Wat kopen voor films af te spelen op een niet smart tv

Pagina: 1
Acties:

• Tiboluk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-09 16:38
Ik zoek een?
iets waarmee ik film bestanden van een externe harde schijf kan afspelen (of via netwerkverbinding op een interne hardeschijf van het toestel zelf). Afstandbediening is ook noodzakelijk

Wat is je budget?
400 €

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
[i]Bestanden afspelen op tv , tv heeft hdmi ingang maar is al 8 jaar oud. geen smart tv dus. Liefst ook optie om er netflix op te installeren. 4K ondersteuning toekomstgericht. Ondertitelbestanden .srt ook weergeven. Zou super zijn moest er een soort van menu zijn en niet gewoon een map structuur.i]

Wat heb je zelf al gevonden?
Ben al bij Coolblue en Alternate geweest. Coolblue zegt koop een mediaspeler, Alternate zegt koop een Nas met chromecast. Vrienden zeggen gewoon een bluerayspeler kopen met ondersteuning voor het meeste type codecs

Welke vragen heb je hier nog over?
Liefst 1 toestel. netwerkverbinding is leuk maar niet noodzakelijk moet wel externe hardeschijven ondersteunen dan.

Bedankt voor het advies en prettige feesten!

[ Voor 4% gewijzigd door Tiboluk op 29-12-2016 12:47 ]

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik heb de HiMedia Q10 Pro en daar kan een schijf in maar werkt ook prima met externe schijven;
https://www.media24store.nl/himedia-q10-pro.html

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-10 13:13
Met de wens voor Netflix en 4K kom je volgens mij bij de Nvidia Shield TV uit. Daar kun je dan Kodi op installeren. Voldoet volgens mij aan al jouw wensen. Is niet meer zo makkelijk aan te komen en volgens mij zit er al een opvolger in de steigers.

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 22:50
buzzbuzz68 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:04:
Met de wens voor Netflix en 4K kom je volgens mij bij de Nvidia Shield TV uit. Daar kun je dan Kodi op installeren. Voldoet volgens mij aan al jouw wensen. Is niet meer zo makkelijk aan te komen en volgens mij zit er al een opvolger in de steigers.
klopt: nieuws: Afbeeldingen komende Nvidia Shield TV-settopbox komen online

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Lijkt me een beetje onzin toekomst gericht te zoeken .
Alle 4k tv`s zijn smart.
En als je bijvoorbeeld een 4k android tv koop
Kun je daar kodi op installeren
Als ik jou was zou ik van die 400 euro, ff doorsparen voor een 4k tv. :D

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik zou voor dat geld voor een Intel NUC gaan. Heb je gelijk alle voordelen van een desktop pc op je tv. Dus niet alleen films kijken maar ook zaken als Kodi, browsen, mail, facebook enz enz. En kun je gewoon meenemen naar je volgende tv.

[ Voor 11% gewijzigd door Techno Overlord op 29-12-2016 16:20 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:49
Zou gaan voor een chromecast en een willekeurige mediaspeler, ik heb zelf een Mede8er MED600X3D.
Totaal kosten 110 + 40 euro

[ Voor 40% gewijzigd door ArnoutV op 29-12-2016 16:24 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:49
Ik zou dan voor de NAS + Chromecast gaan.

Als je dan een 4K TV koopt later, kun je dezelfde NAS gewoon gebruiken. En je oude TV + chromacast parkeer je dan op de slaapkamer ofzo.

TheS4ndm4n#1919

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

coolbvrobin schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:17:

Als ik jou was zou ik van die 400 euro, ff 100 euro doorsparen voor een 4k tv. :D
pricewatch: Philips 43PUS6401 Zilver ;) Android, 4K, redelijke reviews. Neemt niet weg dat ik persoonlijk het gevaarlijk vind om in dit topic al over TV's te beginnen terwijl de kennis/vraagstelling van topicstarter relatief basic lijkt.

Voor de toekomst lijkt me een NAS het handigste als eerste investering. Eventueel een Pi (met Kodi) of Chromecast erbij voor het afspeel-gedeelte. Dan kan er later altijd nog worden uitgebouwd met/naar een duurdere 4K NUC, 4K TV etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HereIsTom schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:58:
Ik heb de HiMedia Q10 Pro en daar kan een schijf in maar werkt ook prima met externe schijven;
https://www.media24store.nl/himedia-q10-pro.html
Waarom blijf jij steeds maar verwijzen naar die specifieke winkel als het product via Tweakers PW ook beschikbaar is bij andere aanbieders? pricewatch: HiMedia Q10 Pro 16GB

Testing, one, two ...

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:38
Ik heb deze genomen (https://www.amazon.de/Vil...5&keywords=raspberry+pi+3) . Werkt voor mij goed.

• HereIsTom
hardware-lover schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:27:
[...]

Waarom blijf jij steeds maar verwijzen naar die specifieke winkel als het product via Tweakers PW ook beschikbaar is bij andere aanbieders?
Omdat ik goede ervaringen heb met media24store.nl

[ Voor 17% gewijzigd door HereIsTom op 29-12-2016 18:52 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiboluk
Het is de himedia Q10 pro geworden.
speelt alles vlot af en de harde schijf kan er makkelijk in.

Afstandsbediening en draadloos toetsenbord erbij zijn zeer gemakkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Tiboluk schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:15:
Het is de himedia Q10 pro geworden.
speelt alles vlot af en de harde schijf kan er makkelijk in.

Afstandsbediening en draadloos toetsenbord erbij zijn zeer gemakkelijk :)
Welkom bij de HiMedia club ;)
Waar heb je 'm gekocht en welke afstandsbediening en toetsenbord heb je erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiboluk
Heb hem bij sos solutions gekocht in Eindhoven. Gratis toetsenbordje bij met USB opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ik heb een Rii i8 Plus toetsenbordje bij mijn HiMedia Q10 Pro, deze werkt ook handig als muis.

Pagina: 1