik zie zo snel geen netwerk functies erbij staan.
VLC, die hierboven ook is genoemd zou dit wel moeten kunnen.

wat wellicht ook nog een optie is, bij google play music kan je gratis muziek in de cloud zetten, dan kan je dat als online bak gebruiken waarvandaan je kan streamen of offline beschikbaar maken, hoef je niet meer met kabels naar je mobiel te syncen. Ik gebruik dat zelf icm met de betaalde dienst van play music.

Strava

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:29
black player ondersteunt idd geen netwerk shares.
VLC is idd een goede optie (ook al is het meer een videospeler dan een muziekspeler)

• Jessed93
Prulleman schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:21:
bij mij speelt solid gewoon door als ik op home druk en het scherm uitschakel, alleen na 1 nummer stopt ie wel, bedoel je dat? er zit ook geen playlist functionaliteit ingebouwd, je moet het denk ik meer zien als een snelle preview .
Als ik vanuit solid Google Play Music als afspeel app kies, dan krijg je ook een soort mini player, maar die stopt wel als ik naar mijn home screen ga.

Als afspelen vanaf een netwerk share belangrijk is, dan zou ik een muziek app zoeken die dat ondersteund.
Ik begrijp je standpunt over de hoeveelheid apps, maar als muziek luisteren een belangrijke functie is, dan is dat wel een dedicated app waard (lijkt mij).
Aangezien de meeste apps alleen maar lokaal afspelen of van internet streamen zoek je wel iets specifieks, blackplayer gebruik ik zelf niet, maar ik zie zo snel geen netwerk functies erbij staan.
VLC, die hierboven ook is genoemd zou dit wel moeten kunnen.

wat wellicht ook nog een optie is, bij google play music kan je gratis muziek in de cloud zetten, dan kan je dat als online bak gebruiken waarvandaan je kan streamen of offline beschikbaar maken, hoef je niet meer met kabels naar je mobiel te syncen. Ik gebruik dat zelf icm met de betaalde dienst van play music.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Ik kan ook die mini-app van google play music kiezen, maar dat is hetzelfde principe als die ingebouwde mini-app van solid zelf. Die kan je beide niet op de achtergrond laten spelen. Net zoals de standaard 'music'-app op mijn Oneplus 3. Die netwerkshare bereik ik via Solid zelf, dus dat is het probleem niet denk ik?

Wat ik zoek is:

Een oplossing op 1 van die mini-apps in de achtergrond verder te laten spelen (zoals het bij ES File Explorer kon) dmv 1 of andere instelling.

En als dat op geen enkele manier kan, zal ik toch moeten uitkijken naar een aparte, volwaardige muziekspeler zoals blackplayer of iets soortgelijks.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:01

Zorian

What the fox?

Is PowerAmp een optie? Die is behoorlijk uitgebreid.
Pagina: 1