Krijg geen retourlabel van Mediamarkt

Pagina: 1
Acties:

• peter123
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Recent heb ik online een muis besteld bij Mediamarkt, welke totaal niet voldoet. Het scroll wieletje loopt veel te zwaar, dus wilde hem ruilen. 2x retour aanvraag via de website aangevraagd, maar kreeg geen mail met code zoals de website vermelde.
Nu las ik de recensies eens door en het blijkt dat veel positieve recenties door tweakers worden gepost die zich eenmalig inschrijven en nooit meer op de website komen.
Hebben meer mensen ervaring met het retourbeleid van Mediamarkt en welke. De recensies zijn dus onbetrouwbaar.

10kWp zon - 20kWh accu - 62kWh auto - 3,5kW L/L - HAOS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb zonder problemen zelfs een TV-stekkertje van 2 Euro (wat ik tijdens montage zelf had verbogen) mogen ruilen/terugbrengen. Geen enkel probleem.

Vergeet even niet dat je mogelijk andere rechten/plichten hebt omdat je online hebt besteld en ook best eens kan bellen met ze ipv online geen retour-zending te krijgen.

Dat recensies niet kloppen is goed mogelijk; van de 500K leden hier schrijft een klein aantal maar een (valide) recensie. En met 17 miljoen inwoners in NL, heb je dus minder dan 3% van de inwoners als lid hier. Dan moet eenieder zich afvragen of je je aankoop-gedrag wil baseren op wat 1 op de 30 mensen vindt van iets.

Just my 2 cents; hopelijk kan je wel snel met MM je aankoop ongedaan maken en een goede/correcte review over ze schrijven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En wat zei Mediamarkt toen je ze belde met de vraag waar je retourlabel blijft? Op Tweakers verwachten we meer inzet dan dat je nu gegeven hebt.

Laten we hier sowieso geen shopreviews dumpen of ze bespreken, dat kan eventueel in Pricewatch. Tevens heb ik een kleine titelfix uitgevoerd.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Yorinn schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:43:
En wat zei Mediamarkt toen je ze belde met de vraag waar je retourlabel blijft?
Volgens mij heeft hij niet gebeld, maar alleen 2x een retour aangevraagd via de website.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

GlowMouse schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:06:
[...]

Volgens mij heeft hij niet gebeld, maar alleen 2x een retour aangevraagd via de website.
Dus als een website/formulier online niet goed werkt, ga je net zo lang op F5 zitten klikken tot het wel werkt? Of zoek je dan een andere manier om iets geregeld te krijgen met de verkoper (in dit geval een retour-label)?

Als je bij je bank niet kan inloggen op je bankrekening want <random error> , betaal je dan ook je rekeningen niet die je wilde gaan overmaken? :|

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
Staan die mails niet gewoon in de SPAM map?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:06

g0tanks

Moderator CSA
peter123 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:15:
De recensies zijn dus onbetrouwbaar.
Ho eens, dat jij nu een keer een slechte ervaring hebt betekent niet automatisch dat alle goede recensies onbetrouwbaar zijn. Het lijkt mij ook sterk dat een grote winkel als de Mediamarkt jouw express negeert om zo kosten te besparen op een retournering. Het lijkt me veel waarschijnlijker dat er iets misgaat aan jouw kant: zit de email niet in je spam-folder en heb je wel het correcte emailadres opgegeven?

Wat verwacht je daarnaast dat wij voor je kunnen betekenen? Neem eens contact op met de Mediamarkt via de telefoon of door langs te gaan.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Zit er trouwens niet zo'n beetje overal een Mediamarkt? Ik breng mijn bestellingen altijd retour in de winkel, dus is ook nog een optie (los van dat het retourformulier gewoon ontvangen moet kunnen worden).

Anoniem: 27535

De recensies zijn dus onbetrouwbaar.
Boude uitspraken op basis van een N=1 ervaring, terwijl een team van vrijwilligers met regelmaat de reviews tot in detail uitpluizen voor onregelmatigheden.

Ik heb rond de feestdagen ook contact gehad met MediaMarkt support; dat liep ook niet zoals het moest. Met name vanwege de drukte - wat geen excuus mag zijn uiteraard. Probeer het anders eens via de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Hebben meer mensen ervaring met het retourbeleid van Mediamarkt en welke. De recensies zijn dus onbetrouwbaar.
Ik heb laatst wat teruggestuurd naar de Media Markt en ik kreeg zeer snel het e-mailtje. Hij kwam van no-reply@mediamarkt.nl en zo zag hij eruit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pDWQhH7EpT4r06jgZ3juMKqP/medium.jpg

Het retourlabel was een bijgevougde .pdf. Heb je hier wat aan? Ik vond hem er een beetje vreemd uitzien en misschien heb jij hetzelfde en heb je hem hierom niet gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door Ample Energy op 29-12-2016 17:11 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• peter123
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb verder altijd goede ervaringen gehad met Mediamarkt, maar nog nooit service nodig gehad. De mail komt niet in de spambox, tenzij telfort deze eruit filtert. Als bellen helpt ga ik dat maar eens proberen. Thx.

Reageren op moderaties is voor nieuwe en oude leden nog steeds not done. Je kan hiervoor ons een DM-sturen.

[ Voor 20% gewijzigd door Perkouw op 30-12-2016 08:00 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:55

Shunt

Boe

peter123 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:20:
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb verder altijd goede ervaringen gehad met Mediamarkt, maar nog nooit service nodig gehad. De mail komt niet in de spambox, tenzij telfort deze eruit filtert. Als bellen helpt ga ik dat maar eens proberen. Thx.
*knip*
Emailen gaat een stuk sneller en is gratis. Of anders even de online chat proberen als die het nu nog doet.

Verder denk ik eerder dat topics als deze en een verandering van interesses de reden is dat hier veel oude Tweakers niet meer zijn. Dat en onbeschofte reacties van users richting moderators die je op de regels wijzen zullen daar vast niet bij helpen. ;w

[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 30-12-2016 09:37 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Anoniem: 426952

De service die ik heb ervaren van de mediamarkt was altijd bovengemiddeld goed. Niet moeilijk doen, gewoon klantvriendelijk. Nou is mijn laatste ervaring al wel weer een aantal jaren terug. Maar ik ben in de luxe positie dat de MM hier in de stad is en dus de retourprocedure niet via mail maar via een vestiging gaat.
Voorbeeld: 2 jaar oude oral-b met batterij issues werd zondermeer vergoed. Ook andere artikelen met mankement werden ruimhartig vergoed / vervangen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

g0tanks schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:19:
[...]

Ho eens, dat jij nu een keer een slechte ervaring hebt betekent niet automatisch dat alle goede recensies onbetrouwbaar zijn. ..
ftfy .....

als hij goed is is hij per definitie betrouwbaar ... anders was hij niet goed

Iperf

• peter123
  • Niet online
Goed om te horen dat er positieve ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:06

g0tanks

Moderator CSA
Fish schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:29:
[...]

ftfy .....

als hij goed is is hij per definitie betrouwbaar ... anders was hij niet goed
Met 'goed' bedoelde ik in dit geval 'positief'.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-06 11:37
Als de Mediamarkt bij je in de biirt zit, kun je het beste gewoon langs gaan. Het voordeel daarvan is tevens dat je ter plekke gelijk muizen uit kunt proberen en degene kopen die wel bevalt.

Aan de servicebalie bij Mediamarkt heb ik nooit problemen ervaren. Zelfs niet toen ik op een dag twee maal verschillende setjes powerline adapters terug kwam brengen.

Wellicht scheelde het wel dat ik deze ook weer keurig verpakt in de doos inleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:12
Zelf had ik afgelopen week een retour, waarbij ik op de site hier niet op kon klikken. Mailtje gestuurd en kreeg de volgende dag een nette mail:
Beste meneer van der Werf - mediamarkt,

Bedankt dat je contact hebt opgenomen met Media Markt.

Vanwege een systeemstoring, is het aanmaken van online retourlabels op dit moment helaas niet mogelijk.

Omdat we je toch de mogelijkheid willen bieden om jouw bestelling gratis te retourneren, kun je de achterkant van jouw pakbon gebruiken als retourlabel. Je vind daarop ons antwoordnummer, waarnaar je jouw bestelling kosteloos kunt versturen.

Ben je niet meer in het bezit van de pakbon? Dan kun je het artikel, samen met jouw factuur en een begeleidend schrijven, versturen naar het volgende adres:

Media Markt Online Nederland
Antwoordnummer 410
4460 VB Goes

Onze excuses voor het ongemak.

We hopen dat we je hiermee voldoende van dienst zijn geweest. Mocht je verdere vragen hebben, kun je ons bereiken door op deze e-mail te reageren. Ook zijn wij telefonisch bereikbaar op 0800-0366.
Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik had ook al sinds eind december hetzelfde probleem. Geen zin in gedoe> ben gewoon naar de mediamarkt gereden en het product retour gegeven.

Toen ik melding maakte van het probleem da the retoursysteem waarschijnlijk niet werkt (had dit topic toen al gelezen ;))kreeg ik een sneer naar mn hoofd dat ze niet over online gaan en ik beter spullen in de winkel kan kopen :P

[ Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 13-01-2017 18:54 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon m
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-07-2024
Vergeet niet om je artikelnummer/ordernummer in te vullen. Toen ik dit als laatste invulde kreeg ik ook geen retourlabel.

Later nog een keer gedaan en het artikelnummer/ordernummer kon ik het product selecteren en was het opgelost.
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld om shopreviews te bespreken of ze te posten. Je eigen ervaringen mag je in een shopreview plaatsen, niet hier.