Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Werkstation Webdevelop/Grafisch/Office 800 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal gebruikt worden bij webdeveloping, lichte grafische werkzaamheden (Photoshop). Verder voor Office pakketten en internet. Bij het werk staan vaak veel verschillende programma's open.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 700 - 900 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis,toetsenbord, monitoren zijn reeds aanwezig

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD en HDD voor opslag bestanden. Er dienen twee schermen aangesloten worden op de computer (kan dit met het huidige moederbord?)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Verder geen eisen / wensen m.b.t. energie / geluidniveau van de computer. Belangrijk is dat de computer lekker snel en soepel werkt.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik heb de volgende vragen:
- Zal onderstaande samengestelde PC snel genoeg zijn voor deze werkzaamheden? Ik vind het belangrijk dat alles snel werkt.
- Is een extra grafische kaart benodigd/aan te raden voor de werkzaamheden? Er zal op het systeem niet gegamed worden, maar Photoshop en een filmpje kijken op YouTube zal wel gebeuren.
- Op de behuizing kan eventueel bespaard worden, de behuizing moet strak zijn en aan de voorkant/bovenkant USB aansluitingen hebben, verder geen eisen.
- Zien jullie verder nog optimalisaties in de samenstelling?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 243,50€ 243,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 87,50€ 87,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Fractal Design Define S€ 75,-€ 75,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 105,95€ 105,95
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 86,95€ 86,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 704,80

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Kun je het begrip 'webdeveloping' iets breder uitleggen? Op het moment kan ik slecht inschatten of je de beheerder bent van meerdere websites ten grootte van Tweakers.net of dat je een familie website onderhoudt.

In ieder geval alvast pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213. Goedkoper en sneller.

Verwijderd

Topicstarter
lactaxative schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:32:
Kun je het begrip 'webdeveloping' iets breder uitleggen? Op het moment kan ik slecht inschatten of je de beheerder bent van meerdere websites ten grootte van Tweakers.net of dat je een familie website onderhoudt.

In ieder geval alvast pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213. Goedkoper en sneller.
Bedankt voor de tip! Denk bij webdeveloping vooral aan ontwikkelen in PHP, Javascript etc. Daarnaast het gebruik van Photoshop.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Het klinkt in mijn oren allemaal naar vrij licht werk. Het systeem zal dan ook met vlag en wimpel slagen. Het zou me zelfs eigenlijk verbazen als een pricewatch: Intel Core i3-6100 Boxed niet volstaat. Ook kun je voor een pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed gaan, die toch wel de meeste bang for buck geeft op het moment.

Een videokaart is voor dit gebruik niet nodig. Je gebruikt hem hoogstens om sneller op te renderen, maar dit is bij 'licht photopshop werk' niet vereist.

Als je een strakke behuizing zoekt, is de Design S een erg goede keus. Het woord strak is bijna uitgevonden voor deze behuizing.

Verder kun je nog kijken naar een efficientere voeding in de vorm van pricewatch: Seasonic G-series 360 watt. De 360 watt zou je namelijk zelfs met een videokaart niet ontstijgen, en hoe hoger het procentueel verbruik, hoe hoger de efficientie. Ook is de bouwkwaliteit van deze voeding zeer goed, tegenover 'gewoon' goed van de CX450M.

Verder kun je eventueel nog kijken naar een kleiner systeem (uATX moederbord+behuizing).

Edit: Op welk systeem doe je op het moment dit werk overigens?

Verwijderd

Topicstarter
lactaxative schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:49:
Het klinkt in mijn oren allemaal naar vrij licht werk. Het systeem zal dan ook met vlag en wimpel slagen. Het zou me zelfs eigenlijk verbazen als een pricewatch: Intel Core i3-6100 Boxed niet volstaat. Ook kun je voor een pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed gaan, die toch wel de meeste bang for buck geeft op het moment.

Een videokaart is voor dit gebruik niet nodig. Je gebruikt hem hoogstens om sneller op te renderen, maar dit is bij 'licht photopshop werk' niet vereist.

Als je een strakke behuizing zoekt, is de Design S een erg goede keus. Het woord strak is bijna uitgevonden voor deze behuizing.

Verder kun je nog kijken naar een efficientere voeding in de vorm van pricewatch: Seasonic G-series 360 watt. De 360 watt zou je namelijk zelfs met een videokaart niet ontstijgen, en hoe hoger het procentueel verbruik, hoe hoger de efficientie. Ook is de bouwkwaliteit van deze voeding zeer goed, tegenover 'gewoon' goed van de CX450M.

Verder kun je eventueel nog kijken naar een kleiner systeem (uATX moederbord+behuizing).

Edit: Op welk systeem doe je op het moment dit werk overigens?
Het is inderdaad ook geen zwaar werk, maar ik merk dat mijn huidige pc toch te traag is. Reageert af en toe erg traag en bij veel applicaties die openstaan wordt het er allemaal niet beter op. Werk momenteel op een Dual Core E5500, 4GB werkgeheugen en een gewone harde schijf.

Ik heb persoonlijk wel een voorkeur voor een i5, die 6400 is dan inderdaad een goede suggestie! Op de onboard videokaart van het moederbord kunnen wel 2 monitoren aangesloten worden/ filmpjes op 1080p afgespeeld worden?

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:21:
[...]

Het is inderdaad ook geen zwaar werk, maar ik merk dat mijn huidige pc toch te traag is. Reageert af en toe erg traag en bij veel applicaties die openstaan wordt het er allemaal niet beter op. Werk momenteel op een Dual Core E5500, 4GB werkgeheugen en een gewone harde schijf.

Ik heb persoonlijk wel een voorkeur voor een i5, die 6400 is dan inderdaad een goede suggestie! Op de onboard videokaart van het moederbord kunnen wel 2 monitoren aangesloten worden/ filmpjes op 1080p afgespeeld worden?
1080P afspelen gaat zeker geen probleem worden met die i5 ;) verder ziet het systeem er goed uit.
Enigste puntje is inderdaad de voeding. Zoals hierboven staat is deze toch vrij overkill voor het systeem nu.
Pagina: 1